Gå til innhold

Barnløshet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 21år, og har ikke planer om barn enda, men har skikkelig angst for at jeg ikke kan få barn. Er i forhold, og har gått på ppiller i 3år, har ikke vært såå nøye med og ta de på rett tidspunkt, har hoppet over vis jeg har mistet de, eller glemt de. Men har aldri blitt gravid. Har mensen, men den er alltid veldig liten.

Er det noen plass man kan få sjekket om man faktisk kan få barn? Uten at vi prøver. Eller har prøvd?

Har og barnløshet i slekten, er tremenning og grandtante da, så er langt ute, men allikavel. Har en søster som kan få barn, (hun er her inne, låner hennes konto, men tørr ikke snakke med henne om dette)

Er så redd for at jeg ikke kan få barn, er bare en følelse jeg har.. :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare ta det når det kommer? Unødvendig å stresse med det der før det bli aktuelt. Når du først blir prøver, kan det jo hende at du blir gravid med en gang, og hvis det blir litt verre, er det mye hjelp å få. Og det var ikke akkurat mye barnløshet i familien din...

Skrevet

Det kan du kun finne ut av ved å prøve å bli gravid,de fleste blir gravide de 3 første mnd men det kan ta opptil et år og bli gravid

Du blir nok ikke sjekket før du har prøvd over et år og du fremdeles ikke blir gravid,men de sjekker oftes mannens sæd først.

Syns ikke du behøver å bekymre deg,din sparsomme mens er nok pga pp du går på.

Selv om det er barnløshet i slekta de trenger ikke å bety at ikke utstyret ditt er iorden

Husk det er kun 2 dager i mnd du kan bli gravid og det er rundt eggløsning. Og det er faktisk ikke så lett å bli gravid visst dere hopper av i svingen spesielt ikke visst din samboer har god selvkontroll.

Noen blir veldig fort gravide andre må slite litt og det er helt normalt.

Visst du bekymrer deg veldig for dette ville jeg bedt sambo bruke kondom slik at du ikke går for mangen år på pp for de kan surre til syklusen din,men ikke alltid.

Til en liten trøst så har meg oh samboer hoppet av i svingen i 6 år og har ikke blitt gravid og jeg har blitt gravid på første forsøk hver gang vi prøvde så ikke ta sorgene på forskudd

Skrevet

Okei, takk for svar.. :) Ja, er av og til for lett og bekymre seg for mye..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...