babygullz <3 vilde Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Har en aldeles nydelig vogn som mamma har kjøpt til oss, men får ikke tak i regntrekk! Butikkene i området selger lite av Silver Cross og har så og si ingenting av dems varer i butikkene sine.. Barnas Hus har en vogn og en dukkevogn, men thats it! Noen som vet hvor dem selger div utstyr og tilbehør fra Silver Cross i Norge, som d går an å få bestillt i fra? Eller kan jeg kanskje bruke regntrekk fra en aen produsent til vognen? er litt "green" på d området også.. er grønn på alt når d gjelder barneutstyr, for å være helt ærlig..så fint om noen vil hjelpe litt=) PÅ forhånd, takk:)
To gutter + spire Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Vi kjøpte silver corss til førstemann - jeg var helt forelska i den vognen, så vi MÅTTE ha en slik ! Jeg fant en dansk nettbutikk som hadde regntrekk - skal prøve å finne ut hva den heter. Kom aldri så langt at jeg kjøpte det p.ga. at vognen dessverre ikke ble brukt så mye. Den er tung og stor - så det ble litt upraktisk. Men vi lot den stå i stuen slik at lillegutt kunne sove i den på dagtid Den er jo så fin!!
Mrs. Bouquet Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Oi, forstår du sliter med å finne det ja. De jeg vet om som har slik vogn har også en vanlig vogn til bruk når det regner, til å ta med i bil, på kjøpesenter osv. Silvercrossvognen blir liksom bare brukt på de fineste og tørreste dagene, + 17. mai o.l. . Jeg vil tro det ikke finnes regntrekk til disse, og at det skal holde å bruke det trekket man kan feste over selve bagen. Du kan jo prøve å finne ut avdet her, evt. sende dem en mail. http://www.silvercross.co.uk/kensington.php
Gjest H to the Izzo Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Det er en fin og stor vogn, ja, men hun jeg kjenner som har den brukte den faktisk ikke en eneste gang siden den var så tung og vanskelig, akkurat som hun over også skrev. Hvis det blir sånn med deg også så trenger du kanskje ikke regntrekk? Hvis du likevel vil ha det så kan du ta kontakt med butikken der mora di kjøpte den. De har jo oversikt over alle leverandører som selger Silvercross, så de kan sikkert fortelle deg hvor du kan henvende deg.
babygullz <3 vilde Skrevet 27. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2008 Jaaa.. jeg har vært i kontakt med silver cross i danmark, en som het pernille bachmann, og hun har videresendt meg til div. distributører i Norge, men det er disse som er dårlige til å svare... Jeg skal prøve å kontakte henne på nytt igjen om jeg ikke finner ut av d nå.. Vognen trenger ikke regntrekk mtp "vedlikehold", den tåler nemlig regn ganske så godt;) jeg tenkr mer på at d ikke skal regne inn i vogna, at derfor jeg må ha regntrekk.. Vognen er stor ja, men langt i fra tung og upraktisk=) Det med at den er stor, gjør den bare perfekt, da den er lun og dyp, som er ypperlig når jeg får baby i oktober og ikke skal bytte fra dypvogn før til våren, så da har babyen d fint og varmt oppi der i hele vinter. Den er superstødig, og langt i fra tung..
babygullz <3 vilde Skrevet 27. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2008 Japp, den tar stor plass i bil, men vi har heldigvis stor nok bil da=)
M&guttane Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Svigermor har en slik (22 år gammel) vogn på loftet som vi skal bruke som "byvogn" - veldig fin men upraktisk strørrelse og vekt. Derfor har vi kjøpt en annen vogn i tillegg. SilverCross veier 36 kg mot Simo kombi som veier 20,8 kg. Simo er jo ganske så tung den også.. Har selv prøvd å finne tilleggsutstyr til SilverCrossen da det blant annet er en liten rift i kallesjen på vognen vår, men ser ikke ut til å være så veldig lett. Finnes jo en del regntrekk som passer til flere vogner, har du sjekket om de passer?
babygullz <3 vilde Skrevet 27. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2008 hm.. jeg har jo ikke prøvd så mange andre, har ikke mest erfaring med å trille babyer for å si d sånn, men da må jo de andre vognene være lette som fjær da, for jeg har ikke noen problemer med å trille silver crossen:) skal ikke ut på joggetur heller med den lism:) joggeturen tar jeg alene;) Nei d ser ikke lett ut til å få tak i utstyr til disse vognene, men jeg skal sjekke på ebay..kan jo være heldig. Skal også prøve å kontakte hun Pernille Bachman en siste gang, hun var veldig behjelpsom da, og hun trodde kanskje at d ble enklere for meg å bestille via norske distributører, men, der må hun desverre bli skuffet, for de er så sinnsykt dårlige til å svare at jeg blir helt matt.. MEN, jeg har hørt at Fru Lyng-butikkene har en del silver cross, men kun i Oslo da... og d fins ikke noen nettbutikk....
Gjest Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Om du ikke har fått napp hos barnas hus så vil du neppe få det hos fru lyng heller tenker jeg det er samme eiere så det er så og si samme sak. Flere av fru lyng butikkene som har byttet navn til barnas hus nå også. Prøv å søk opp engelske sider som fører silver cross da finner du det sikkert. Hvis ikke så er det sikkert en smal sak å få sydd et slags vindtrekk også, vogna er jo vind og vanntett så du trenger jo bare noe over åpningen
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 Men de har Silver Cross både på Barnas Hus og Fru Lyng i Oslo. På Fru Lyng (nå Barnas Hus) i Citypassagen er de hvertfall veldig hjelpsomme, så jeg er sikker på at om du ringer dit så vil de prøve å hjelpe deg... Vet ikke hvor mye ekstrautstyr de har der, men vet de har stelleveske enten der eller på Barnas Hus på Strømmen - husker ikke hvor jeg har sett den. Lykke til hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå