Katsi Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Har ei jente som går i 2 klasse og går på SFO etter skolen. Avtalen er at hun skal gå hjem alene kl 15 ( bor ved siden av skolen og jeg er hjemme nå da jeg er sykemeldt). Idag syntes jeg at hun var sen da klokka var 15.20, men hun kan være utrolig treg og somlete så jeg tenkte at hun kommer sikkert snart. Gikk for å hente minsten i barnehagen, hun klarer fint å være alen i 30 min. Da jeg kom hjem kl 15.40 var hun enda ikke kommet hjem. Ble skikkelig redd og ringte SFO med en gang. Hun jeg snakket med svarte da: Å vi hadde helt glemt henne ut. Beklager men det er så mange barn her at det er umulig å holde styr på alle sammen vet du. Det gjentok hun flere ganger. Unnskyld meg, men hva i alle dager betaler vi 1780,- i mnd for da?? Husleie?? Hvis de ikke kan holde "styr" på alle barna er det jo bare at ungene har noen å leke med vi betaler for! Hadde det ikke vært for at jenta mi liker SFO så godt og helst ikke vil ha fri noen dager hadde jeg bare sagt opp plassen...
Silje og Vaniljebollene Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Ja, da hadde jeg blitt sur! De kan da ikke avtale å ta hånd om flere barn enn de faktisk takler!
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Syns dette var klønete sagt. De skal alltid ha styr på alle ungene, og vite hvor de ca er til enhver tid. Men at man kan glemme å sende et barn hjem et spes klokkeslett kan skje og da beklager man at man glemte at barnet skulle sendes hjem og ikke at det er for mange/mye å holde styr på....... Hvis det er slik at de ikke klarer holde styr på ting/barna så får de revurdere måten de driver sfo på, eller ansette nye eventuelt flere folk! Har selv jobbet på SFO. Jeg var lærling da, men tok like mye ansvar som de ansatte. Hendte at vi kunne glemme en beskjed innimellom, derfor vi brukte lister til å skrive beskjeder på som vi sjekket flere ganger for dag. Men vi hadde ALLTID styr på hvor barna var. (på fotballbanen, i skogen, ved skliene osv...)
Katsi Skrevet 27. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2008 Ja, vi er jo bare mennesker alle sammen så selvfølgelig har jeg forståelse for at de kan glemme å sende jenta mi hjem. Men ble skikkelig provosert når hun mente at det måtte jeg nesten regne med fordi det var umulig å holde styr på så mange barn. Da er det mye bedre å si beklager, men her har det skjedd en glipp... Har vært fornøyd med SFO før, men nå hørtes det ut som om de hadde altfor mange barn til at de klarte å passe på...
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Skjønner deg kjempe godt! Ta det opp med SFO lederen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå