prematura har tre små Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Hva var det man skulle gjøre for å bli kvitt bananfluer igjen? Vet jeg har sett forskjellige tips mot bananfluer her flere ganger tidligere,men klarer selvfølgelig ikke å huske det nå når jeg trenger det... Håper noen gidder å hjelpe meg, for nå er jeg lei av de ekle små krypa overalt på kjøkkenet mitt.
Bulle* Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Aner ikke hva som har blitt sagt her før, men jeg kastet ut alle plantene jeg... Funket. Blir litt dyrt hvis du har mange da.
Sivalur Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Det var noe med zalo og eddik, men husker ikke blandingen. Skulle notere meg det sist jeg så det, men... Hvis det dukker opp her nå, så skal jeg endelig få notert meg dette tipset!
prematura har tre små Skrevet 27. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2008 Har BANANfluer ikke BLOMSTERfluer, så det hjelper nok ikke å pælme plantene, men takk for svar!
prematura har tre små Skrevet 27. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2008 Ja, mener også at det var ett eller annet med eddik, får håpe noen kommer med oppskriften snart, da skal den i allefall skrives opp!
prematura har tre små Skrevet 27. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2008 SUPERT! Takk skal du ha! Tror du det funker med rødvin også? Har en åpnet flaske, så jeg kan jo prøve..
Gjest Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Jeg satte ut skåler med rødvin for når jeg koser meg med et glass detter det tusen små bananfluer i glasset mitt. Men luringene satt bare på kanten, ikke en eneste en nedi skålene. Luringene... Men jeg tror det finnes spray som virker effektivt.
prematura har tre små Skrevet 27. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2008 Har satt ut en skål med 50/50 eddik og rødvin, og en skål med 50/50 eddik og zalo. Sitter flere på kanten av den med rødvin, på den andre er det ingen foreløpig, så ser ikke ut som det er noen suksess foreløpig ihvertfall men det skal få stå en stund, så får vi se...
Gjest Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Rosévin - sikker vinner, og fluene dør lykkelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå