*Timulia* Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Tusen takk for nydelig cookies-oppskrift! Smelte den sammen i dag (var jo kjempeenkelt) og serverte på et møte. Slo an kan man si! Tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at jeg har spist nærmere 10 stk selv i dag heller....og dagen er ikke over.....hehe
melkekua™ Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Bare hyggelig ;o) Godt de slo an! Når jeg har pleid å bake de så blir hver rubbel og bit spist opp hehe. Og oppskriften er veldig enkel )
melkekua™ Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Maryland cookies/ Chocolate chip cookies --------------------------------------------------------------- 125 gr smør/margarin 1 dl hvitt sukker 1 dl brunt sukker 1 egg 200 gr hvetemel (ca. 3 1/2 dl) 1 ts vaniljesukker 1 ts natron 1 1/2 dl hakkede hasselnøtter 2 plater mørk, hakket kokesjokolade Smør og sukker røres hvitt. Rør i egget. Bland hvetemel, vaniljesukker og natron og sikt det i. Rør til slutt i nøtter og sjokolade. Deigen, som blir ganske fast, legges med teskjeer på en bakepapirkledd plate. Kakene flyter litt ut, så beregn god plass. Stekes ved 180 grader i ca 10 min. ------------------------------------------------------------------------------------ ---------------- (Jeg pleier å droppe nøtter og heller ta mere sjokolade i...hehe...ja er sjokoman! Dessuten bruker jeg spiseskje til å lage de, lager de litt store, slik at de blir myke inni. Steker de ca 12 min.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå