Gå til innhold

A1973 hvordan gikk det hos legen idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fulgt deg og andre litt her og litt der.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fler her som lurer på det ja:)

Skrevet

Åh, nå ble jeg helt rørt her! Så søte dere er!

Her kommer referat! :-D

Først snakket vi litt. Han mente jeg hadde gått litt for lenge på p-piller, han anbefalte ikke at noen gikk på p-piller så lenge! Da jeg fortalte om lh-stigningene mine sa han at det var utrolig rart, men at det faktisk kunne være tilfelle, pga. kluss etter p-pillene. Han mente kort og godt at klusset i det siste skyldes p-pillene. Da jeg fortalte at jeg hadde veldige el-smerter sa han at dette var et godt tegn og et tegn på at jeg HAR el! Etter å ha snakket litt, var det opp i stolen. Heldigvis var jeg litt roligere da. Han var jo kjempehyggelig!

Han sjekket først med hendene: eggstokkene og de var helt fine, det samme var livmortappen. Han sa jeg hadde bakovervendt livmor, hva nå enn det betyr... Han sa at det ikke hadde noe å si. Jeg hadde heller ingen svulster, greit å vite...:-D

Så var det innvendig ul: Også her fant han ut at ting stod bra til, bortsett fra en ting.... Han syntes jeg hadde en litt rund livmor (heretter kaldt tjukkaslivmor) og mente jeg kanskje hadde noen muskelknuter der. Han brukte lang tid og styrte på der inne, så og så... Og så sa han at han gjerne ville sjekke det på nytt igjen når jeg ikke har mensen. Dere lurer vel på hva tjukkaslivmor vil si i praksis? Jo, for det første at jeg har mye vondt under mensen og at jeg blør mye. Dette stemmer jo forsåvidt, bortsett akkurat de siste månedene. I tillegg KAN det gjøre at jeg kan få problemer med å bli gravid.... HELV**** heller! Akkurat det jeg trengte å høre.... Heldigvis sa han at han ikke var sikker OG at det ikke trenger å bli problemer for meg. Dette skal han sjekke neste gang jeg skal til ham....

Til slutt sa han: "Nå går du hjem, kaster alle testene og tar høsten til hjelp. Prøv å slappe av mest mulig og ikke gå og tenk på at du skal bli gravid. Det kommer når det kommer." Hahahaha, lett for HAN å si, han som hverken har Skybert eller tjukkaslivmor.... Fra spøk til alvår... Jeg har, seriøst, tenkt at jeg skal slappe mer av i neste pp. Jeg skal hverken ta el-tester eller tappetafse, gjør meg bare forvirret. Jeg får jo alltid el-slim før, så det får være tegnene heretter.

Jeg var forresten litt flau da jeg kom. Sa til ham at jeg følte jeg var litt hysterisk. Da sa han at han syntes det var en veldig god idee å få tatt en skikkelig sjekk etter så mange år med p-piller. Så jenter, jeg kan anbefale dere å gjøre det! (Ikke fordi det var så innmari behagelig, men det er jo greit å vite tingene der nede fungerer ev. at man har tjukkaslivmor...:-))

Stor klem

Skrevet

Så godt at du fikk en grundig undersøkelse og at det står bra til! Muskelknuter er tross alt veldig vanlig. Hvor lenge har du gått på p-piller siden han reagerte så på det? Jeg har jo gått på pillen i 15 år (noe jeg føler ar aaaalt for lenge), men ingen har noen gang kommentert det..

Håper du klarer å slappe av, og ta ting som de kommer! Og det virker jo som om du har funnet en hyggelig og grundig gynekolog. Det hjelper!

Lykke til!!

Skrevet

godt å høre det gikk bra A1973, og håper den livmora ikkje er til noe problem for deg:)

bra han sjekker alt:) han hørtes flink, hyggelig og grundig ut.. når skal du tilbake da?

håper mensen kommer snart og at du klarer å slappe av i neste pp:)

Skrevet

Godt å høre at du fikk sjekket deg ordentlig!!

Får håpe tjukkaslivmora ikke oppfører seg dumt, og at du klarer fort å bli gravid!

Jeg heier på deg!!

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig..hvor lenge har du gått på p-piller??

Skrevet

Førstegangsprøver: Gratulerer! :-D Ser ikke ut at dine 15 år på pillen har vært en ulempe! :)

Jeg har gått på pillen i 13 år. Han sa ingenting om hvor lenge han anbefalte at en gikk på pillen.

Klem

Skrevet

ÅÅåå, d var bra du fikk litt klarhet i ting:) Det var kjempe godt tenker jeg!!

Nå får du vel bare høre på legen (selv om det er vanskelig) og ta det rolig og nyt de kalde høstdagene med kakao og varmt pledd, og mannen i huset så kommer den lille snikende skal du se:) Masse lykke til i allefall:)

Skrevet

Takk for det :-) Ja, må være utrolig heldig som har gått på p-pille i 15 år og tester gravid 2. syklus etter jeg sluttet.. Det gir ihvertfall håp for andre! Håper det ordner seg for deg snart :-)

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...