Gå til innhold

Prøver å inspirere dere litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg vært å gitt blod på blodbanken.

Det er så lett og smidig og tar ikke lang tid. De er flinke og du merker nesten ikke stikket, jeg er egentlig nålredd men dette går helt fint.

Blod trengs til kreftsyke, ulykkesrammede og en god del til mødrer og barn i samband med fødsler. Dette har vi gratis og kan dele med oss, og det er viktig for blod kan ikke fremstilles.

Gå inn å registrer deg på giblod.no så hjelper du også:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bra tiltak av deg, har tenkt på det mange ganger, men har aldri liksom tatt skrittet og gjort det.. Sikkert mye stress tenker jeg.. har jobben, kan ikke ta fri for å gi blod og barna kan jeg ikke bare sette bort når som helst... Typen ser heller at jeg vasker og ordner hjemme enn å gi blod så føler det er lettest å la være... Selv om jeg vil...

Skrevet

Registrer deg så ringer de deg og finner en bra tid. Det er kun 4 ggr i året så det er ikke så mye;-)

Hvis du er frisk og egentlig har lyst så prøv å få det til. Og be mannen vaske selv;-)

Skrevet

Denne støtter jeg og dytter opp:-)

Jeg har også vært blodgiver i mange år og har bare positive ting å si om det.

Akkurat nå må jeg ha en pause fra det pga svært lave jernverdier, men så fort de er på plass igjen så melder jeg ifra:-)

DYTTER OPP!!!

Skrevet

Støttes!

Jeg skal begynne å gi blod når det er et år etter fødselen.

Man vet aldri når man trenger blod selv (har jeg selv erfart)

Skrevet

Så bra!!!

Helt sant. Fint å kunne gi litt igjen, selv på forhånd. Min skrekk er at barna mine skulle trenge og så finns det faktisk ikke. Vi får mindre og mindre for hvert år i Norge, litt bekymrende.

Skrevet

Bra tiltak :)

Og de har åpent fra tidlig om morgenen til 19-tiden på kvelden, så en slipper å ta fri fra jobb, også får en gratis parkering mens en gir blod (skulle bare mangle, men sånn i tilfelle noen var bekymret for det).

Fikk for lave blodverdier etterhvert så jeg måtte desverre gi meg jeg også. Men prøver å overtale mannen, for menn er jo mye bedre egnet enn damer til å gi blod siden de har større kroppsvolum enn damer. Men han har så mange unnskyldninger som ikke tid, langt å dra, bare tulleunnskyldninger mener nå jeg. Er bare snakk om prioriteringer, så er han litt pysete kanskje? :)

Skrevet

Jeg kunne godt ha gjort det, men har tatovering og piercing. Begge tatt i Norge, men for ca 10 år siden.

Kan jeg gi da ?

Skrevet

Hva er kravene? Alle står vel ikke på giblod.no? Jeg finner hvertfall bare veldig få.

Skrevet

Gikk inn der for å titte nå, har tenkt på dette i mange år men så har det vært det ene med det andre... tar de noen som helst prøve av deg før man får gi blod? Jeg har hatt blodpropp i leggen, og må under svangerskap gå på blodfortynnende sprøyter, vet ikke om det vil ha noe å si (skal vel ikke gi blod mens man er gravid da, men..)? Har egentlig tenkt å prøve på nr 2 nå ganske snart, men lurte på om jeg skulle melde meg til å rekke å gi blod en gang før det.

Skrevet

Støtter denne!

Alle som kan og får lov av sin lokale blodbank bør gi!

Jeg hadde gjort om jeg hadde kunnet. :(

Skrevet

Jepp! Du kan gi alikevel, er 6mnd karantene (tror jeg) etter en ny piercing eller tatovering, så 10 år burde nok gå helt fint ;)

Kanskje greit å si at det nok ikke passer for de som ikke er i et fast forhold, men dater, da du også får 6mnd karantene etter sex med en ny partner...

Skrevet

Ja jeg er da en av dem som mer enn gjerne vi gi blod, men som ikke får.

Skrevet

Vel.. har veldig lyst til å gi blod jeg.. For jeg henger stort sett opp 1 blodtranfusjon hver eneste dag.. Men jeg har så lav hb at jeg kan ikke. Hadde jeg vært oppe på normalen skulle jeg mer enn gjerne gitt.

Skrevet

Du ska nok ikke gi under svangerskap og heller ikke når du går på blodfortynnende.Men når du er ferdig med det så kan du jo registrere deg;-)

Ja, de tar en prøve av deg, og kontrollerer at du er frisk, både for din egen del og de som ska få blodet.

Skrevet

Flott tiltak :o)

Jeg har gitt blod i flere år nå..... En liten ting for meg å gjøre... som kan bety mye for noen andre :o) (Er også registrert som benmargsdonor... det er en litt større "greie" (om de skulle ha brukt for meg...) men fortsatt lite for meg i forhold til hvor mye det kan bety for mottakeren)

Så det var noen som nevnte at det var vanskelig med barnevakt... Ta heller med barnet/barna (om de ikke er for mange da...hehe)

Datteren min har vært med meg flere ganger. Tror det kan være lurt for å motvirke "sprøyteskrekk" og hun synes dessuten det er kjempespennende. Gikk rundt og fortalte alle at "mamma fikk slange i armen" og at "de samlet blodet til mamma i en bærepose!"

:o)

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne gi, men har nok ikke lov :-(

Skrevet

Ville bare si at man må vente 1 år etter fødsel.

Det fikk jeg beskjed om da jeg registrerte meg forrige uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...