fornøyd ja Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Kan de på et jobb intervju spørre om helsen? Og evt be om legeerklæring på dette? Når ikke jobben i seg selv kreves "perfekt" helse. Alle har vi jo vårt.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 De har ikke lov å stille konkrete spørsmål om din helse på et intervju. Men det er mange som prøver seg;) Du velger selv om du vil svare eller ikke på spørsmålet, men er jo greit å være ærlig. Men legeærklæring har de ikke krav på.....om det da ikke er snakk om spesiell tilrettelegging eller no. I alle fall dette som er praksisen der jeg har vært på intervju, og de intervju jeg har vært med på som "ansetter"
Rorrimamma Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Jeg har epilepsi, men har ingen plikt til å fortelle det i en jobbsøknad eller på jobbintervju dersom jeg ikke ønsker det når de evt spør. Men jeg kan ikke lyg heller
Mockanin Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Spør dem, må man etter min mening være ærlig. Jeg har selv leddgikt og sier at jeg har det dersom jeg blir spurt. Men jeg passer også på og si at det ikke er noe som plager meg noe særlig og at jeg ikke går på medisiner for det.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Vi pleier å spørre om det er noe ved din helse som vi som arbeidsgivere bør vite om dersom vi velger å ansette deg. Har aldri opplevd at spørsmålet ikke er blitt besvart, men klart man kan velge å la være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå