Gå til innhold

Frukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene mine er nå 6 mnd og de koser seg med grøt og middagsmat, mens jeg lurer på når jeg ser resultater i form av en hel natts søvn:-))

Til lunsj får de melk, men også litt banan som jeg skraper ut med en skje. Veldig enkelt og supert å ta med seg på cafe etc.

Men jeg lurer litt på - hva annen frukt er ok for så små og spise? Har hørt at Kiwi ikke er så bra for små mager f.eks. Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også to jenter på 6 mnd. I likhet med deg er jeg også litt usikker på hva slags frukt som er ok å gi nå, derfor har jeg kjøpt sånn ferdig most frukt i begre. Tror de jeg har prøvd er eple/mango og eple/blåbær. Så eple, mango og blåbær er vel noe man trygt kan mose selv og gi. Har også hørt at mange moser avocado til babyene sine. Banan er den eneste frukta jeg har most selv og gitt foreløpig.

Sitrusfrukter skal man holde seg unna det første året, tror jeg.

Skrevet

Tvillingene min er for små til å begynne med frukt enda, kun 3 mnd, men med første mann kokte jeg selv epler i små biter, kryddet med litt kanel og mixet dem. (Kan godt ha i litt vanilje også.) Fint å fryse i passe porsjoner i feks plastkrus med plastfolie over. Kokte også pærer som er veldig snillt for magen (bra for hårde mager), men smakte ikke like bra når det hadde vært i fryseren. Da min datter hadde veldige problemer med magen kokte og mixet jeg også svisker, som gikk veldig greit å fryse. Fersken skal også gå bra til de små så vidt jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...