2 prinsesser Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Vist mm jeg har pumpet på flaske, ikke blir spist opp i et måltid, kan jeg da sette det i kjøleskapet igjen og varme opp til neste måltid? Og når jeg koker vann til mme, kan jeg avkjøle det litt, og ha det på en ren termos, eller må det være nykokt?
2 prinsesser Skrevet 27. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 27. august 2008 Og når jeg pumper og er ferdig, setter flaska i kjøleskapet, og skal pumpe senere, kan jeg da bruke samme flaska? for å fylle den opp?
Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Hvis melken er fersk når du setter den i kjøleskapet så kan du varme den igjen. Man skal ikke varme opp mm som har vært varmet opp en gang før... (samme med mme) Grunnet farlige melkebakterier som kan blomstre. Angående vann til mme, kan du godt ha på termos. Jeg har det alltid, når jeg skal ut av huset og på soverommet på natten. Blander med kaldt vann jeg da, så jeg får riktig temperatur. Ja du kan fylle på den flasken du allerede har mm i med mer mm som du har pumpet.
Gjest mphs Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Om du mener mm på selve flasken ungen har spist av skal du ikke varme den opp og gi på nytt for da er den allerede forurenset med bakterier. Om du tror det er for mye melk bør du ikke ha all melken på flaken ungen spiser av og heller ha mer melk over på flasken om babyen enda er sulten.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Hvor varmt må mm være? Trudde det holdt med romstemperert? Da vi var ute her en dag fikk ho bare flaska sånn som den var.. Har hørt at det er greit... Noen som vet? Vanskelig å varme opp når en er ute..
Nordhagenjentene :) Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Jeg varmer opp mme til kroppstemperatur (drypper på håndleddet og når je gikke kjenner dråpen er det passe temp). Hvordan det gjøres med mm er jeg usikker på, men innbiller meg at det er det samme, vi gjorde hvertfall det når vi (jeg!) pumpet... Hvis du har med en termos med varmt vann, kan du bare skru av lokket, putte flaska oppi og der har du et vannbad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå