Gå til innhold

Svimmelhet... hjelp


TulleMor09&11

Anbefalte innlegg

 

Eg er så ekstremt svimmel, har lavt blodtrykk men har bra blodverdier. Men er kan ikkje drive med ting over tid før det svartner heilt for meg å pulsen øker.

Etter eg har dusja så må eg ligga på badegolvet ei go stund før eg klarer å bevege meg. Bruker ikkje varmt vatn i dusjen for eg har hete tokter nåk som det er.

Har vert sykemeldt i 5 uker nå, håper eg kan få bejynna ijenn snart, er jo bare 16 uker påveg.

Noen som har noen råd???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det helt likt som du.. skjønner akkurat hvordan det er for deg.. jeg har vært sykemeldt ifra uke 6 til nå uke 17.. jeg har også hatt mye kvalme og ligget på sykehus noen dagen pga dette... jeg har planer om å tilbake til jobb neste mandag i beg av sept. for er så lei av å være hjemme at jeg må "tvinge meg ut igjen"..dette høres nok rart ut for noen, men det mentale må bløtes opp litt for dette er tungt..!!! Råd: ikke reis deg opp i full fart. drikk mye og ikke stress..ta deg god tid og ingen brå bevegelser opp av stol, seng, sofa eller hva det må være... jeg merker personlig at det er godt å slappe av på huk i sofaen/sengen oppå sacco sekk eller stor pute/et par tepper som er store i str... da er det lettere å gå opp av sofaen enn om du ligger på ryggen... tror det har noe med at når du ligger på ryggen presses det på hovedpulsåren i ryggen, men dette kan du jo sjekke opp hos jordmor/lege, evt andre som har mer peiling.. det vil jeg gjøre ihvertfall:) lykke til videre og husk.. ikke begynn å jobbe for fullt om du ikke makter.. kroppen er mer fortjent til å følge de tegnenen den gir.. så bare kos deg, og det er ingen skam å være sykemeldt hele sv.skapet om DU HAR BEHOV FOR DET..:) klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

Sjønner hva du meiner med de mentale å komme tilbake på jobb, sliter voldsomt på å gå hima. Jobber som kokk så har mange tungeløft og physisk arbeid. Så eg frykter at det kommer til å bli vanskelikt å fungera visst detta ikkije slipper taket.. Når eg er ute å handler er det og ofte at eg må støtta meg til samboer, å han stakkar blir så bekjymra for meg.

Har du merka at du ikkje har så mye kraft i hendene??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. det skjønner jeg.. sliter mer enn noen som ikke har det sånn tror!!!

jeg har nesten besvimt et par ganger på Kiwi osv.. kjipt når jeg slipper fra meg matvarene på gulvet folk glor og samboer kommer gående mot og støtter opp

føles flaut et øyeblikk vet jeg.. jeg merker at jeg føler meg konstant tappet for energi.. er noen dager jeg klarer husarbeid fordi jeg liker det så godt også så da er det jo greit.. dessuten er det ikke alt av husarbeid mannfolka kan gjøre likegodt som det vi kan... men det er nå forskjellig... skjønner hva du mener... en må prøve å lytte til kroppen.. ta mange pauser.. nå når jeg skal tilbake til jobb, mest sannsynelig.... vil jeg være der 60 % og jeg jobber også tungt, på delelager på en stor bil bedrift..men en må styre det selv og si at nok er nok til arbeidsgiver, om en føler at det er slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot svimmelheten min hjalp det å begynne på Hemofer (jerntabletter) merker at hvis jeg glemmer en så blir jeg svimmel, men tar to hver kveld da blir jeg ikke svimmel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til doktor pga svimmelhet- trudde det var jernlageret som var lavt- men det var fint. Blodtrykket var derimot 90/40- og det er vist lavt- og grunnen til svimmelhet. Ville sjukmelde meg- men kunne ikkje pga fødselspengar (har nettopp auka opp til 100% stilling- og må ifølge NAV jobbe minst 4 v før ev.sjukmld) Det som er mest skummelt er å køyre bil til/frå jobb. Er redd for å svime av i bilen. Har i tillegg to barn (1 og 3år). Skal tilbake til lege neste fredag- er det ingen bedring då- forstod eg det som at han ville sjukmelde meg -litt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg slet også med svimmelhet og lavt BT en periode.. Viktig å drikke mye vann og ta seg god tid når man skal reise seg...

Jeg begynte å ta Møllers Total, med vitaminer, mineraler.. osv.. Syntes det hjalp veldig mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar.. har kjøpt meg mineraler å håper det skal hjelpa.. Skal prøva meg på jobb på mandag, håper det gåt bra, vert sykemeldt i 5 uker nå så bejynner å bli lei... Men det ordner seg nåk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...