**Marge Simpson** Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 De siste dagene har jeg begynt å klø endel. Det begynte på magen, men forsvant ikke når jeg smurte den med krem, slik som før. I går kveld var det ille. Jeg klødde på anklene, siden av magen, toppen av hendene, nederst på armene og etterhvert klødde det overalt! Da jeg så nærmere etter oppdaget jeg små, røde prikker der det klødde. Det var spesielt ille på brystene. Da jeg søkte på nettet fant jeg beskrivelsen på et utslett som komisk nok heter PUPPP på engelsk. Det oppstår visst vanligvis de siste fem ukene av svangerskapet, og jeg er nå i uke 36. Burde jeg ringe legen min ang. dette, eller kan det vente til neste uke? Det hjelper litt å ta på kløestillende salve, så jeg holder det sikkert ut til da. Hvis noen andre har opplevd dette så vil jeg gjerne høre fra dere!
linda1983 Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg har PUPPP. Det begynte på magen på meg og, og spredte seg til resten av kroppen. Jeg dro til legevakta når det stod på som værst for jeg leste på internett at kløe kunne være farlig for fosteret og ble veldig redd. Jeg fikk ta blodprøve og den var fin så da slappet jeg av. desverre har jeg ikke funnet noe som stilner kløen. har prøvd hvitvask,locobase,kortisonkrem,eurax og noen allergitabletter som heter polaramin. alt dette hjelper litt men klør fremdeles. tablettene blir jeg egentlig bare trøtt av. Satser på fødsel snart men det er 4 uker til termin så må nok holde ut kløinga en stund til..
**Marge Simpson** Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Takk for svar! Uff, det hørtes ikke bra ut. Jeg håper i det lengste at det ikke er det jeg har, men siden det høres ut som det samme som du har så er det vel kanskje PUPPP. Jeg håper du får sove på natta, i hvertfall. Hvis ikke blir ventetiden veldig lang, regner jeg med. Hva gjør du for å lindre det når det er så lite som hjelper? Jeg leste faktisk om noen som ble igangsatt 3 uker tidligere p.g.a. plagene med dette, så det kan nok bli ganske ille for mange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå