Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fy søren det er noe dritt... :/ Trodde seriøst datteren min skulle dø på mandag...

det kom blod ut av munnen hennes, null kontakt fikk vi, hun bare stirret ut i luftet, ristet og gnisset tennene.. Kjente henne ikke igjen. Da dette skjedde visste jeg ikke hva feberkramper var, nå vet jeg det veldig godt iallefall... Vi ringte sykebilen og den kom og henta oss. Vi fikk dra igjen senere på kvelden da.. Er ikke noe farlig da så lenge man ikke pakker inn barnet i klær da sef.. Men grusomt for det om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er fælt! Hun bet seg i tungen da kanskje? Siden det kom blod? Betryggende nok er det bare veldig få barn som får det om og om igjen. (heldige oss...) vi er ikke så tamme i hht feber i vårt hus nei!

Skrevet

En klem, det glemte jeg jo... god bedring!

Skrevet

Ja, det er helt grusomt, jeg vet!

Jeg var forberedt, for det er mange i min familie som får det, og jeg har selv sett fetteren min få det, samt at jeg hadde det selv da jeg var barn, men allikevel var det helt grusomt!

Jeg var alene hjemme og våkna av at lillegutt lå å rista i senga. Ble sendt med ambulanse til sykehuset, og han hadde 42 (!!!!) i feber og CRP som var så høy at de ikke fikk til å måle den.

Han ble innlagt på barneavdelingen med en gang, men det tok to dager før de fant ut hva som feilet ham, og iløpet av de to dagene var vel samtlige leger på sykehuset innom for å se på ham.

Det viste seg å være nyrebekkenbetennelse, og guttungen ble helt fin, men har vært til masse kontroller etterpå da.

Det mest skremmende var imidlertid da jeg snakket med legen på legevakta i ettertid, og han fortalte at han hadde ringt til sykehuset etter at han var ferdig på jobb, fordi han ikke var sikker på om guttungen kom til å overleve!¨

Heldigvis var de veldig profesjonelle og viste ikke sin frykt til meg da vi var der:)

Huff, ble mye om meg nå... Bare fikk så lyst til å fortelle vår historie også. Har liksom ikke snakka med så mange om det i ettertid. Tror ikke det helt gikk opp for meg hvor farlig det var...

Husk å be legene om å få stesolid, slik at dere kan gi det ved et evt senere anfall. 30% av de som har hatt feberkramper en gang får det igjen...

Skrevet

Skriver under på den. vi har stesolid på badet, i stelleveska, i bilen, i toalettmappa, i bhg og hos mormor.. alle steder sammen med rektaltermometer og 3 stikkpiller...

Håper det i seg selv er nok til å slippe flere kramper!

Skrevet

Haha, ja det har vi og.

Heldigvis så roer det seg med div betennelser og høy feber nå som hun er over 3, bank i bordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...