Gå til innhold

Ostekake, jeg trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en supergod ostekake nå førstkommende lørdag som en ekstrakake i bryllup.

Men.. jeg tenkte for å gjøre den litt finere å ha bringebær inni gelen, så det jeg da lurer på er..må jeg tine bærene først eller vil de tine av seg selv inne i gelen tidsnok til kaffen?

Vi skal i kirken 15 og når jeg kommer hjem skal jeg lage kaken som vi skal ha med til kaffe kl 21.

Hva skal jeg gjøre? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer bare på hvordan du får den til å stivne på så få timer? Er det ikke best å lage den dagen i forveien?

Uansett, jeg ville ha tint bærene før jeg blandet dem i geleen.

Skrevet

Tror jeg ville lagt bærene til tining før dere drar i kirken hvertfall. Hvis du tar dem ut av fryseboksen i 4-halv 5 tiden så er det ikke sikkert de tiner til kl. 21..?? Eller sannelig om jeg vet, hehe. Men ville vært på den sikre siden hvertfall og tatt dem ut tidligere på dagen.

Skrevet

Ikke noe mer hokus pokus enn at jeg setter den i kjøleskapet mens jeg lager de diverse lagene.

Fort gjort det :o)

Skrevet

Du tar IKKE ut bærene fra frysen på forhånd. Da stivner geleen enda fortere. Og innen kl 21 er kaken fiks ferdig til spising. Har gjort det over 1000 ganger selv. Uten å overdrive.

Skrevet

Jeg hadde tint de først... geleen tar veldig mange timer før stivner, så hvis du skal lage den helt fra bunn bør du lage den til dagen før.

Jeg skal også i bryllup på lørdag og skal lage ostekake..

Skrevet

Tusen takk kakemonsteret med 2 boller!

Jeg syns jeg hadde lest noe slikt her inne nemlig! :o)

Skrevet

Jeg har alltid laget ostekaken samme dagen jeg, har aldri hatt tidspress heller og den har alltid vært stivnet.

Lager den helt fra bunnen også ja :o)

Skrevet

Men kakemonsteret, holder det med en pakke gele når en skal ha bær i tillegg?

Skrevet

Kan ikke du gi meg oppskriften på denne supergode ostekaken. Har aldrig lagd det selv, men vi ska ha bursdagsfeiring imorgen, så det fikk jeg lyst til å ha:-)

Skrevet

Ostekake

Bunn

1 pk/300g digistive kjeks

175g smør

Osteblanding

1 pk philadelpia ost eller 1 naturell og 1 mandarin (jeg bruker de to siste)

120g melis

1 ts vaniljesukker

1 beger rømme

1 pk fløte

1 pk sitrongele (bare halvparten vann, skal være kald når den blandes i osteblandingen)

Toppen

1 bringebærgele

Lykke til med baking og ikke minst morgendagen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...