Gå til innhold

Bryllup i Januar eller Mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Vi har bestemt oss for at vi vil gifte oss, men sliter med å sette en dato.

Har villet gifte oss i flere år nå men, pga rettsag ang overgrep som varte i 3år har det ikke passet.

Denne er endelig ferdig og jeg vant :) godt etter 3-4 år med slit. Har heletiden sagt at når dette er ferdig vil jeg gifte meg hvis vi har råd. jeg fikk erstatning og dette har jeg jo visst at kunne skje og defor har jeg også alltid sagt at hvis jeg fikk penger ville jeg bruke de pengene til noe positivt og å gifte meg er det mest positive jeg kan gjøre.

Min samboer er sjømann og er mye borte og skal gå en del kurs i vinter/vår.

Nå sliter vi med hvilken dato vi skal sitte... vet ikke om det blir for kort tid til januar, så er det jo kankje mye vanskeligere å få lokaler og sånn til vårbryllup?

Det blir enten begynnelsen av januar eller slutten av mai...

Det ble liksom blandete følelser og jeg vet ikke helt hvilken av mnd vi skal velge.. hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste ønsker seg vel sommerbryllup men jeg er motsatt. Skal jeg gifte meg noen gang vil jeg ha vinterbryllup. I januar er det mørkt ute og man kan tenne masse stearinlys:-)Man kan selvfølgelig det på sommeren også men blir ikke like koselig da....

Skrevet

På så kort varsel tror jeg at jeg ville valgt januar.

Det fordi at i mai begynner allerede kirken og bli opptatt, dersom du ønsker et kirkebryllup.

I tillegg så kan du risikere at det lokalet du ønsker er opptatt!

Skrevet

Jeg hadde helt klart valg mai om det stod mellom mai og januar:)

Men dette er vel en smaksak?

Skrevet

Jeg ville også valgt mai, hadde selv et perfekt mai-bryllup:)

Skrevet

Vi giftet oss 1. mars i år, med snø, hest og slede, smed og vinterkåpe og det hele:) Utrolig romantisk:)

Skrevet

Vi giftet oss i mai, det var helt topp. Men er jo en smakssak...

Skrevet

Du har jo nok tid på å planlegge bryllup i januar, hvis du vil det. Så det trenger ikke stoppe deg.

Dere må bare finne ut om dere ønsker dere vinterbryllup eller vårbryllup. Kommer kanskje an på hvor landet man bor også? Tror det kan være kjempeflott å ha vinterbryllup et sted hvor det er ordentlig vinter... I Oslo og sørover kan det jo fort bare være mørkt og trist og slapsete i januar, mens andre steder er det jo nydelig. Samme er det jo i mai, noen steder av landet har våren kommet langt i mai, andre steder har den knapt nok startet...

Hvis dere skal være et sted hvor det er snø - ville jeg ha valgt januar. Ser for meg fyr på peisen, masse stearinlys, intimt og koselig.... Vi skal ha vinterbryllup - langt nord:) Og jeg tror det blir veldig bra! :)

Lykke til - og dere får nok en fantastisk dag uansett hva dere velger:)

Skrevet

Bor i Bergen da, så det blir fort slapsete og sånn i januar... samboeren er også hjemme rett etter 17mai og da har han vært borte i 3mnd utenom noen helger der han reiser hjem til oss da.

Så det er jo kanskje litt dumt også. For jeg syns vel egentlig at vi bør planlegge litt sammen. jeg kan gjøre det meste da :) de bryr seg vel ikke mye om sånt hehe.. Men det er jo litt greit at man er enige om hvordan ting skal se ut.

Hadde vel på en måte vært bedre på våren sommeren her men da er mye opptatt og vi har jo ventet så lenge allerde på dette.

åååå jeg blir rett og slett gal!!!!

At det skal være så vanskelig å bestemme seg altså

Takk for svarene deres :)

Skrevet

Uansett blir det jo hva dere gjør ut av det da:) Har dere mest lyst til januar, kommer det til å bli helt fantastisk!

Er jo kanskje stas for han også å være med på litt planlegging, selv om gutter generelt ikke er så opptatt av sånne ting, ville han kanskje vært med litt på forbredelsene til sitt eget bryllup?

Er ikke nødvendigvis slik at et vår/sommerbryllup er eneste/beste alternativ!!

Skrevet

Tror kankje jeg begynner å helle litt mot januar... Håper bare at det ikke er for kort tid til planlegging og sånn.

pluss vil jo slanke meg litt før jeg skal gifte meg også da ;)

Skrevet

Vi giftet oss i februar.Har også sjømann, så datoen måtte bare klaffe med at han var hjemme;=) Ei herlig tid å gifte seg på vinteren.du kan få det akkurat som du vil...det meste ledig.å masse tid i brudebutikker til å få hjelp.pluss at det gjerne passer fint for gjestene..Vi var heldige å få snø i tillegg.Hadde forresten 5 mnd å planlegge det på!!!gikk helt flott.Jeg jobber iallefall myyyye mer effektivt når jeg ikke planlegger for så lenge i framtiden.

Lykke til;=)

Skrevet

Da har vi satt datoen i januar =)

Jeg gleder meg kjempemasse...

Dette har jeg ventet lenge på :)

Tusen takk for hjelpen jenter.

Bra det er flere som har planlagt bryllup på 5mnd ;)

Skrevet

Begge deler funker jo, men det er mer praktisk å ha det i mai. Med tanke på at folk ikke har mye penger etter jula, og mht de som går ut for å lufte seg innimellom stivner av frost på vei ut døra...

Samtidig er det tøft med et vinterbryllup! Mye som kan gjennomføres i hvitt, sølv og blått...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...