Gjest Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Føles som om korsryggen skal slites i to her. Er syk i dag, så er mulig det er derfor (verker jo generelt i kroppen), men tok to paracet for over en halvtime siden for å få ned feberen, men fortsatt like vondt. Har vært endel plaget med bekkenet og korsryggen før når jeg har vært gravid og tiden etterpå, kjennes nesten ut som en ille dag med dette nå.
Gulosten™ Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Ligge på gulvet med en pute under nakken, ta paracet og ibux samtidig, og legg beina oppå en stol så du har knærne i 90 graders vinkel. Funker ofte:) Eller ta en svømmetur, gåtur eller noe som får i gang blodsirkulasjonen din.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Sistnevnte utgår siden jeg er syk og har feber, men det med stolen kan jeg prøve. Tør ikke ta ibux nå siden jeg har tatt to paracet alt. Tusen takk for tips! :-)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 To paracet og et varmt LANGT bad!:-) Hilsen erfaren korsryggsliter.
"husmor"med lille Nora Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 eg sliter med ryggen og.. er viktig at når du skal løfte så må du løfte med bena! (ja fikk "kurs" i det en gang for maangen år siden) bøy bena i stede for ryggen så sant du har mulighet. ikke bare når du har vondt i ryggen men ALLTID! å eller er det paracet, varmeflaske, legg eit tynt pledd på gulvet og legg bena høgt. blir det for gale så gå til legen:) lykke til!!
Gjest Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Gå til legen din å få en rekvisisjon til fysioterapaut. Kan hende musklene i ryggen din er "overarbeidet" etter svangerskap, og derfor trenger litt hjelp for å "komme i gang igjen" Evt, be om røntgen og mr. Jeg trodde ryggvondtet mitt var pga bekkenløsningsplager(etter fødsel), men de var liksom ikke på samme måte. Viste seg at det var det IKKE...så her er det opptrening og fysioterapi som gjelder.
Gulosten™ Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Du kan fint ta en Ibux, effekten blir bare bedre av det.
Hibbel Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Jeg var mer plaga før, men ofte når jeg skulle ha mensen ble det slik. Jeg fikk da hjelp til et slikt ryggstøttebelte som en får kjøpt på apoteket. Slik blå i "våtmansdrakt"-aktigt stoff. Dette varma ryggen og gjorde at jeg kunne bevege meg mer- og bevegelse gjør ofte susen (men ikke når det gjør vondt) De er ganske dyre, men kan være verdt det!?
Gjest Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Takker for alle tips :-) Dette er litt akutt nå altså, pleier ikke å ha vondt i korsryggen til daglig, kun litt første 2-3 dagene av mensen, ellers ikke. Har ikke mensen nå da, men antar det er feberen og sånt som slår seg ut nå, uansett gjør det veldig vondt akkurat nå. Var behagelig å ligge slik hun ene foreslo her oppe, men ble jo vondt igjen med en gang jeg beveget meg bort fra stillingen da...
Gjest Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Altså dette er akutt akkurat nå, i dag, har ikke vondt til vanlig lenger. Gikk en stund til manuellterapaut etter jeg fikk mini og fikk knekt opp igjen en bekkenlåsning og siden har jeg vært ganske bra. Men i dag er det ille da :-/
To søte små!!!!! Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Du kan fint ta ibux sammen med paracet. De inneholder forskjellige virkestoffer som gjør at de virker forskjellig. Og kombinasjon dem sammen gjør at effekten blir mye bedre. Jeg hadde lignende smerter i korsryggen som deg. Da sa både lege og manuellterapeut at jeg skulle ta ibux og paracet. Da får en i tillegg slappe av bedre. Noe som er viktig. Lykke til, og håper du blir bra snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå