Gå til innhold

Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er på biltilsynet. Skal ordne med noe. Han var nr. 51 i køen. Altså 50 stykker foran ham!!!

Er så drit lei offentlig virksomhet. Ringer man trygdekontoret får man beskjed om å ringe i telefontiden dagen etter mellom 1100 og 1300. Så ringer man og får beskjed om at den du skal snakke med er opptatt i møte ut dagen! Neste dag ringer man igjen og får beskjed om at rette vedkommende er på kurs; tilbake fredag!!

Grrrrrrrrrrrrrrr...... sørvis meg i ræva! :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi ta med nextgentel, telenor og de andre teleoperatørene? Du-er-nr-85-i-køen.-takk-for-at-du-venter-

For ikke å snakke om KOMMUNEN! (det varierer sikkert, men). her har de enten lunsj eller sitter i møte. Eller har de telefonskrekk tro?

Jeg kan også fortelle om en situasjon om politiet: Det var snakk om å anmelde grovt hærverk og vold. Først fikk vedkommende beskjed om å ringe tilbake morgenen etter pga mangel på kapasitet. Han ringte morgenen etter, fikk beskjed om at det da var frokostmøte, han måtte ringe igjen etter 11. Det gjorde han, og da fikk han beskjed om å komme innom satelittkontoret (politiet har kontor i flere bygder) 2 dager etter mellom 10 og 14, for da var det kontortid i hans bygd. Jeg tror han også sa GRRR...

Eller skattedirektoratet!

Å, jeg kan sikkert komme på flere også. Stemmer i dine frustrerte tigerbrøl :-))

Skrevet

Ja og vi finner oss i det! Makan til byråkrati skal man leite lenge etter. Er jo Russiske tilstander. Vi kan jo føye skjemaveldet inn i rekken av dårlig sørvis. Fikk ikke barnetrygd. Den skulle komme automatisk sa de på NAV. Etter et par måneder ringte jeg og etterlyste den. Åhhhh..beklager, det hadde de ikke fått satt igang. Så jeg måtte møte personlig da å levere søknad om barnetrygd.

Når sønnen vår var 3 måneder skulle vi ut å reise. Det ble ikke lett! Han måtte jo ha pass og for å ha pass måtte han ha personnummer. Gutten var ikke registrert født i folkeregisteret! Sykehuset hadde glemt å få min samboer til å skrive under på farskapserklæringen. Så da kokte jo hele fødselen bort i kålen. Makan! Ble det styret for å få ordnet det. Begge måtte møte på trygdekontoret med ungen å fylle ut papirene. Men vi fikk ikke personnummer nei. Det kunne i verste fall ta flere uker. Så var det å reise på passkontoret med fødselsbevis og de papirene vi hadde på lillegutt. Fikk skrevet ut nødpass dagen før vi skulle reise.

Skal lure på hvor lang tid det hadde tatt før han ble registrert i folkeregisteret hvis vi ikke tilfeldigvis skulle ut å reise.

Skrevet

Typisk norsk å stå i kø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...