Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Er det ikke da utrolig dumt å prøve å bli gravid igjen, for å gjøre det godt igjen liksom? Når man tok en abort for 3 mnd siden fordi det ikke passet med barn... Man får uansett ikke det barnet tilbake, og da er det bedre å vente til det faktisk passer! Flere argumenter for eller mot? Har en venninne som tenker mye på dette, og ber meg om råd, men jeg er litt blank.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg har angret i mange år (og var utrolig deprimert pga all skyldfølelsen), og kommer til å angre til den dagen jeg ligger i grava dessverre... Vi ventet til det passet, det tok 6 år. Mitt verste mareritt var hele tiden at jeg skulle miste barnet eller at vi ikke skulle få det til. Utrolig nok holdt dette nesten på å skje, vi mistet nesten den lille sønnen vår. Men pga den fantastiske legevitenskapen i dag ble han reddet, og vi er en liten lykkelig familie. Jeg tenker masse på barnet som ikke fikk lov å bli, men da hadde vi kanskje heller ikke hatt den nydelige lille sønnen vår som vi kjempet så hardt for at skulle bli hos oss... Uff jeg måtte bare ha dette ut av meg... Jeg ville nok ventet litt, sånn at aborten ikke var uten grunn.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Dytte litt... Trenger flere argumenter/meninger..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 En veldig høy prosent (husker ikke helt nøyaktig) av de som tar abort blir gravid igjen 2 år, så jeg tror ikke dette er så uvanlig.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg råder virkelig din venninne til å vente, og la sorgprosessene gå sin gang. Jeg har en abort bak meg og jeg kjenner veldig godt igjen den følelesen av å ville "gjøre alt bra" igjen. Å avbryte et svangerskap er tøft både psykisk og fysisk, og det er masse tanker og følelser som virvler rundt etterpå. De følelsene går over etterhvert, for meg virket det som om hodet "klarnet" etterhvert, og livet kunne gå videre. Nå er det fire år siden aborten, og jeg er glad for at jeg ventet til nå med å bli gravid på nytt. Jeg vet ikke om dette hjalp deg og din venninne, men lykke til iallefall!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Passer det plutselig så mye bedre for henne å få barn nå da, etter kun 3 måneder? Nei, dette blir for dumt. Hun må stå for valget sitt.
KarpeDiem Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Dette blir for dumt, det er bare 3 mnd siden aborten, passer det plutselig så jævlig mye bedre nå? Faens kjerring, blir kvalm av sånne, som tar abort den ene måneden og blir gravid neste måned for da passer det bedre! Hun bør bli litt mer voksen, før hun kan få barn, kan ikke leke med liv på den måten der!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Det kommer til å lindre henne litt, men tanken på barnet som aldri kom til verden vil alltid være der. Det går jo ikke an å erstatte barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå