Gå til innhold

ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. jeg spiser ikke godteri på hverdagene lenger.. KUN lørdager.. :) Er ikke alltid like enkelt siden saboer drikker både cola, godteri, nugatti, oboy osv.. hehe...

mine dager ser nå slik ut:

07.00 youplait youghurt 0,1prosent fett eller omelett

09.00 frukt av et slag

11.00 salat med enten skinke, kylling, eller pasta..eller omelett

15.00: vanlig middag

17.00 frukt eller en youghurt

20.00 frukt eller en youghurt

22.00 frukt eller en youghurt eller omelett eller salat..

Jeg synes det er vanskelig å vite hva man kan spise når man ikke spiser brød da.. det hender at jeg spiser revita knekkebrød med noe lettpålegg.. synes dere det er for lite matinntak?? eller er det greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var lite mat. Er du ikke VELDIG sulten?

Skrevet

jeg små spiser frukt mye da.. men jo kjenner at jeg er sulten.. men hva kan man liksom spise uten å spise brød.. blir jo mye av omelett og salat liksom.. nei må kanskje spise knekkebrød istedet for frukt til flere måltid..

Skrevet

Synes det høres ut som om du har et for lavt matinntak

Skrevet

Litt for mye youghurt og litt for hyppige måltider synes jeg. Tror heller ikke du får i deg nok kalorier og da kan du risikere det motsatte av det du vi, nemlig at kroppen senker forbrenningen og du ikke går ned i vekt.

Jeg ville spist hver 3-4 time i stede for annenhver, ca 5 måltider pr dag og unngått all småspising mellom disse måltidene. Få i deg litt fiber også.

Om du ikke spiser brød, så spis knekkebrød dersom du liker det med kjøttpålegg el, to knekkebrød til de måltidene du vil ha dette, gjerne + en frukt. Suppe kan være et alternativ i tillegg til omelett, salater osv. Og spis begrenset til middag dersom du ikke alt gjør det.

Du bør få i deg minst 1400 -1500 kalorier på en dag, litt mer om du trener, og ut i fra din liste så er det spørs om du får i deg såpass.

Skrevet

Jeg forsøker også desperat å slanke meg...

Spiser for tiden:

frokost: 2 rugsprø med tilsammen 4 skiver gulost. Et glass sjokomelk

eller appelsinjuice.

Lunsj: knaskegulrøtter eller en frukt

Middag: vanlig mat, men mini-mini posjon i forhold til hva jeg er vant til

kvelds: samme som frokost

drikker te, kaffe, sukkerfri saft eller pepsi max.

Har gjort dette snart en uke nå, uten å merke noe på hverken vekta eller på den store magen...

Har gått på lavkarbo før, med stort hell (desverre gått opp igjen pga medisiner), men tror ikke jeg orker den tøffe linjen nå...

Da spiste jeg mye egg, særlig til frokost. I alle varianter:-)

Det ser ut til at du spiser mye yoghurt og frukt...som inneholder en del sukker/karber. Jeg ville prøvd å bytte det ut med grønnsaker.

Hvor lang/tung er du?

Jeg er 163/95...

Skrevet

Hvorfor spiser du ikke brød? Fordi du prøver deg på lavkarbo, eller fordi du ikke liker det? Eller andre grunner?

Hvis du ikke prøver på lavkarbo (som jeg forøvrig ikke kan NOE om) - så ser det ut som du spiser alt for lite egentlig. Du bør hvertfall få i deg mer naturlige karbohydrater. Hva med brun ris med cottage cheese som mellommåltid istedet for frukt? Knekkebrød er jo også fint, og godt med cottage cheese på. Pasta ville jeg heller ligget unna - bedre med brun ris da.

Skrevet

Du er KJEMPEFLINK som klarer å holde søtsuget unna på det matinntaket der!! Wow! Men jeg syns også du spiser lite, ihvertfall hvis du trener i tillegg (og det bør du, da kommer resultatene så mye mye fortere). Det kommer selvfølgelig an på hva "vanlig middag" vil si. Hvis du propper deg med saus og poteter til middag, så har du et ujevnt kalori-inntak. Men programmet ser ellers så seriøst ut, at det har jeg vanskelig for å tro.

Du er også kjempeflink som spiser så ofte!

hvis du spiser grovt spelt-brød eller skikkelig grov-grovt rugbrød er det ikke noe problem å ta seg noen brødskiver som variasjon.

En rett som går like fort som omelett/salat er wok: litt olje, krydder, fisk/renskåret kjøtt, grønnsaker - ferdig! Tunfisk er også bra. Du kan jo lage ekstra middag og spare rester som du spiser i små porsjoner utenom også.

Husk at du skal kunne leve med en diett! Det er bedre å ha i seg sunn mat som du syns er godt enn å sprekke helt tilslutt fordi du savner brødskivene.

Se på www.iform.no; det er mye harry bolestoff der, men det er også endel om å takle søtsug og gode forslag til dietter.

Lykke til!

Skrevet

Alt for lite??? Eg hadde aldri klart og fått i meg så masse mat om eg hadde prøvd aldri så masse....

Skrevet

okei.. da satser jeg på knekkebrød i stedet nå.. har ikke vekt så tenker kun å se om boksene mine passer meg etterhvert.. men jeg er 84kg og 160 høy så mye kom på i svangerskapet.. før jeg ble gravid var jeg 70kg.. 3mnd siden jeg fødte...

Skrevet

Les bakpå yoghurten din på hvor mye sukker den inneholder!!!!!

Det er like mye sukker i yoghurten, lett eller ikke, som i en tilsvarende boks sjokoladepudding....

Skrevet

okei.. nei grunnen til at jeg kutter ut brød er fordi jeg hører om så mange som gjør det og da går ned i vekt.. men er vell generelt hvitt brød jeg absoulutt prøver å holde meg unna.. trening blir trilleturer.. men er ikke alltid jeg er like flink til det da.. men går iallefall 3 til 4ganger i uka på en times tid:)

Skrevet

seriøst? i den 0,1prosent? den er jo uten sukker også.. nei nå må jeg sjekke..!

Skrevet

Hvitt brød skal du selvsagt holde deg unna. Men jeg ville nok spist mer karbohydrater. Grovt brød, eller helst grovt knekkebrød (wasa sport pluss eller hva det heter), brun ris, poteter. Tror heller ikke du trenger å spise fullt så ofte. 5 måltider fordelt på frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds er bra. Eventuelt kunne du meldt deg på et grete roede kurs og lært om sunt kosthold. Du er jo KJEMPEFLINK som klarer å ligge unna snop, helt klart. Men kroppen trenger jo også å få i seg nok av riktig næring.

Trilleturer er bra. Prøv å trene litt styrke i tillegg - muskler forbrenner fett, så når du får mer muskler får du økt forbrenning. Du kan jo ta sit-ups, push-ups, utfall og knebøy på stuegulvet hjemme, da er du igang.

Lykke til!

Skrevet

takk takk.. da skal jeg iallefall forandre litt på matrytmen min:) blir 2knekkis til frokost frukt til mellom 2knekkis middag mellommåltid og kveldsmat igjen!;) ja synes jeg er kjempe flink som holder meg unna sjokolade og dråps!:) Spiser mye heller druer og anna frukt.. men lørdag spiser jeg også sjokkis ja:) Tror kanskje at det går av seg selv dersom jeg kutter helt ut godis spisinga på hverdagene... jepp hepp:) dersom jeg klarer å gå ned 10kg til februar så er jeg fornøyd.. men det er kanskje litt veeel høyt mål.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...