Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har innmari vondt i halebenet. Sliter virkelig med å finne sittestilling. Må sitte på siden av rumpa, og det gjor også vondt. I tillegg får jeg veldig vondt under magen ved skambenet når jeg går. Stivner helt. Vagger som den pingvinen med armene sveivende, hehe. Skal til legen på mandag. Kjenner at det hadde vært godt å bli sykemeldt snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det høres ut som bekkenløsning. Spør legen om han/hun vet om det er noe bassengtrening eller annen trening spesielt for gravide med bekkenløsning. Den versjonen du har, med vondt i symfysen, er skikkelig kjip. Jeg har det samme. Det er vanskelig å gjøre noe med, annet enn å holde den i sjakk. Jeg går til fysioterapi og bassengtrening. Ellers gjelder det å unngå alle bevegelser som fremprovoserer smerte, og helst ligge så mye som mulig. Fortrinnsvis på siden, så du ikke belaster bekkenet eller rumpa.

Skrevet

jepp, det er bekkenløsning, nederste delen av halebeinet. Jeg har vært slik i mange mnd allerede,og det eneste som funker er å sitte i 45 grader bakover, eller ligge. Svømmetrening er bra. Jeg har ikke fått noen henv. til fysio av legen, tror ikke det er så mye de kan gjøre med akkurat det ene leddet - men du kan jo spørre.

God bedring

Skrevet

Takk for svar. Ja, tror at det bare er å ta smertene på alvor nå, og slutte å presse seg igjennom arbeidsdagen og alt av andre plikter. Jeg føler at jeg har lite å gå på til slutten av svangerskapet slik som hverdagen er nå! Er nok på tide å begynne å hvile!!

Skrevet

det å lytte til kroppen og hva den vil og ikke vil, tror jeg er viktig - bruke sunn fornuft og ta signalene. Det gjør jeg. Presser meg ikke på noen måte, gjør det jeg føler er bra og stopper når ting gjør vondt. Det er så kort tid igjen også, og det er ingen som takker deg om du står på som en helt den siste tiden. Bare du selv som må slite med helsa.

God bedring og lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...