Gå til innhold

Noen som driver med brystsvømming og benspark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å svømme nå når jeg er hjemme alene på dagtid. Men fysioterapeut og legen anbefaler ikke benspark (froskespark) da det provoserer symfysen.

Jeg kan selvsagt prøve, men dumt om det provoserer smerter i dagevis etterpå.

Noen som ikke merker problemer med dette?

Elsker å svømme og er ikke flink til å ta det rolig når jeg først trener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg gjer, og det går veldig bra!

På gravidyogaen, derimot, den som liksom skal vera så gravidtilpassa og mild og snill og greier, er der mange av øvingane som gjer kjempevondt i symfysen. Så er kanskje litt individuelt kva som gjer vondt? Yoga på meg, symjing på andre, liksom?

Bør dessutan legga til at eg dreiv med konkurransesymjing i mange år, så eg har ganske god teknikk.

Men eg ville prøvd om eg var deg! Viss du får vondt, kjenner du det med ei gong, og då kan du jo bare gi opp og gå i den varme dusjen :o)

Lukke til!

Skrevet

Jeg svømme til tross for symfysesmerter! Har hatt symfysesmerter siden jeg var tre mnd på vei, og vanskelig for å finne gode måter å bevege meg på. Men de siste tre mnd (er nå i uke 37) har jeg svømt og nytt det. Men: jeg fikser ikke de vanlige beinsparkene, de gjør vondt. Så jeg har utvikla en variant der jeg holder beina mer samla, men bøyer i knærne, og det funker. Dårlig teknikk, ja, som jeg skal legge av med med en gang jeg er ferdig med å være gravid, men jeg kommer meg faktisk framover, får trent (dette er den eneste treningsformen som funker nå, i tillegg til vanlig bassengtrening for gravide), og nyter det.

Mitt tips er at det bare er å prøve seg fram - og hvis det gjør vondt, slutte el gjøre nye og litt andre forsøk.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...