Gå til innhold

Endelig mulighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos gynekolog i går, å han fant ut at grunnen til at jeg ikke har blitt gravid er fordi eggene mine ikke modner seg ordentlig, men nå har han gitt meg no jeg kan ta for at de skal modnes, SÅ jeg håper virkelig at det skal funke å at i løpet av oktober/november jeg kan rope ut glade nyheter:D

Noen som har vært borti det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok du underlivsundersøkelse, eller ?

Skrevet

Innvendig ultralyd, har hatt mangel på mensen. har ikke hatt siden januar, så var bekymra for at jeg var helt steril eller no, men han fant ut av det så krysser fingrene nå

Skrevet

Okej, siden de fant ut hva det var - så går det nok fort vettu =) Du har ikke fått provera da..?

Beklager at jeg ikke får svart på spørsmålet ditt;)

Skrevet

:D jo fikk det i går, skal ta en hver dag i ti dager, så vente i fire fem dager så skal jeg ta pergotime to ganger dagen i fem dager:D peace of cake med tanke på hva utfallet kan bli:D hehe

Vært borti det samme?

Skrevet

Aha :)

Jeg mistet mensen etter sa i feb, og fikk den aldri igjen. Så i juni dro jeg til legen . Hun tok underlivsundersøkelse og sa at alt så normalt ut. (Kan man finne ut via underlivsundersøkelse om jeg har el?), og så tok jeg masse hormonprøver - hvor også alt var normalt. Finner man ut av el på det da? : p Men, ingen mens.. så jeg fikk provera, som jeg skal ta i 10 dager, så kommer det mens innen en uke etter siste pilla. Dette skal jeg gå på i tre måneder.

Men, jeg blir jo aldri gravid :( Så er så usikker på om jeg har el. Men synes det er rart at jeg tok underlivsundersøkelse + hormonprøver, og eneste jeg fikk utskrevet var provera. Hadde jeg ikke hatt el, så hadde jeg vel fått pergo også? :S

Ble langt og rotete det her , men... problemet mitt er om jeg har el eller ikke :S

Vet du hvorfor mensen din bare forsvant eller?

Skrevet

det tror jeg man kan, er ikke helt sikker på om man finner det ut, nå er jeg overvektig, så han kikka bare på eggstokkene, for de trodde det var syster der, men heldigvis ikke. Siden mensen ikke kommer er sjansen for at egga dine modner seg liten. Men har du prøvd med å høre om det pergotime greiene oxo? ¨

Står her: pergotime: legemiddel for stimulering av eggproduksjon. Brukes ved ufrivillig barnløshet som følge av manglende eggproduksjon.

Alt var helt i orden på mine prøver oxo, så kan jo høre med gynekologen din om det kan hjelpe kanskje? kanskje han/hun bare trenger litt fremskynding. Min gynekolog sa at hvis jeg ikke ble gravid første runde med dette, så var det bare å prøve igjen med litt høyere dose, så han har jo tro på at det skal funke.;)

jeg har hatt uregelmessig mensen i mange år jeg, men siste året har typen og jeg snakka om unge, å har ikke fått det til pga min mangel av modne egg, men ser jo lysere ut når han sier det sånn:)

Legen sa det kunne være forde jeg har gått masse opp å ned i vekt. så har innstilling som ingen andre til å gå ned i vekt:) hehe

Skrevet

Var bare hos legen, og ikke hos gynokolog . Men hvis jeg ikke får mensen av meg selv etter siste proverakur, får jeg ringe legen igjen. Så, får jeg kjøpe meg el-tester slik at jeg kan finne det ut selv om jeg har det eller ei. Hvis ikke skal jeg forlange å få pergo. Leser jo om så mange her inne som det har hjlupet på :) Så du er heldig :)

Du har ikke vært hos legen - men du dro rett til gynokolog?

Hva slags prøver og tester tok du?

Jeg sluttet på pillen i august i fjor, og da kom den någelunde regelmessig. Ikke så på datoen som når jeg gikk på pillen, men den kom i hvert fall hver måned. Men etter sa , så ble den borte i fem måneder... så, må være noe på grunn av det :S Utrolig kjett når kroppen er så vrang : p

Ser vi er nesten like gamle. Godt og se noen andre unge som også er prøvere :) Er det noen i venne-kretsen din som skal ha/har barn?=)

Skrevet

okei, du var bare hos legen ja.. hmmm jeg var først hos legen, tok masse blodprøver så sendt videre til gynekolog derfra. Gynekologen sa jeg måtte ned i vekt for å øke sjansene enda mer, men han kunne oxo skrive ut no som kunne hjelpe meg sa han, så om du drar til gynekolog burde du absolutt spørre etter pergo;) Kan ta å si ifra til deg om det funker da vettu, så bare kaster du deg over de etterpå holdt jeg på å si:P hehe

men jeg tok bare blodprøver som sagt å innvendig ultralyd siden de trodde jeg hadde syster på eggstokkene..

kan ha no med pillen å gjøre ja, har aldri gått på p-piller, aldri trengt å bekymre mg no særlig liksom:p hehe

Men kan jo hende det holder med provera da, hvis det er sånn at det er pga pillen.

de fleste sier vi er for unge:p ingen i familien min som skal vite jeg prøver siden de er sterkt mot det:p menne er jo mitt og typen sitt valg så får ta det som det kommer:D

har tre venninner som akkurat har fått, så har jeg to som har termin i oktober og november en som kaaaanskje er gravid, å en som nå er fem dager over termin:p så er ikke mangel på unger på østlandet for tiden:p hehehe

Du da? kjenner du noen som har/skal ha unge?

Skrevet

Jeg var hos legen (første pratet vi litt.. jeg fortalte at jeg ville bli gravid igjen osv..) og så tok hun den undersøkelsen, og så tok de blodprøver på meg. Noen dager senere kom det brev i posten hvor det sto at alle hormonprøvene var bra - men legen hadde vært i kontakt med en gynokolog og hun hadde anbefalt provera. Så lå det med en resept. Så, de har jo vært i kontakt med en gynokolog. Men, blir man henvist dit eller ringer du dit på egenhånd? Til gynokologen altså =)

De nærmeste vennene mine fikk vite det når vi hadde vært gravide og mistet... og alle vet at vi er prøverer igjen. Men, de fleste mener nok vi er unge : p for ingen andre i vennegjengen hverken tenker på eller har det som en plan i nærmeste fremtid å få barn. Men min kjære og jeg har vært sammen i fire år, kjøpt leilighet, forlovet osv.. vi er så mye lengre enn de fleste i vennegjengen. Så for oss følels det helt riktig :) Ingen i familien (bortsett fra min søster) vet noe :) Men tror det blir glade :) Er jo 21, og min kjære er snart 22.. er jo ikke _SÅ _ unge!!

Han har fagbrev og fast jobb, og jeg er student med ekstrajobb. Så vi har jo grei økonomi ogs¨å=)

På østlandet, ja. Bor der vi også. Hvor bor du? : p

Skrevet

Hehe, når gynekologen ikke får sett situasjonen ordentlig kan han sikkert ikke bedømme om det er behov for pergotime eller ikke. får stikke til min gynekolog så får du det med en gang:P haha

Du kan ringe å bestille time å fortelle hvorfor du ønsker time, så kan han sjekke, så kan du eventuelt si at du har hørt om pergotime da å at du ønsker å prøve det om det ikke går i orden på "egenhånd" hehe.

Kan jo hende han nevner det for deg oxo.:D

:o har du mistet? huffa... da fortjener du hvertfall å få en ny sjans for da har dere jo klart det en gang før:o

Høres ut som dere klarer dere flott. Far til min/vår kommende baby jobber, det samme gjør jeg, Tjener omlag 14000 i gjennomsnitt i måneden bare jeg, å han i tillegg blir så vi klarer oss. Har ikke flyttet sammen enda da, men er planer om det, han eier ett hus i nærheten av meg, så jeg flytter enten inn til han eller til en leilighet litt nærmere jobben å tror da eventuelt han følger med:) hehe

Jeg bor i Porsgrunn, hvor bor dere da?:o så artig :D

Skrevet

Ja, det skal jeg jammen gjøre :) Skal bare ta ferdig siste proverakur nå, og ta eltester. Får jeg ikke frem noe via det, ringer jeg en gynokolog :) Takk for tipset :) Er det lang ventetid?

Ja, mistet i feb :/ Var utrolig trist , men mistet "heldigvis" skjedde det veldig tidlig.. :( Men vi ble veldig fort gravide, så jeg hadde troa vi skulle bli det fort igjen. Men så kom jo aldri mensen:/ Men, vi vet jo heldigvis at vi kan bli gravide da. Er jo et stort pluss :)

Jammen, da høres det jo ut som dere har beina godt plantet på bakken :P Synes det er bra at mange unge velger å få barn tidlig, jeg... Jeg har alltid visst at jeg ville ha barn tidlig. Det samme mener min samboer ;) Så, godt det er flere som har samme interessen :) hehe.

Vi bor på hedmarken, ikke langt fra Hamar :)

Skrevet

hehe det må du gjøre vettu!:) håper det ordner seg da:D

Ventetiden er ikke altfor lang. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde fått time 1-2 uker før, men kommer jo helt ann på hvor masse gynekologen har å gjøre oxo;)

huff, det er ikke lenge siden, er ikke derfor dere sliter nå da? har hørt at noen har vanskeligheter med å bli gravide etter de har mistet ett....:S

Men godt å vite at en kan bli gravide:) hehe var jo det jeg sleit med, jeg har jo ikke modne egg:S men typen har en datter fra før av så han kan jo få unger, så er jo opp til kroppen om dette funker nå da:p

ja syns det er bra jeg oxo at de velger tidlig å få barn, Asså mange tenker det er egoistisk å sånt, men tenk når ungen kommer, å alle de såkalte ekstra åra du får med de:o jo til lenger en venter jo til lenger tid får en med barnet. sånn tenker jeg da:p menne er godt å vite at man ikke står aleine i slike saker:D godt å kunne prate med noen når man ikke kan snakke med alle her hjemme for eksempel;)

har gått rundt med sommerfugler i magen i hele dag, har tatt første av proveraen i dag, så nå er det i gang, hehe er så spennans:D

Det som jeg har fått beskjed om nå er: ti dager med provera så vente i fire-fem dager, deretter skal jeg da ta to pergotime pr dag i fem dager, så en dag pause, å så skal vi ha samleie da fire dager i løpet av åtte dager på en måte. så skal jeg ta blodprøve da en uke etter siste samleie, så er det graviditetstest etter en stund om ikke blodprøvene viser det glade budskap:p hehe

Er jo ikke så vanskelig det, er jo bare å prøve, bedre enn ingenting hvertfall.

Men håper virkelig at dere får det til nå med proveraen oxo da:D det hadde jo vært koselig så slipper dere å vente så altfor lenge:D hehe

Hedmarken ja:p er ett stykke oppover det:P hehe

Skrevet

Det jeg var redd for og . At på grunn av at vi mistet , så kom vi til å ha problemer med å bli gravide igjen. Men, de sa at siden vi var så unge og alle prøvene var i orden. Så hørtes det ikke slik ut. Men, man vet jo aldri :/ Får bare håpe og tro noe skjer snart :) Har bare igjen 8 dager med provera, så får jeg vente fjorten dager på el. Og ta tester. Skjer dte ikke noe, ringer jeg gynokologen med en gang =)

Har også blitt anbefalt akunpunktur. Så, vurderer det også. Gjør alt for å få en spire imagen igjen :) Har til og med fått reikisending via mail. hehe..

Okej, hørtes ikke så avangsert ut. Så får håpe det hjelper=) Har lest kjeeeempemange historier om det her inne. Virker som det hjelper mange i hvert fall : ))

Hvor lenge har dere prøvd, eller vært enige om å bli prøvere?

Vi ble prøvere november i fjor, og ble gravid allerede i januar. Men etter det har det gått saaaaaaaakte. Hehehe..

Skrevet

ja unge er dere jo, så det er jo ikke no problem, asså en jeg jobba med hu er vel 30-40 år eller no hu hadde fått beskjed m at hu ikke fikk unge, å nå venter a nummer tre liksom. så dere klarer det nok:D hehe Må si ifra til meg om det skjer noe da:D

har ikke hørt no om akunpunktur jeg:o hjelper sånt da? å hva er reikisending? hehe

ja det hjelper nok, one way or another, er bare å ha tålmodigheten:p hehe

Vi har prøvd siden desember tenker jg det var. Men vi har da som sagt ikke kommet så langt:S

Dere var jo heldig da, selv om det ikke gikk som det skulle, så går det nok som det skal neste gang;) hehe

Skrevet

Ser man det, ja :) Er heldigvis veldig få som ikke klarer å få barn selv.. men finnes heldigvis andre muligheter;)

Har også lest det her inne, om akunpunktur. Mange som sier det hjelper for å bli gravide, få igjen mensen osv :) Så, skjer det ikke noe snart er jeg villig til å prøve det også :) Reikisening er en slags energisending. Av noe slag. Ikke satt meg helt inni det , men.. var ei som skulle sende energi (?) til meg... men funket nok ikke helt på meg :P hehe...

Dere har prøvd såpass lenge, ja :/ Har du bare hatt mensen en gang etter dere har begynt å prøve da? :/

Skrevet

hehe ja godt det er masse varianter:p hehe

Er villig til å prøve alt jeg, så om det akupunktur greiene kan funke så er jeg med:P hehe

Jeg hadde siste mensen i begynnelsen av januar så vi prøvde en del etter detta da.. menne ikke no tegn enda:S men gir ikke opp så lett.

Har dere tenkt no over potensielle navn da? eller tar dere det som det kommer?:D

Skrevet

Ja, heldigvis : )

Åh, så utrolig kjett.. :/ neeeiii, du må ikke gi opp =) Og nå har du jo fått både det ene og det andre :) Så, den sitter nok innen kort tid. Du må oppdatere meg altså :)))

Åh, vi har vært mye at og frem. Vi var egentlig enige om at hvis vi fikk jente skulle hun hete Alina, men har blitt ganske begreistret får Ada nå=) Så, med andre ord.. det er ikk bestemt, nei. Er litt fan av navn på A med andre ord: p hehe. Synes guttenavn er vanskelige.. men vært innom Lucas, Marcus (men de er blitt så vanlige..) , Adrian... osv :)

dere a?=)

Skrevet

hehe:D ja:) sier ifra om det går som det skal:D så kan du kaste deg over pergotime du oxo;) hehe

hehe mange fine navn der:D spesielle oxo de jentenavna;)

Guttenavna er oxo veldig fine da:D hehe

Vi har tenkt over det, å hvis vi får jente så blir det nok Emma Therese. Har oxo tenkt på Alexandra, men mest sannsynlig emma therese.

Blir det gutt blir det enten Sindre eller Sander, lite oppfinsomt å sånt, menne er de vi har tenkt hele veien:D så blir nok no i den dur:D

Skrevet

Har lagt deg til vennelista, slik at jeg finner deg igjen :)

Ååh, Sander glemte jeg jo å nevne. Vi skulle egentlig ha Alina og Sander. Men sander er jo også et navn som er veldig populært. Hehhe :P Vanskelig det der altså ;) Emma er et kjempenydelig navn :) Liker det navnet veldig godt.. :D Men er andre i vennegjengen som har "kapret" det : p . Ikke at hun skal ha barn med det første men..hehe

Masse lykke til,

og husk å oppdater meg=D

Skrevet

Det er bra:D gjort det jeg oxo:)

Super masse lykke til:D å tusen takk:D

Husk å oppdatere meg oxo:D venter i spenning fremover for å høre fra deg:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...