Kokkeli nyter våren:) Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Hvor stor jenta mi har blitt.. Er nå 3 år og 9 måneder. Så hun nærmer seg jo 4 år. Men er liksom minste jenta mi, og har vært minst i familien nå inntil i fjor. I tillegg var hun veldig syk når hun var to. Noe som har gjort meg ekstra påpasselig når det gjelder henne. Men nå kommer det jo snart ny baby her, og da går det nok opp for meg hvor stor hun faktsik er. Hun klarer jo alt mulig selv. Er flink til å passe på andre, er veldig omsorgsfull. Kan ta i mot flere beskjeder og huske de. Finner klær selv i skapet sitt og kler seg uten hjelp (nesten). Finner seg frukt selv og spiser, rydder, vasker og støvsuger. og masse mer.. Og dette har jo pågått en god stund nå, men av og til så slår det meg.. Kanskje fordi vi har vært gjennom en knall hard treårs trass, som også tror jeg ble ekstra ille pga den turen hun hadde på sykehus med det som følgte med der.. Men føler trassen nå er på retur. Nå er hun i "skal bare" alderen.. Men den er iallefall ikke så trassete.. Ble litt langt dette, men for den som har giddet å lese.. Noen som også opplever at det plutselig går opp for dem hvor fort tida går med barna, plutselig er de blitt så store..
Lykkeligmammatiltre Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Ja, snufs det er sant, jeg tenker ofte på det, alle sier hele tiden at jeg må nyte tiden, at den løper fra deg, det er sant! Jenta mi er 3 år og 2 mnd om en ukes tid! Gleder datteren din seg til å få en lillesøster eller lillebror? blir sikkert kjempe morro for henne! Snakker hun masse om det? det blir en veldig fin aldersforskjell, helt perfekt syns jeg! Nå føler jeg at min lille jente er klart for å bli storesøster selv snart!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Ja både hun og storebroren gleder seg veldig masse til å få en liten søster. Redd de kan bli litt skuffet, en baby ligger tross alt bare der, og de har så mange planer og ideer hva de har lyst å gjøre.. Jenta mi har da også baby i magen akkurat som meg, og hun den er helt på skikkelig og må få melk av flaske siden ikke hun selv har pupper sånn som jeg har. Dette har hun kommet på helt av seg selv. Så vi har handlet inn ny dukkevogn til henne, og så skal hu få seg ei baby dokke når den andre babyen kommer. Så håper jeg dette blir god kjent.. Hun har funnet navn, og fått mormoren sin til å strikke klær til hennes baby også.. Er så skjønt..
Lykkeligmammatiltre Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Nei, noe så herlig =o)) hun blir helt sikkert en flott storesøster!!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 "Slipping through my fingers......." Vakker sang fra ABBA!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå