Trollkatt Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Fastlegen min er tilbake fra ferie, og jeg måtte til ham i dag for å forlenge sykemeldingen min. Har grua meg i mange dager i tilfelle han skulle være like vrang som han fyren jeg var hos sist. (Han forrige lo av meg da jeg fortalte hva som gjorde bekkenløsningen verre, og fortalte ham at fysioterapeuten sa jeg burde ligge mest mulig. Legen mente det beste er å holde seg i aktivitet, og at jeg kan jo ikke ligge resten av svangerskapet. Han vet jo åpenbart ikke hva bekkenløsning er.) Men fastlegen min var hyggelig og blid, lo ikke av meg, trodde på meg, og sykemeldte meg ut september uten at jeg måtte krangle eller argumentere. Det var så utrolig deilig. Hormonell som jeg er, begynte jeg selvfølgelig å grine etter den forrige legetimen, men nå slapp jeg å gjøre noe annet enn bare å slappe av og vite at jeg ikke trenger å bekymre meg noe mer for dette. Og på toppen av det hele ønsket han meg god bedring og lykke til. Sekretæren hans har hatt bekkenløsning selv, fortalte hun, og ønsket meg også god bedring. Er bare så utrolig lettet, og veldig glad for at jeg antagelig aldri skal ha bekkenløsning igjen etter dette, for nå er jeg vel i ferd med å ruge fram mitt siste barn. (Selv om jeg egentlig er hypp på fire, kremt.)
Lykkeligmammatiltre Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Ble glad da jeg leste innlegget ditt, det er sånn det skal være! =) Kjempebra at du har fått en forståelsesfull lege! Lykke til videre med svangerskapet!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Så herlig å høre!! Det var en skikkelig fast lege du hadde deg. Min er også sånn og det er så herlig. Hadde ei venninne som ikke fikk sykemelding av sin lege for han mente at hun kunne klare å jobbe. Hun var jo ikke syk hun var jo bare gravid.. Men med tung krevende fysisk jobb og bekkenløsning så er det måte på hva en klarer.. Min er lik din. Siste gangen jeg var så spurte han hvordan det gikk. Og jeg sa det gikk ikke så bra lenger, fortalte litt om hvordan det gikk, og spurte om det gikk ann å få full sykemelding nå. Så svarte han, ja uten å blunke å sa det var på tide nå at jeg sykemeldte meg fult, og tok vare på meg selv resten av svangerskapet og at jeg hadde vært kjempe flink som hadde holdt ut så lenge som jeg hadde. Var så godt å høre!! Er forhåpentligvis siste mann her i huset også. Blir nr tre og blir mitt tredje k.s. Og merker på kroppen at jeg sliter ved å være gravid. Så må prøve å huske denne tanken.. hehe:) Den gang i framtiden når det begynner å risle litt i eggstokkenene igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå