Gå til innhold

Det "klikker" i min gravide mage, hva er dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er klikkelyder som helt sikkert kommer fra magen. De kan være ganske høye disse klikkene... Hva i alle verden er dette?? Har hørt om flere som har hørt slike lyder, men aldri hørt hva det kommer av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at det er leddene til babyen som klikker...? Rett meg hvis jeg tar feil!

Skrevet

Hører du det eller kjenner det? Hikker babyen kanskje?

Skrevet

Hikking er rytmisk.. Det er det ikke hvis det er leddene..

Skrevet

det er ikke hikking... d hvet jeg hvordan er, og disse klikkene kommer ikke i forbindelse med hikking... Det klikker flere ganger per dag... Helt merkelig.. Vist det er leddene til babyen, skal man kunne høre det så godt igjennom fostervann, blod, kjøtt hud... ?? :o)

Skrevet

Ja, det er merklige greier det der ;p

Det er nok leddene.. :)

Skrevet

Det opplevde ei venninne av meg da hun gikk gravid med eldstemann også. Ingenting farlig sa jordmor, men det er uforklarlig.

Skrevet

men når det klikker SÅ mye, kan ikke noe være galt med leddene da?? Vi snakkes rundt 5-10 klikk hver dag altså!!!

Skrevet

Det er ingen som helt vet hva det er for noe, men leddene er det ikke ihvertfall fordi bena bare er brusk enda sa jordmora til meg....

Det mest nærliggende å tro er at det er lingamentene som det smeller i fikk jeg beskjed om! :)

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

sånne lyder hadde stemoren min når hun gikk gravid med lillesøsteren min. pappa var sikker på at hun skulle komme ut som puslespill.

Skrevet

Det husker jeg at jeg hørte/kjente også. Jeg innbilte meg at det var babyens negler som klikket mot hverandre idet babyens hender møttes.

At en negl liksom hengte seg litt fast i en annen (ok, litt dårlig forklart).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...