Gå til innhold

Noen som har /hatt tanneruglering e.l som voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min fyller 30 år snart, og vil spandere nytt smil på seg selv... hun har mellomrom mellom fortennene. Er det best å gjøre det hos privat tannlege, eller offentlig? Er det egentig noe prisforskjell? Noen som har tettet igjen glip på annen måte? Alle erfaringer og tips blir vi glade for :) PS det er utrolig lang ventetid hos offentlig tannlege her, mens hos privat får hun time straks...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det må gjøres med tannregulering så er det ikke vanlige tannleger som gjør det, og spesialistene som gjør det heter kjeveortopeder. De er stort sett private (men kan ha kontor sammen med offentlige.)

Er usikker på om du trenger henvisning fra vanlig tannlege. Det er en prisforskjell mellom offentlige og private, hvor stor den er avhenger av hvilken privat tannlege hun velger. Kjedelig å vente i månedsvis bare for å få en henvisning videre vil jeg tro?

Hvis det er bare mellomrommet som er problemet så kan dette også "fikses" på andre måter. Spør tannlegen :-)

Skrevet

Nei, jeg har ikke det, men tannlegen min mener jeg bør regulere noen tenner i underkjeven, for jekslene oppe og nede treffer ikke hverandre når jeg skal tygge. Dette foprdi jeg reiste til utlandet som 17-åring og tok da vekk reguleringen jeg hadde før den hadde gjort jobben.

Men..jeg er 41 år, og er veldig i tvil...

Men ihvertfall: man får en henvisning fra sin faste tannlege - min tannlege kontaktet direkte en kjeveortoped han visste var flink, så fikk jeg inkalling fra henne (men har ikke gått dit ennå)-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...