Gå til innhold

Noen som har vært til gastroskopi med barnet sitt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kanskje til gastroskopi snart med jenta vår (14 mnd) som har refluks. Noen som har vært på det og kan fortelle hvordan det er? Hvor lenge var de innlagt? Hvor lang tid tar undersøkelsen? Var dere inne mens de undersøkte? Hvor lenge er de i narkose? Hvordan er de etter narkosen? Fikk dere vite hva de fant rett etterpå?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har vært til gastroskopi med begge mine barn pga cøliaki. Jeg hadde to helt forskjellige opplevelser. Med min sønn var det forferdelig da han fikk "likegyldighetsmedisin" som gjorde ham desorientert og redd. Dermed fikk han panikk og vi måtte holde ham med makt for å få satt narkosen.

Med min datter var alt helt annerledes. Siden jeg hadde vært igjennom det før var jeg forberedt og brukte mye tid på å forberede henne også. Siden hun snakket en del og forsto veldig mye, lekte vi rollelek med masken broren hadde fått med seg. Derfor visste hun at hun skulle inn i et rom med leger i grønne klær. Hun visste at hun skulle få soveluft gjennom maske. Hun visste at jeg skulle være der til hun sovnet og at jeg var der når hun våknet igjen. Vi takket pent nei til likegyldighetsmedisinen og alt gikk strålende. Vi skiftet med en gang vi kom på barneavdelingen slik at det ikke ble noe stress, slik det ble med broren. Selvfølgelig var hun litt redd, men jeg fikk lov til å bære henne inn på gastro-labben. Jeg la henne ned på benken og jeg holdt henne i hånden og sto så hun kunne se meg helt til hun sovnet. Anestesisykepleieren var fantastisk og brukte god til på å snakke med henne før han gjorde noe som helst. Hun fikk lov til å sette seg opp litt for å se seg rundt og etter det la hun seg ned og var fantastisk flink.

Da hun sovnet måtte jeg ut. Jeg fikk beskjed om at det kom til å ta ca.10min så jeg ventet på gangen. Så ble jeg med ned på oppvåkningen hvor jeg satt i 1time før hun våknet. Hun var litt sår i halsen, men ellers var det ikke noen problemer.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...