Gå til innhold

når skifter jeg uke???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin på en onsdag. skifter jeg da uke på onsdager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skulle jeg mene.

Skrevet

Dersom du regner svangerskapet for å vare i 40 uker + 2 dager (virker som det er mest vanlig) skifter du uke på mandag. Dersom du regner svangerskapet for å vare i 40 uker (noen gjør det også) skifter du uke på onsdag.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Jeg har termin på en søndag. En mandag var jeg hos legen og fikk vite at jeg var 4+4 uker på vei. Forstår ikke helt...

Skrevet

Et svangerskap varer 40 uker + 2 dager, så da bytter man ikke uke på samme dag som man har termin men to dager før..

Jeg har termin på en torsdag, så jeg bytter uke på tirsdag..

Skrevet

Jeg har gitt opp å forstå dette. Jeg har opplevd at babyverden, bim, lege og jordmor har kommet opp med 3-4 versjoner av dette, så gudene vet hvordan de egentlig regner... :/ Nå har jeg valgt å regne etter ordinær UL, hvor det også ble oppgitt uker+dager jeg var på vei. Etter dette er jeg 32+0 i morgen, dvs en torsdag. Jeg har termin en fredag. Artig nok har jordmor (på samme avdeling som der jeg tok UL! Ved et tilfelle til og med samme jordmor som tok UL!!) en annen utregning, hvor jeg skifter uke i dag.

Forstå det den som kan!

Skrevet

Du skifter uke på mandag...

Skrevet

jeghar termin en søndag. i følge " din side" he rinne, så skifte rjeg på lørdag, da stå det at jeg e ri ny uke. men jeg bytte rjo egentlig på fredag. 40+2 dager går sykehuet ut ifra, så bare å regne litt;)

Skrevet

Hvilken ukedag startet din siste menstruasjon på? Det er i så fall den ukedagen du skifter uke.

Eks: Min siste mens startet lørdag 24.5.2008 Det betyr at nå på lørdag som kommer, har jeg 14 uker bak meg. Et normalt svangerskap er gjennomsnitlig 40 uker og 2 dager i Norge. For meg vil det si at jeg er 40 uker lørdag 28.2.2009. To dager i tillegg gjør at jeg har termin mandag 2. mars.

Hvis du har fått justert terminen etter å ha vært på ultralyd, tar du utgangspunkt i ukedag for termindato (som i ditt tilfelle er onsdag). Trekk fra to dager, og du skal (teoretisk sett) være 40 uker mandagen før. Altså skifter du uke - slik en annen har sagt før meg her - på mandger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...