Nr.4 i april :) Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg er student og forhåpentligvis snart gravid må jeg ha fast jobb 100 % for å få fødselspenger, eller kan man jobbe sånn innimellom og likevel få penger.(Jobb i helsevesenet) Har mulighet for å jobbe fra novemeber til ut april da jeg ikke har noe skole eller eksamen. Noen som vet ??
Ugress Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 du må ha inntekt i minst 6 av de 10 siste mnd før du går ut i permisjon, og lønna må være minst halvparten av 1 G. (tror 1 G er sånn ca 70 000 så du må ha tjent minst 35 000 det siste året før du går ut i permisjon.) Så det er ikke nødvendig å jobbe 100 % nei. Men alt dette står på nav sine hjemmesider
Guttemamma75 Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Husk at dersom du jobber veldig sporadisk (at det f.eks er flere uker mellom vaktene dine) risikerer du at ikke hele perioden teller.. Dvs at selv om du jobber i 6 mnd så får du ikke foreldrepenger fordi de 6mnd telles ikke som 6 mnd pga for lang tid mellom vaktene.. Vet om flere som har brent seg på den.. Men jobber du i helsevesenet er det jo ikke noe problem å få jobb, så da er det jo bare å sørge for å jobbe litt hver uke eller no.. Ta kontakt med ditt nav kontor og hør hvor ofte de vil at du skal jobbe for at alle mnd skal telle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå