baby@1september Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg spurte jordmoren min om man skulle legge seg ned hvis hodet ikke er festet, hun sa nei... dette var noe de sa før, men at siden 2004 har de sagt at det er bedre om man ikke legger seg ned??...? Er det noen som har hørt det samme som meg? blir så usikker når man leser så mye forskjellig:) Dette er forresten en jordmor som jobber på kk på Haukeland, så hun vet vel hva hun snakker om;)
79fia Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Legen har sagt til meg at jeg skal holde meg i ro, og ringe fødeavd m en gang hvis vannet går. Hodet er ikek festet..
baby@1september Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Takk for svar:) Okey, kan jo hende det er forskjellig praksis fra sykehus til sykehus da???... Noen som har født på Haukeland siste tiden som har noen erfaring ang dette spm?
Herkules Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Da jeg fødte august 2006 så gikk vannet. Jeg ringte sykehuset og jeg snakket med 3 forskjellige jordmødre hvor ingen av dem sa noe om at jeg skulle legge meg ned. Da jeg ankom sykehuset 5 timer etter at vannet gikk så fikk jeg kjeft for at jeg hadde kjørt så langt uten å bli undersøkt når jeg ikke viste at hode var festet.. Jeg vet at det fort blir tilfeldig hva som sies når man ringer inn sånn. Den første jordmoren jeg snakket fikk vite om at jeg ikke viste hvor hodet var og at jeg hadde 4 uker igjen til termin Den siste jeg snakket med sa bare at jeg kunne ta det med ro til jeg fikk rier. Om vannet går denne gangen kommer jeg til å ringe med en gang og høre
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Jeg fikk beskjed senest idag av min jordmor om å legge meg ned hvis vannet gikk, hodet er ikke festet her.
mammagutten Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 hodet her er ikke festet. jordmor sa til meg at jeg ikke trenger å legge meg ned om vannet går. hun sa at dette var noe de sa før men at de var gått bort ifra dette. men nå er jeg så usikker siden jordmødrene sier så masse forskjellig.. regner jo med at de vet hva de snakker om men jeg kommer nok til å bli veldig usikker om fødselen her starter med at vannet går..
mammaen til Benjamin :) Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Jeg fikk beskjed både fra jordmor og lege at jeg ikke trengte å legge meg ned, at dette var noe som en tenkte før, men som en er gått bort fra.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Kommer litt ann på hvor i landet man bor tror jeg, fikk beskjed av alt av jm og leger sist at de har gått bort fra det at man skal legge seg ned Legen min (ny) denne gangen sier det samme..
baby@1september Skrevet 27. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2008 Takk for alle svar jenter!! blir vel til at jeg spør når jeg ringer opp når fødselen starter! Med førstemann var ikke dette noe tema siden han festet seg, men nå 5 dager før termin har ikke snuppa festet seg... så det kommer hun vel ikke til å gjøre heller??... Men magen min er så høy at føler hun aldri har tenkt seg ned i bekkenet mitt heller:) noen med høye mager som nærmer seg termin da?
mira11 Skrevet 28. august 2008 #11 Skrevet 28. august 2008 Jeg fødte på ullevål i 2006. Og jeg visste at hodet ikke var festet når vannet gikk. Når jeg ringte føden fikk jeg ingen beskjed om å holde meg liggende. Og etterhvert når fødselen var i startfasen på sykehuset, så sa den ene jordmora at jeg var sengeliggende (og måtte si ifra bare jeg skulle på do, for at de skulle sjekke bebien etterpå)... noen timer etter kom en annen jordmor som jaget meg ut for å gå tur.. Så det er tydelig at praksisen varierer her, også innenfor sykehusene..
elin og gutta;) Skrevet 28. august 2008 #12 Skrevet 28. august 2008 min kusine fødte for 2 uker sia. vannet gikk, hodet var ikke festet, og da hun ringte føden ba de henne rusle litt for å få rier..... hun reiste dit på sjekk på morgnen, men ble sendt hjem for å vente litt til. jenta kom over 50 timer etter vannet gikk, etter å ha blitt satt skikkelig igang og tilslutt forløst med sugekopp. så det bekrefter vel det du har hørt om at man ikke nødvendigvis skal ligge om vannet går og hodet ikke er festet.
tjommis Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Jeg har fremdeles høy mage og hodet er ikke festet (5 dager etter termin) Har fått beskjed om at jeg ikke skal legge meg ned- det var før i tiden:-) (bor i Trondheim)
Gjest Skrevet 28. august 2008 #14 Skrevet 28. august 2008 Vi har fått beskjed om å ringe når -man har blødning -vannet går det er 5-10 min pause mellom riene så hva man skal gjøre når vannet har gått vet jeg ikke, men forsto det slik på svangerskapskurset at man ikke skulle legge seg ned, det var i gamle dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå