Gå til innhold

Kan tenner virkelig gi så dårlig matlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har til vanlig spist veldig godt, 3 måltider med 150ml grøt, 1 middagsglass og 1 fruktbeger + 3 flasker med melk, men nå som tennene i overmunn melder seg er jeg heldig hvis jeg får i ham 1/2 yoghurt til frokost, lunsj og kvelds, han nekter plent å spise grøt, kan sitte i en time og nekte. Middagen går som regel greit, men frukt skal han ikke ha. Jeg får i ham også en kartong (250 ml) med drikki om dagen. Noen ganger skal han ikke ha noe til måltidet i det hele tatt. Sånn har det vært i snart 1 uke.

Er det vanlig at de får så dårlig matlyst av å få tenner? Han er veldig blid og fornøyd til tross så lite mat, men... Han er 10 1/2 mnd og dette er tenner nr 5 og 6:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenten min er også sånn.. tror egentlig ikke det er dårlig matlyst, men heller at det er vondt å få mat i munnen... ihvertfall for jenten min...

Skrevet

Tenkt tanken jeg også, har prøvd dentinox, men han nekter like mye.... Men det går kanskje over om ikke så lenge:) Skal jo på ekstra vektkontroll om noen dager så har det ikke gått over til da får jeg vel høre med HS:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...