Krusemynthe Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Er i planleggingsfasen....men jeg trenger litt inspirasjon... Hvordan feirer/-t dere dagen? Hvem ba dere? Hva spiste dere? Hvordan pyntet dere bord? Invitasjoner? og hva slags "innhold" haddde selskapet? (Taler/sanger/andre ting???) Takk for at du deler med deg!!
hysterika Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Vi leide menighetshuset, mener å huske at det kosta ca 1200. Vi inviterte våre foreldre, søsken (m. ektefeller), søskens barn og MANGE venner og venners barn. Tror vi var ca 30 stk. Vi pyntet med vaser med blomster på utvalgte steder, og på bordene hadde vi små vaser med en blomst i hver (så det ikke skulle bli så dyrt). Vi dekket småbord, og folk fikk sette seg der de ville (ikke bordkort). Mannen min og jeg holdt en tale da det begynte, vi snakket og svangerskapet, hvordan vi hadde opplevd det, hvor takknemlige vi var etc, og så sang vi noen sanger (fra sangbok - ikke egenproduserte). Vi valgte en sang som skulle være hennes sang (den samme vi sang for henne da hun var i magen). Og vi spiste salatbuffet og kaker. Hadde spurt venner og familie om å lage salat og kaker. Hadde 5 eller 6 forskjellige salater, og like mange kaker.
Krusemynthe Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Hmm.. Ikke dumt. Er det lov å spørre hvilken sang som er "hennes"?
hysterika Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Det er en kristen sang fra barnesalmeboka - passer kanskje ikke like godt for alle :-)
Tante Gustava Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Vi hadde dåpen hjemme. Inviterte kun nærmeste familie, ble 12 voksne og 5 barn. Heldigvis var været godt så ungene kunne springe og de voksne kunne sitte litt ute, det blir trangt med så mange i leilighet Vi laget koldtbord selv. Laget masse salater, varmet kyllinglår, hjemmelagde karbonader, potetsalater, div pålegg, eggerøre etc. Laget alt ferdig dagen før så det var bare å sette frem (foruten det som skulle varmes da). Veldig greit, godt og billig. Kaker etterpå, mamma og svigermor hadde med hver sin kake, og jeg hadde bakt to. Hadde hvit duk på brdet, med lyseblå lys og blå og hvite glassperler. Enkelt og fint. Mamma hadde med seg blomsteroppsats fra blomserhandler som vi også satt på bordet. Hadde helt uformell dåp, med bare masse prat og latter. Svigermor holdt en liten tale, men ellers ikke noe sang el.l. Invitasjoner kjøpte vi ferdige på bokhandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå