Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Er så vanskelig å vite om ting er pasteurisert eller ikke synes jeg. Hva når det ikke står noe om det på innholdsdeklarasjonen? Blir så usikker....og hva med Cottage Cheese? hmmm
Gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Nei, mykoster skal man ikke spise når man er gravid. Og Brie er mykost
AO3 Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Ikke ok. Selv om melka er pasteurisert, kan det likevel være Listeria i osten pga forurensning senere i produksjonen, jf saken på Rikshospitalet for ikke så lenge siden, hvor flere døde, inkludert et par ufødte tvillinger...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 27. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2008 ok, da ryker Brie osten som jeg har såååå lyst på rett i søpla..hehe Men hva med Cottage Cheese? Det er jeg jo bare så innmari hekta på om dagen
¤ Pan Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Cottage cheese har jeg aldri hørt at vi må holde oss unna, så jeg tror det er trygt. Jeg har kun lest ting som at det kan være en bra kilde til proteiner for gravide osv.. Det meste vi må passe på står på http://matportalen.no/Emner/Gravide. Det er rådene fra myndighetene, så de syns jeg det er greit å følge.
2 gutter og 1 jente Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 men cottage cheese er okey! det fikk forresten jeg litt lyst på. har MYE mere lyst på brie såklart...men må vell bare smøre meg med tålmodighet! :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå