Gå til innhold

Noen som IKKE skal på 3d her da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt hvorfor ikke...?

Vi tror vi skal.. men er ikke helt sikre enda;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer litt på hvorfor "alle" skal det? vi skal ikke. ikke fordi vi er i mot, men vi får jo se babyen tidsnåkk alikevel liksom.

og den er jo nydelig uansett, det trenger vi ikke å få bekreftet! ord ul har vi jop vært på, og alt var som det skulle, så da trenger vi ikke bruke masse penger på flere..

Skrevet

Litt sånn jeg tenker også.. jeg har fått vite på 2 ultralyder at det er jente.. og det hadde jo bare vært for å se om det er jente igjen... og det koster tross alt 1250 kroner der vi må ta det.. og det er MYE penger "for morro skyld".. men vi får nå se;)

Skrevet

Vi har ingen planer om det.. Vi skal på en siste ordinær ul i uke 32 og da er det jo ikke lenge til vi får se den lille uansett.. Også har vi igrunn mye annet å bruke penger på akkurat nå :) Det kunne sikkert vært moro - men vi har altså ikke noe behov for det :)

Skrevet

Jeg har ikke vært og er nå i uke 32 så har ikke planer om det heller. Fant ut at jeg heller ville bruke pengene på noe mer fornuftig, så jeg satte de inn på en sparekonto til babyen. Jeg får jo se henne om 2 mnd uansett:)

Skrevet

Vi skal ikke. Delvis fordi det ikke gikk an å gjennomføre praktisk (fullt), men nesten mest fordi vi ikke helt ser poenget... Vi la heller pengene i en ekstra "vanlig" UL hos privat gynekolog, som faktisk var en skikkelig helsesjekk, ikke bare rent show. :) Det var fantastisk nok i seg selv for oss å se babyen på vanlig UL! Dessuten får vi jo se den lille med tid og stunder uansett! Ikke så lenge igjen nå...

Skrevet

Vi skal heller ikke. Hadde sikkert vært gøy, men føler ikke noe behov for det. Vi har også fått mange ekstra ul siden pga masse falske rier.

Så lenge jeg kjenner masse spark og bevegelser fra gullet i magen holder det for oss :)

Skrevet

De bildene jeg har sett her + andre steder er LITE pene, ser halvferdige ut.. Nei, de er penere når de har kommet ut.

Skrevet

Jeg og samboeren min er begge så surrete av oss vi kom oss aldri så langt:P Og nå er det vel forsent er 37+3 så ser vel ikke så mye da. Hehe.

Skrevet

Nei. Synes de bildene ser litt ekle ut!

Best nettopp time privat til jordmor, der koster vanlig ul 500 og 3d 800. Men var vanlig vi best. Skal ha med de stolte vordende storesøstrene så de får se bøllefrøene der inne. Tror kanskje de hadde blii skremt av 3d. Har aldri tatt det, og har heller ingen behov for det.

Mulig mannen får det etterhvert.? Han er hvertfall den eneste som har nevnt det

Skrevet

jeg skal;) helt klart, er noe jeg ikke vil gå glipp av. bildene er noe helt annet en det du får på ordinær ul. og det er jo kjempe morro og ha når ungen blir større;) jeg var med første mann og bildene ble kjempe fine;)

du som sier at bildene er ekle, noe så stygt sagt! er jo ikke ekle da! er jo ungen sin man ser...ungen er ikke ekkel!

bildene er knall fine....syns det er verdt å bruke litt penger på det jeg....har ikke akkurat dårlig råd så hvorfor ikke?

kjempe morro med dvd og bilder av den lille, blir så virkelig;)

Skrevet

Vi skal ikke, jeg vil ha noe å lure på frem til fødselen - denne gang fikk vi vite kjønnet, og det var nok på en måte. Kanskje jeg tenker annerledes med en evt. nr 3 en gang. :)

Skrevet

Skal ikke. Ser ikke poenget - selv om den ordinære ultralyden i uke 18 var litt merkelig fordi vi fikk en professor i steden for en jordmor, og han så bare på ungen i tverrsnitt, så vi hadde ikke sjanse til å se hvordan hun så ut i det hele tatt, kjente ikke igjen en eneste kroppsdel...

Men jeg er ikke overbevist om at 3D er fullstendig harmløst, mesteparten av forskningen som er gjort på ultralydundersøkelser er gjort på mye svakere apparater enn de som brukes nå. Har vært på tilsammen tre ultralydundersøkelser dette svangerskapet, to tidlige og den ordinære, så jeg er ikke kategorisk mot ultralyd, men tenker vel som så at det er en medisinsk undersøkelse, og jeg har ingen medisinsk grunn til å tro at noe er galt.

Selvfølgelig hadde det vært stas å se ungen, men hun kommer jo ut med tid og stunder.

:-)

Gjest bamsebrakar
Skrevet

Trodde ikke det var så vanlig? Nei, vi skal ikke på 3D. Jeg har lest litt om ultralyd generelt og er skeptisk til å påføre barnet mitt mer ultralyd enn nødvendig... Jeg synes liksom det blir en god del viktigere enn at jeg på død og liv skal ha et 3D bilde av babyen!

Skrevet

jeg er i uke 35 og vi har ikke vært, jeg har hele tiden hatt kjempelyst men tilbudet finnes ikke der hvor jeg bor enda. har fått to vanlige ul og nå er det så kort tid igjen at vi tenker bare på fødsel og at baby har det bra:-D

Skrevet

...nope... ikke nå 3d på oss. Har jo vært på ordinær UL og der så alt fint ut og vi fikk vite at det er en gutt. Så nå vil jeg at spenningen med hvordan babyen ser ut kan vente til han kommer ut:)

Skrevet

Vi skal ikke.

Jeg har ikke lyst til å se babyen før den kommer, rett og slett.

Hadde nok syns det var veldig spesielt hvis jeg hadde tatt det, men det holder med vanlig ultralyd for min del.

Føler at jeg er eneste som ikke skal det da men....

Skrevet

Jeg er heller ikke fullstendig overbevist at det er harmløst. Jeg tror ikke jeg skal. Jordmor var temmelig sikker på kjønnet. Og det hadde vært derfor jeg skulle dratt i såfall.. Jeg får det gratis så det er ikke pengene det står på her.. Blir nok spennende å se når han kommer ut! Synes ikke bildene likner så mye på barnet når det kommer jeg...

Skrevet

Men etter å ha lest denne tråden, ser jeg at jeg ikke er alene om å ikke ønske 3d....

Skrevet

Vi skal ikke på 3D, har ikke behov eller lyst til det. Vi får se baby i levende live om 4 mnd og det holder for meg :-)

Skrevet

Vi skal nok ikke. Ikke det at jeg ikke vil, men mannen min vil ikke. Han så nemlig en 3-d video, og han syntes det var skikkelig ekkelt hehe. Så han spurte pent om vi kunne dra på bare vanlig ul. Vet ikke helt hva som gjorde at det virket ekkelt.Vi har vært på en ul, og skal ha en ul til om 6 uker. I tillegg så skal jeg vel være enig i at det koster mange penger, som vi da heller kan bruke på noe "fornuftig" til babyen når den er født. Vi trenger jo ting og tang selv om vi har en gutt fra før:0)

Skrevet

jeg skal på en sånn utvidet undersøkelse nå den 12 sept, å da får jeg visst litt 3d også, det er med i undersøkelsen så.

men nei, hadde ikke dratt frivillig. er ikke noe sånt her jeg bor, å gidder ikke reise til andre siden av landet for å dra på UL. har allerede vært på 4 ul, er møkkelei allerede...

Skrevet

Vi gjorde ikke det. Mest fordi vi har fått vite på ordinær ultralyd at babyen er frisk og fin, og fordi det koster flesk med 3d UL, og vi ikke følte behov for å se "utseende" til babyen, men heller glede oss til han kommer ut og vi kan studere han på ordentlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...