Bulle* Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Søsteren min skal i bryllup på lørdag, og lurer på dette. Hun skal ha på seg tubetopp. (jeg mente det ikke var tilfelle)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 I følge skikk og bruk boka, er det normalt å dekke skuldrer i kirka. Men så lever vi ikke på 1800 tallet så jeg tror ingen reagerer om dey ikke blir gjort:-)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Må og må ..... Det er skikk og bruk å dekke seg litt til i kirken. Dessuten kan det være ganske kjølig i gamle steinkirker f.eks.
Gulosten™ Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 De mest konservative vil nok at man dekker skuldrene i kirken ja. Se an familien, er det mange "gamle tanter" der hadde jeg dekket til skuldrene. Selv hadde jeg nok ikke følte meg komfortabel med tubetopp uten noenting som helst til å dekke skuldrene i kirken.
Sivalur Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Vet ikke om man _må_ men jeg ville nok hatt et lite sjal når skuldrene blir så bare som de blir i en tubetopp. Du kan jo se på skikkogbruk.no om det står noe der (eller så gjør jo folk som regel akkurat som de vil også.. )
Gjest Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Man må vel ikke,men jeg gjør det alltid utav respekt for tradisjoner:)
Bulle* Skrevet 27. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2008 Takk for var dere. Da bringer jeg det videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå