Gå til innhold

Bryllup i Januar eller Mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Vi har bestemt oss for at vi vil gifte oss, men sliter med å sette en dato.

Har villet gifte oss i flere år nå men, pga rettsag ang overgrep som varte i 3år har det ikke passet.

Denne er endelig ferdig og jeg vant :) godt etter 3-4 år med slit. Har heletiden sagt at når dette er ferdig vil jeg gifte meg hvis vi har råd. jeg fikk erstatning og dette har jeg jo visst at kunne skje og defor har jeg også alltid sagt at hvis jeg fikk penger ville jeg bruke de pengene til noe positivt og å gifte meg er det mest positive jeg kan gjøre.

Min samboer er sjømann og er mye borte og skal gå en del kurs i vinter/vår.

Nå sliter vi med hvilken dato vi skal sitte... vet ikke om det blir for kort tid til januar, så er det jo kankje mye vanskeligere å få lokaler og sånn til vårbryllup?

Det blir enten begynnelsen av januar eller slutten av mai...

Det ble liksom blandete følelser og jeg vet ikke helt hvilken av mnd vi skal velge.. hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt januar:)

Vi gifter oss i februar. Synes det er spesielt med vinterbryllup (det vil si, jeg har aldri vært i ett, men jeg innbiller meg at det er spesielt), og du slipper å stå i bryllupskø, som du kanskje må i mai :)

Men når det er sagt, så er jo mai en nydelig måned også da!

Skrevet

Gratulerer! Personlig ville jeg valgt mai, og det var min drømmemnd. Men fordi vi trengte litt tid på planlegging og sparing ble det august på oss. Tradisjonellt er det vel juni og august som er de store bryllupsmnd, og så kommer mai og juli hakk i hel. Jeg ville dessuten følt jeg hadde hatt litt for dårlig tid på meg, selv om det er fullt mulig å få det til. Det er jo bare å ringe kirke og festlokale for å sjekke om det er noe ledig i mai, og hvis ikke så kan dere evt velge januar i stedet hvis det viser seg umulig. Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...