Gå til innhold

tilrettelegging for oss som jobber i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som jobber i barnehage og er veldig fornøyd med tilrettelegging? Hvordan er evt dagen deres tilrettelagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber i barnehage, men vi har også litt problemer med tilrettelegging for gravide. vi er 3 på jobb som er gravide, og jobben er virkelig flink til å høre/ ta vare på oss. Men i og med at det er en ganske hard jobb, mye løfting og dager med mye støy er det fryktelig vanskelig. Bamanningen er jo grei fra grunnen av, men er ofte sykdom og jeg syns det er fryktelig vanskelig å be om å få gjøre de lette oppgavene når det er lite folk på jobb. Er frykelig redd for at dette ender i sykemelding til slutt.

Skrevet

Jeg er helt der jeg og.. syns det er kjempevanskelig. Jeg har stor støtte hos de på avdelinga jeg jobber på og de er flinke til å ta de tunge løfta og de ber meg ta litt pauser innimellom, men allikevel blir jeg utrolig sliten. Så jeg skal ta en prat med styrer når sjansen byr seg og da er jeg sikker på at jeg får beskjed om å komme med forslag selv til hvordan ting kan tilrettelegges. Men har lissom ikke no å komme med annet enn det jeg har fått til selv på avdelinga. Hvis ikke vi kommer frem til noe, må jeg nok sykmelde meg 20% nå. Jeg har virkelig ikke overskudd til noe annet enn jobb og jeg blir bare sur og legger meg klokka ni om kveldene. Stakkars sambo. Han føler seg nok ikke så veldig satt pris på for tida. Og sosialt liv kan jeg nesten bare drite i. Kjipe greier det her altså. Men håper på noen forslag til gode løsninger i barnehager rundt om.

Skrevet

Hei..

Jeg forstår at jeg er ganske heldig i den ba.ha jeg jobber. Vi er en 1 avdelings ba.ha og er 4 voksene. I år har vi mange små som skal løftes ¨på stellebord o.l. Jeg er en sliter i assistert befruktning og personalet har "vært med meg" på maaange nedturer i forbindelse med forsøk.

Denne gangen lykkes vi og nå tar jeg ingen sjangser. Derfor var det ingen problem for meg å få tilrettelagt. De andre løfter de av barna som måtte trenge det. Jeg har også fått velge vakter som er best for meg i min situasjon.

Det er heller ikke noe problem å få fri hvis jeg ikke føler meg i form til å gå på jobb en dag..

Jeg har forståelse for de som faktisk sykmelder seg, for det er ikke noe hvilehjem å jobbe i ba.ha!!

Lykke til dere andre som nok sliter mer enn meg

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage, men har foreløbig ikke hatt behov for noen tilrettelegging, heldigvis. Skjønner veldig godt poenget med at det er vanskelig å ønske seg lette oppgaver med sykdom osv....Likevel har jeg de gangene jeg har følt behov for det vært egositisk og gjort det jeg orker, jeg har tross alt flere enn bare meg og ta hensyn til... Mine arbeidskolleger har frem til nå vært veldig framsynte med hensyn til fordeling av oppgaver når vinteren nærmer seg, og både tror og håper på å jobbe fullt så lenge som mulig!

Skrevet

Jobber i barnehage og vi er 4 ansatte på 25 barn.

Vi er tre ansatte og alle tre gravide.

Jeg er lengst på vei,den neste tre uker etter meg.

Her er det ikke snakk om noen tilrettelegging i det hele tatt!

Eller det er snakk om det,men det skjer fint lite.

Jeg er snart halvveis i svangerskapet og kjenner at jeg begynner å bli litt sliten.

I går hadde jeg ikke pause og jeg trodde jeg skulle gå i bakken.

Har ikke lagt på meg noe særlig enda,men kjenner alikevel ryggen etter mye løft og vonde stillinger.

Det begynner generelt å bli tungt og jeg vil ikke slite meg ut.

Prøvde å bli gravid i 4 før vi endelig klarte det,så dette svangerskapet skal jeg nyte og jeg sykemelder meg heller enn å ende opp sengeliggende med bekkeløsning eller andre problemer.

Det er jo tross alt bare en jobb,og barnet mitt og helsen min er mye viktigere!

Får ikke hjelpe om man får dårlig samvittighet ovenfor de andre ansatte,i denne situasjonen i livet er det viktigst å tenke på seg selv og ta vare på den lille.

Har også en valp på 4 mnd hjemme som jeg trenger overskudd til etter jobb,men jeg ligger jo langflat etter jobb og må tvinge meg selv ut for å lufte henne....

Fortsetter dette sykemelder jeg meg uten dårlig samvittighet.

Tenk på dere selv jenter,ikke alle andre;)

Skrevet

Barnehagen min er en såkalt IA-bedrift. Vi har nettopp hatt møte med en av rådgiverne der, og har fått innvilget 750 kroner dagen i støtte til vikar for meg frem til jeg går ut i permisjon.

Så nå skal vi få inn vår aller beste vikar 3,5 timer daglig (fra 11.00-14.30) som skal hjelpe til med påkledning, bleieskift, utelek, løft og oppvask. Dermed kan jeg ta litt lengre pause, slippe å reise og sette meg i ett sett, bevege meg i et roligere tempo og til og med ta litt tid forann dataen til å legge planer og ordne hjemmesida! Uten å ha dårlig samvittighet for at jeg gjør jobben tyngre for kollegaene mine! Jeg er superfornøyd! Ordningen starter fra og med 1 september, altså allerede neste uke -jeg gleder meg til en lettere hverdag på jobb!

Skrevet

Jeg jobber 50% som styrer i en snart to-avd.barnehage.. jeg har nettopp begynt i jobben, og jeg kan ikke tenke meg til at jeg ikke skal få ta pauser når jeg føler at jeg må. Men jeg kjenner også på det at jeg ikke vil gjøre ting "verre" for kollegaene mine. Men sånn er det bare, vi må få ha den retten til å gjøre hverdagen vår levelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...