Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg tenker ung mor når de er i tenårene og da helst også under 18 år. Var selv 30 år da jeg fikk mitt første barn, men de fleste av mine venniner var mellom 18 og 21 da de fikk sin første. Har ikke tenkt på at de var så veldig unge.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 _ALTFOR_ ung mor = 14-15 (¨håper for gudskyld ingen får før det!!) FOR ung mor = 16 - 18 Ungmor = (18+) til 25 Men den perfekte alderen for å få førstefødte (synes jeg) er 20-25 I kategorien ungmor er i mine øyne en passe alder for å få barn. Jeg har alltid lyst til å være en ung mor...
Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg har mye samme definisjonen som anonym her, men setter vel streken litt før, altså rundt 23-24 år. Jeg synes det var fint å få barn relativt ung (21år i mitt tilfelle), men har ingen problemer med å se fordelene av å vente litt heller.
Northernlights Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Ung mor kan ha med alder på ungene like mye som alder på mora ;o) Jeg er 42, men har en sønn på 24. Ergo er jeg ung mor for han.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Forstod ikke helt logikken i innlegget ditt Northernlights? HVA mener du egentlig? Du er ikke "ung" mor lenger når du er 42. Du VAR ung den gangen du fikk han, men ikke nå lenger. Er 41 år og har en datter på 22 år. Begynte alt for tidlig. Var 18 år når jeg fikk henne. Trodde jeg var voksen. Sett i ettertid forstår jeg jo at jeg var et barn som fikk barn. Ville ikke anbefale det til min egen datter på noen som helst måte. Takk og pris er hun fornuftig og setter ikke i gang med barn enda. På tross av at jeg selv var ung mor. Ville anbefale alle å vente til de er godt over tyve. Man kan formere seg i mange år til, så det er absolutt ingen grunn til å begynne for tidlig.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Enig med NL her. Er nå 27 år, og venter to bøllefrø rett etter jul. Det høres jo ikke spes ungt ut. Men har jo også to jenter på 6 og 8 år. SÅ jeg har 4 unger når jeg er 27. Kategoriserte meg selv som ung mor når jeg fikk førstemann da jeg var 19.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Jeg var 19 da jeg fikk første. Hadde vært sammen med faren siden jeg var femten, og gifta meg som attenåring. Selvfølgelig syntes jeg den gangen at jeg var voksen nok til å få barn. Men har jo "banka" inn i hodene til døtrene mine at det *ikke* er noen hast. Nå har eldste fylt 20, og hun har planer om å bli sykepleier før hun får barn, så det er da enda noen år igjen... Heldigvis:) Men synes jo å en måte at det er greit å bli forholdsvis ung bestemor da, så en kan være sprek nok til å være barnevakt:) Så anonym 14.54, våre døtre er beviset på at det ikke nødvendigvis er sånn at barn av unge mødre blir mødre i ung alder selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå