Gjest Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Hva synes dere om det?? Det er til min kusine...Jeg har sagt at jeg ikke kommer... Oldemoren til barna mine lever, og møter aldri barna mine omtrent, synes det er trist at de ikke vil at de skal komme slik at de kan være med oldemoren sin.. Og min kjæreste er ikke bedt.. vi er ikke gift, men har vært sammen i over 7 år... Er visst mange som er bedt og de har ikke plass ol.. men da kunne de ha leid noe synes jeg.. De tjener bra også så det burde ikke være noe problem... hun ene tjener ca 500 000 tror jeg det var, og han er politi, de tjener vel 300 000 el noe?? Pappaen min ringte nå, han synes det er barnselig av meg å ikke komme... Snakket med noen andre også, de synes det høres rart ut.... Jeg skulle ha fest i hagen for litt siden med mat osv, da hadde vi invitert 50 stk, vi har ikke plass, men gjorde plass til det for det om, gikk veldig fint... Etter hva jeg har hørt kommer det ca 36 mennesker i konfirmasjonene.... (De har mye større hage enn oss, men de skal ha det inne da... Hvorfor ikke ha party telt, da hadde de hatt plass til over 100 stk liksom....)Jeg er også den eneste på denne siden av konfirmanten som har små barn og barn av neste generasjon.. Men oldemoren dems lever, er det ikke rart da at ikke de også skal komme da?????
It's all about me Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg hadde gjort som deg, latt være å komme. Hadde vært en ting om du var i et nytt forhold uten barn. Men når dere har vært sammen i 7 år er dere så godt som gift )
It's all about me Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Når det gjelder det at oldemoren som omtrent aldri ser barna kommer så er ikke det konfirmanten/foreldrene sin jobb å se at det kunne blitt et koselig møte. Det må du nok heller ta på din egen kappe, ta deg i nakken og gjøre noe med selv.
~~DoraDora~~ Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Er du og kjæresten din samboere burde han også bli bedt. Når det gjelder barna dine, kan jeg forstå at grensen må gå en plass. (Barna dine er jo fjerne slektninger til konfirmanten også...de blir tremeninger til konfirmantens egne fremtidige barn). dersom du ønsker at barna dine skal få være sammen med sin oldermor, kan dere vel besøke henne?
Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 selvfølgelig har jeg ansvaret for at mine barn skal møte sin oldemor... men synes liksom det er litt trist for det om.. Søsteren til konfirmanten er like gammel som min sønn, i forrige konfirmasjon, da kom jeg, da spurte hun etter mine barn... Og synes det var så dumt de ikke var der...
FrøkenSprøken Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, for i min familie er vi søskenbarna så tette at det hadde blitt helt unaturlig å ikke invitere min familie når jeg skulle komme. Men så er vi mye sammen, og alle mine søskenbarn kjenner min kjæreste og vår sønn veldig godt da... Dersom dere har mye å gjøre med hverandre i hverdagen er jeg enig i at det er litt rart at bare du er bedt, men dersom dere kun treffes noen ganger i året forstår jeg godt at det bare er du som er bedt. Man kan ikke be alle, og da velger man ofte å invitere de man har mest med å gjøre i hverdagen, de man helst ønsker å ha der... Ang. oldemoren er jeg enig i at det er ditt, og ikke deres, ansvar å få til møter mellom henne og deres barn.
cherry coke Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Du mener de burde leie et lokale eller ha et partytelt? Merkelig holdning. At barna dine ikke ser oldemoren sin ofte kan du gjøre noe med selv. Jeg hadde gått i konfirmasjonen..Gjør det så mye at mannen ikke er bedt da? Og barna dine er jo feeerne slektinger, ikke normalt å invitere kreti og pleti av slekt i en konfirmasjon heller. Synes du er litt vanskelig...
Koala *g07* Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Om kjæresten er samboer så er det litt rart han ikke er bedt. Men synes ikke man skal forvendte at barn skal bli invitert. Og som flere her skriver så er et møte med oldemor noe du selv får stå for. Synes ikke at din kusine skal passe på slik at dine får møtt oldemoren sin. Selv bor vi langt unna familie, og passer selv på å ordne med besøk når vi er der. Har 3 sett oldeforeldre og ei tippoldemor vi alltid får besøkt i den korte tiden vi er der.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 tåpelig at kjæresten din ikke ble bedt.. men at barna dine ikke ble bedt syns jeg er helt greit.. så lenge de andre sine barn heller ikke er bedt
Gjest Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Jeg er enig med faren din og synes du er barnslig.. I min konfirmasjon var det heller ikke barn invitert, selvom mamma og pappa hadde leid stort lokale og sikkert hadde hatt råd til å betale for dobbelt så mange gjester. Hvem konfirmanten velger å invitere og hvor mye penger de har har da ingen andre noe med? Skal si meg enig i at det er litt rart at kjæresten din ikke er invitert om dere har vært sammen i 7 år, men om konfirmanten har valget mellom å invitere en person som står henne nært eller din kjæreste så forstår jeg det valget også.
aanonym Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Giftet meg i fjor, og vet alt om hvor vanskelig det er å sette en grense. I ditt tilfelle er grensen satt ved søskenbarna. At de tjener 800 000 i året er ikke noe argument, det er faktisk ikke spesielt mye om du har lån å betjene. Og en konfirmasjon koster noen titusener. De må da få lov til å arrangere festen slik de vil? Det er jo frivillig å komme, men jeg synes du er litt barnslig nå, ja.
Mamma+2 Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 At noen velger å ikke be barn- iallefall dersom de prøver å kutte ned på gjestelista kan jeg forstå. Du skriver at du og kjæresten din har vert sammen i 7 år- bor dere sammen? I såfall syns jeg det er veldig rart at ikke han blir bedt. Er nok endel som velger å be voksne ,men stoppe med det.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Synes ikke det er rart i det hele tatt. at du i tillegg mener de skal legge til rette for å invitere hele familien din med partytelt og alskens, finner jeg mer merkelig. Da vi giftet oss, valgte vi bort noen søskenbarn, og de ble dritsure. Men hvorfor i huleste skal vi ha en 14 åring vi knapt har pratet med i et selskap på vår dag? Nei, nå synes jeg du er smålig. Iallefall om du har tenkt å la være å møte opp pga dette.
mamma`n te Kaja Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 Har vært i nesten samme situasjon som deg.. jeg og kaja ble invitert (hun var bare baby så måtte uansett være med) men ikke samboeren min.. Tanta mi tenkte at han skulle få slippe for han syntes sikkert at det bare var kjedelig uansett, og han var bare glad for å slippe Synes det var helt greit! Og fordi om de tjener greit, så vet jo ikke du noe om den økonomiske situasjonen deres..
Gjest Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 selvfølgelig skal de få lov til å bestemme selv.. men når de dropper min kjære iallefall så kunne de likesågodt droppa meg også... hadde blitt litt skuffa om min kjæreste hadde blitt invitert i en konfirmasjon uten meg.. Selv om en kanskje ikke hadde kommet engang pga at man faktisk ikke kan... Vi har bodd sammen i 7 år... ett barn sammen... Men jeg skal komme i krika osv da.. Men dropper festen etterpå fordi jeg egentelig føler jeg blir invitert fordi jeg er kusinen hennes og at de "MÅ" invitere meg liksom.... Det er ikke konfirmanten som har bestemt heller hvem som skal komme....
cherry coke Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 Kan jo godt være at konfirmanten ønsker å ha deg der? Synes det er smålig av deg å ikke møte opp. Jeg hadde blitt veldig skuffet.
minst Skrevet 27. august 2008 #17 Skrevet 27. august 2008 Synes det er dårlig av deg å ikke dra. Greit at du blir synes det er dårlig av foreldrene, men å skuffe en 14 åring på den største dagen i hele ungdomstiden synes jeg blir for teit!
Gjest Skrevet 27. august 2008 #18 Skrevet 27. august 2008 takker for mange svar :-) Nå har jeg uansett sagt jeg ikke kommer... Og kirka har jeg sagt at jeg kommer i til de for lenge siden... Jeg angrer ikke på at jeg sa nei, for jeg kommer i kirka og da viser jeg at jeg er der og bryr meg, dropper festen etterpå for da viser jeg hvor skuffet jeg er hvorfor ikke min kjæreste er bedt osv. Kan heller finne på ting med konfirmanten ved andre anledninger... Jeg har ikke kjempe godt forhold til tantene mine heller.... Har bodd i hus og leilighet som vi har kjøpt i 5 år nå, de har aldri tatt seg tid til å komme på besøk, så som dere forstår, vil jeg heller ha god kontakt med konfirmanten og tanter og onkler bryr jeg meg ikke så mye om for de har ikke akkurat vært intr. i meg og mine heller egentelig... 5 hjulet på vogna gidder jeg ikke være....
najs Skrevet 27. august 2008 #19 Skrevet 27. august 2008 Jeg ville ikke gått hvis ikke hele min familie var bedt. Man er rimelig snål hvis man ikke ber allesammen, mener da jeg og da kan det være.
Mari80 Skrevet 27. august 2008 #20 Skrevet 27. august 2008 Det var da veldig barnslig av deg! Dette er KONFIRMANTENS dag og har ingenting med deg, samboeren din, dine barn og deres oldemor å gjøre. Du stiller opp for konfirmantens skyld!
Slalotte Skrevet 27. august 2008 #22 Skrevet 27. august 2008 Greit nok å bli irritert.. Men sett deg i situasjonen selv.. Hadde du bedt alle i slekta di? Greit nok at de sikkert har penger til å ha et stort selskap, men det kommer vel på om det orker det.. Syns det er utrolig barnslig av deg og ikke dra på grunn av det, men får være opp til deg selv.. PS: Dette er derfor jeg og forloveden min skal rømme til utrlandet og gifte oss så vi slipper ufornøyde "gjester" som deg..
Gjest Skrevet 27. august 2008 #23 Skrevet 27. august 2008 mener ikke at siden de har penger så skal de ha et stort selskap, men da er det lettere... Hvorfor ber de bare meg da..?? Har jo ikke store kontakten med meg heller så da kunne de droppa meg også da istedenfor å utestenge min familie.... Jeg er ikke ufornøyd som du kaller meg... heller fryst ute.... Men jeg er ikke bitter osv, men synes det blir feil av meg å dra i konfirmasjonen, men jeg er glad i min kusine og da velger jeg heller å dra i kirka... selv om jeg virkelig hater kirka... Gjør det fordi jeg vil møte henne på dagen hennes...
~sjiraff~ Skrevet 27. august 2008 #24 Skrevet 27. august 2008 At de ikke har invitert barna er forsåvidt helt greit. Men at de har invitert kun deg og ikke din samboer og kjæreste gjennom 7 år er i mine øyne meget spesielt. Man ber alltid med følge på sånne arrangementer (dåp, bryllup, konfimrasjon).
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. august 2008 #25 Skrevet 27. august 2008 Synes det er rart at ikke din kjære har blitt bedt om dere har vært sammen i 7 år. At ikke barna dine har blitt bedt har jeg full forståelse for. Skulle jeg ha bedt alle tremenninngene til snuppa den dagen hun blir konfirmant så blir det fort over 20 barn ekstra. Og det hadde ikke vært aktuelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå