Gå til innhold

Er det flere her som har rundet 39 uker nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var 39 uker i går, og begynner å bli rimelig utålmodig etter å få hilse på veslegutten i magen. Har egentlig hatt masse nedpress og kynnere i lengre tid, men den siste uken har det vært skikkelig rolig.....kanskje det er stille før stormen? ;) Men i dag skjedde det hvertfall noe....den berømte slimproppen gikk...vet at det ikke nødvendigvis betyr at jeg føder i morgen, men det er i hvertfall en start på noe. I forrige svangerskap så gikk ikke slimproppen før under selve fødselen....

Hvordan har dere andre det nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 39 uker i morgen jeg da... Spennende å begynne på siste uka syns jeg!! Men her er det ikke en eneste kynner eller noe som skulle tyde på fødsel!! Blir spennende hos jordmor neste uke for da skulle hun sjekke om jeg er moden.. Tviler på det for her har det som sagt ikke skjedd stort.. Bare håper slipper overtid!! Men som førstegangs må man kanskje belage seg på det.. Er i grei form hvertfall=) Tungt å bøye seg og gå i trapper men ellers helt topp så er glad for det ja=D

Skrevet

er 39+5 i dag..

men kommer vel til å gå til uke 45 haha

her skjer d og fint lite..har jo hatt noen murringer en gang i mellom,spes om natten,nesten ingen kynnere ..men d har nå blitt litt modent da,å 1 cm åpning,å tappen er 2 cm..så her kan d ta tid..

babyen er allerede 3.6 kg,å jeg skal føde i sete..så jeg vil ikke gå så mye over ..d skal jo ut og..iiikk..

men mens terminen min er 4 sept..så er egentlig innstilt på å gå til da..

d er foressten helt utrolig hvor fort tiden har gått..føler d ikke er lenge siden jeg fortalte ungene at de skulle få en bror el søster..:)

har hatt en kjempekjip periode de siste 2 ukene..kjempe trøtt er jeg blitt,klarer nesten ikke folk lenger,å har vært kvalm..

å en del nedfor..mye pga bekymring for setefødslen..men nå er d bedre..ja er veldig ustabil i humøret da..men ellers fått litt mer energi igjen..å denne bekymringen for fødselen er blitt bedre..

d skal også sies at jeg var hos akupunktur her om dagen å da satte hu nåler for frykten min..så kanskje d er den som funker..responderer hvertfall godt på nålene :)

Skrevet

Jeg har 3 dager til termin, og veldig spent! Redorkide: jeg tror vi har termin samme dag? Jeg foelger med paa deg skjoenner du! Blir spennende dette her! Kvalm jeg ogsaa naa paa slutten, ustabil i humoeret jeg ogsaa, og VELDIG spent paa foedselen! I foelge min menstermin skal jeg foede paa mandag..

Skrevet

39+4 i dag, jeg, og føler faktisk at hele situasjonen er litt merkelig... ;-) Alt er klappet og klart her hjemme og vi gleder oss masse til å møte lillegutt, men samtidig er det ganske surrealistisk at når som helst kan en fødsel starte. Ikke aner jeg hvordan den kommer til å starte, ikke vet jeg hvordan jeg kommer til å takle det, og ikke har jeg kontroll på når og hvor... :-) Jeg pleier å ha kontroll på situasjoner som ligger fram i tid, planlegger så godt jeg kan på forhånd - men her må jeg rett og slett bare sitte og vente! Kan ikke gjøre noe som helst for å påvirke situasjonen!

Men, når det er sagt så har jeg det egentligt veldig bra! Har nedpress og stikninger, og masse kynnere, men har ellers hatt et svangerskap med veldig lite problemer. Vi har jo aldri vært så nære som nå... :-) Hodet er festet, 1 cm åpning og livmorhalsen er myk og ca 2 cm. Får heller tåle litt ubehag de siste dagene... :-)

Skrevet

Hei,hei!!

Jeg er også i uke 39 nå! Har masse maserier både natt og dag, kjedelig det, men da vet jeg iallefall at NOE skjer!

Har alt klart til jenta vår kommer, senga er skrudd opp og oppreid, klærne er vaska osv - det mangler bare en baby,hehe!!

Skrevet

anni ke n:

ja stemmer vi har termin på samme dag ;)

så du følger med på meg ..så koslig da:)

får se da hvem av oss så føder først hehe..

Skrevet

Foelger med paa den maaten at jeg er veldig spent paa naar du foeder:) Hvis jeg ikke har sett deg her paa en stund, tenker jeg: Kanskje hun foeder naa! Masse lykkeoenskninger til deg:)

Skrevet

Har visst termin snart jeg og. Neste fredag.

Maserier, er det kynnere som er litt vonde?

Skrevet

Jepp, stemmer det 79fia

Skrevet

ja forstod d:)

alltid spennende å følge med på "folk"en har sett her ofte..å når de ikke er her på en stund så begynner jeg og å tenke..hmm har d skjedd noe tro:) hehe

lykke ønskninger til deg og;)

vet du hva d blir?

er d nr 1 ?

Skrevet

Da har jeg en goood del av det ja..

Er det bra for modning eller noe?? Godt for NOE liksom..hehe

Husker lite fra de andre gangene, og er så smart?? at jeg ikke orker å gå til jordmor..

Skrevet

79fia:

d jm sa til meg var at mensmurringer..eller menssmerter var mer effektiv modning,enn kynnere..

Skrevet

Hei, blir sannsynligvis jente. Har en jente fra foer paa 2, 5 aar. Enn du?

Skrevet

her blir d nok gutt:)

har en gutt på 7 og ei jente på 4.5;)

Skrevet

Skal å sykehuset i morgen, kan jo be de om å sjekke.. Kanskje de får i gang noe og.. Hadde passet bra å føde i helga:) Lillegutt er ganske stor og visstnok..

Skrevet

mener du å bli strippet?

huff jeg tør ikke d jeg..d er jo så vondt..hehe

hvor stor er din nå ca?

min er 3.6 kg..han kan godt komme nå ja..vil ikke føde for stor baby heller i sete..selv om jeg får epidural..så tenker jeg jo på at han skal jo ut og..å vil ikke at d skal drøye lenge før han er ute..siden jeg er redd han skal få for lite oksygen..siden hodet kommer sist..huff

Skrevet

mandagfor litt over 2uker siden ble han målt til 4,1kg. Satser alt på at det var feil. Får se i morgen. Var til leiekonbtroll da sisden han hadde snudd seg fra tvers til hode/sete. Var heldigvis hode...

Skrevet

Tror jeg mente å bli strippet. isj.. Det gjorde de nok m forrige mann, men det var på overtid da..

Skrevet

heldig du er ,så får føde hodeleie:)

lykke til i morgen..hold oss oppdatert:)

Skrevet

Ja, veldig glad for at han snudde seg selv og slapp snuing og event keisersnitt. Men kan holde seg under 5kilo!!

Skrevet

Hei kjære medsøster!

Jeg er også fødeklar, resten av omgivelsene er vist også klar for at jeg skal føde....

Har født to barn før, første fødsel var i uke 37, neste i uke 39...

Denne gangen har jeg vært fryktelig plaget med falske veer... vandret rundt med "verk" i 6 til 8 timer. ( jeg har vært nede i 6 minutter med (falske) veer, før det har stoppet helt opp. Èn gang trodde jeg til og med at fødselen var igang og troppet opp på føden, men....)

For tiden er det utrolig hvor mange tekstmeldinger jeg får fra venner og kollegaer, med spørsmål om jeg er "like hel" :) og du verden hvor mange gode råd jeg får,...

Skal du ikke føde snart, .. har du prøvd: - lange spaserturer, banke matter, hugge ved, vaske trapper og selvfølgelig... fysisk aktivitet av en mere AKROBATISK karakter. En horrisontal tango er ikke like enkelt å gjennomføre med en mage som når helt oppunder haka :)

Jeg gleder meg til å bli kjent med tulla vår, selv om jeg føler meg veldig beæret over å få lov til ennå en gang å få bære et nytt liv i magen.

Lykke til med fødselen og håper du snart får hilse på veslegutten din. :)

Skrevet

Oi, så mange det er av oss :)

Fint å høre at de fleste har det greit nå den siste tiden.....selv om det er tungt og vi begynner å bli skikkelig lei. Jeg merker jeg blir veldig fort sliten, og orker nesten ikke å sosialisere meg med andre....vil helst bare være hjemme og slappe av. Her er også alt klart til at veslegutten skal komme, og det er to storeøstre som gleder seg noe helt vanvittig:)

Jeg skal til jordmor igjen i morgen for å få modningsakupunktur, og da sjekker de nok modning igjen....er litt spent nå siden slimproppen gikk i dag, kanskje det har begynt å åpne seg litt? Har ikke hatt noe kynnere eller maserier i dag, bare svak mensmurring. Men jeg fryser så himla....føles nesten som når man har litt feber, men det har jeg ikke. Også blir beina mer og mer som ballonger.....trodde ikke de kunne bli så ille jeg altså....vannballongføtter!!! hehe

Masse lykke til alle sammen!! Og koselig om man kan oppdatere denne tråden litt da....en etter en kommer vi jo til å føde snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...