Gjest Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 http://www.nettavisen.no/verden/article2167460.ece Jeg begynte å tenke...er det èn eller to personer? Etter så jeg kunne lese i artikkelen har gutten bare ett navn, altså som en person. Men med 2 hoder, er det vell 2 hjerner og dermed 2 måter og tenke/oppføre seg på? Vet ikke jeg...begynte bare å tenke over det da jeg leste artikkelen.
Musemor med tre søte små Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg får vondt i hjertet hver gang jeg leser om slike ting. Stakkars lille
Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Det er virkelig skremmende at slikt kan skje! Jeg er stort sett veldig imot abort - i alle fall helt imot abort som prevensjonsmetode. Men hadde jeg fått vite at jeg bar på et sånt barn, hadde jeg ikke klart å bære det frem. Da hadde jeg tatt abort, jeg hadde ikke klart å sette et "tohodet troll" til verden. Jeg sier tohodet troll, fordi det minner meg om trollene med flere hoder i eventyrene.
Musemor med tre søte små Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Der er jeg faktisk enig med deg. Tror heller ikke et slikt barn kan få et godt liv.
Underveis --> Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Det spørs veldig på kulturen tror jeg. Hvis de tror han er en inkarnasjon av en av deres guder, så kan det jo hende han får det riktig så godt! Forøvrig støtter jeg teorien at to hoder gir to personligheter og dermed bør hvert hode (!) ha hvert sitt navn!
Musemor med tre søte små Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 At to hoder er to personer vet man vel fra før. Mener på å ha lest om et liknende tilfelle tidligere, og hodene hadde forskjellige personligheter.
AO3 Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Det er ikke en baby med to hoder, det er siamesiske tvillinger... Og om de overlever, vil de selvsagt utvikle to ulike personligheter, akkurat som andre tvillinger.
AO3 Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Et berømt siamesisk tvillingpar, som klarer seg veldig bra: http://en.wikipedia.org/wiki/Abigail_and_Brittany_Hensel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå