glai3små Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 ....hva spiser dere i løpet av en dag? ....hva er kosemat/godt og hvor ofte? ....hvor ofte trener dere og hva? Jeg har vært hos doktor idag pga overvekt. Legen tok mål og jeg er 164cm og 79 kg(med klær). Dvs at jeg har en bmi på mellom 29 og 30 og betegnes som overvektig... Jeg trenger masse motivasjon og guiding. Før har jeg søkt andre i samme situasjon, men kanskje jeg trenger en liten dytt fra de som faktisk klarer å holde en sunn vekt????
GuttemammaX3 Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Hei... Jeg vet ikke om jeg er helt normalvektig jeg, gått opp ti kg det siste året, hovedsaklig pga styrketrening, men har tidligere gått ned 25 kg med tilsvarende opplegg, da med mer kondistrening, og ikke så mye styrke..., men i løpet av en dag prøver jeg å spise hver tredje time, går stort sett i: frukt og grønt, yoghurt / cultura med all bran eller lignende, ryvita knekkebrød med magert pålegg, eller uten pålegg, som "kjeks" hvis jeg er på farten, greit å ha i veska... ulike typer salat, mye wokgrønnsaker, tunfisk, egg, kyllingfileter, laksefileter, renskåret svinekjøtt... dette var kanskje ikke så oversiktlig, men prøver å få en god balanse av de ulike næringsgruppene i løpet av dagen, med mer proteiner ved styrketrening f eks..., det som er nevnt over kan jo settes sammen på utallige måter... et godt tips er å sette på alarm på mobilen hver tredje time, og spise slavisk etter den i et par uker, så venner kroppen seg til å spise lite og ofte, og det går automatisk... trener kondis og styrke fem dager i uka, kondisen får jeg gjennom steptimer / dans og utenom det har jeg et tredelt styrkeprogram som jeg går gjennom hver uke... sitter i tillegg i infrarød badstu en god halvtime etter hver trening, det er bra for vektkontroll... kosemat: grønnsaker og dip, ulike former for nøtter, frukt og bær med vaniljekesam, smoothies, mørk sjokolade osv... "sprekker" en sjelden gang og spiser både is og smågodt, men lever man sunt og trener mye så har det ikke så mye å si om man unner seg noen godt innimellom.... vet ikke om du fikk noe ut av dette, ble litt rotete, men ønsker deg lykke til i hvert fall... riktig kosthold og trening gir masse energi og en god følelse, det er deilig å komme i gang:)
Gjest Gul stjerne Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Frokost: havregrynsgrøt laget med vann, juksesukker og kanel. Bruker ca 50 gram gryn, det gir posjonen i underkant av 200 kalorier. Te med litt honning til. Lunsj: To kokte egg, cottage chees, litt tunfisk, en tomat. Evt Grovt knekkebrød, ett el to med litt ost og mye tomat på. Lettyoghurt med havregryn. kaffe, te, vann. Middag: Det resten av familien spiser. Jeg tar mye grønnsaker og fisk el kjøtt, mindre potet, pasta el ris. Kvelds: Ta grove knekkebrød med et el annet på, gjerne skinke med tomat. Evt mellommåltid: Lettyoghurt med havregryn eller Musli. Ikke godterier, brus eller saft på hverdagene. Kos i helgene, men prøver å holde fokus på å ikke "ta igjen " for den sunne uken. Søndag er IKKE helg... Ellers helst svart kaffe, ikke latte med sukker og sjokolade i litervis. Masse vann. Og masse god vilje :-))) Og ja, holder meg slank og fin, 174 og rundt 60 kg. Er ikke så trent, så kan ikke veie så mye.
BettyBoob Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 nå for tiden er jeg på slankern var 167 og 67 kg for få uker siden, nå har jeg gått ned til 62 kg (bmi 22,2). Skal ned på 60. jeg bruker nutrilett shake og bytter ut frokost og lunsj med en sånn. middag spiser jeg, men minst mulig pasta, poteter og ris. kylling, salat osv sånne knekkebrød etcetc.. jeg har også kuttet alt godis og drikker kun lettbrus hvis jeg må. lykke til tenk deg så deilig å bli litt lettere, dette klarer du!!!
La Perla Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg er 168 høy og veier 58 kilo. Når det gjelder mat spiser jeg til frokost en av dise tre tingene. - 1 grovbrødskive med makrell i tomat - 1 dl cottage cheese med (hjemmelaget) syltetøy eller - 2 grove knekkebrød med leverpostei og agurk Drikker alltid vann til, og 1-2 kopper kaffe med melkekvett oppi. Til lunsj, kanskje et par skiver, eller en smoothie eller et smørbrød jeg kjøper på Godt Brød el.lign, med ganske mye grønt osv på. Jeg småspiser frukt, som bananer og druer, og cashewnøtter. Dette må jeg begrense ellers legger jeg på meg. Til middag lager jeg ofte rent fisk/kylling/kjøtt som vi har salat til, og ikke potet/ris/pasta. Men uansett om vi har sånt tilbehør til eller ikke (vi spiser en del pasta, ofte den grove varianten) , spiser jeg sakte og tar sjelden mer enn 1 porsjon. Elsker jo kaker og sjokolade, men begrenser det til helger/bursdager. Drikker mye kaffe (og 1 kaffe latte per dag, minst), bøtter innpå vann men drikker så å si aldri brus og saft, ikke i helgene heller, og sjelden fruktjuice. Jeg går som oftest til/fra jobb (20 min. ned, 25 min. opp igjen), trener vekter 1-2 ganger i uken, og jogger og går turer i motbakke ca. 3-6 dager i uken - det tar ca. 1 time hver gang (noen ganger mer, sjelden mindre enn 50 min). Jeg danser forresten jazzdans en dag i uken også..
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Eg er endelig nede i normalvekt...hehe. Men spiser ikke mye mat for det. Drikker slike shaker til frokost og lunsj - syns det er blitt så lett. Om eg spiser frokost så blir det ryvita multi grain knekkebrød. Lunsj havregryn. Men mellom frokost og lunj har eg ett lite mellom måltid med frukt. Samme også mellom lunsj og middag. Middag består av masse grønnsaker eller salat med kylling eller kjøtt. Spiser lite ferdig mat som Toro og lignende. + at eg drikker 3-4 liter vann i løped av dagen. Lørdag er kose dag. Enkelt og greit. Koser meg med hjemmelaga pizza eller taco som regel. Men har også lørdags godt - som regel sjokoldage, men av og til potetgull. Drikker ikke brus da - men enda vann. Drikker urtette, ikke kaffi.
glai3små Skrevet 27. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2008 ...hmmm...vanskelig å måle seg med treningsmengden din la perla, men har sansen for matvanene dine.. Ser iallefall at jeg må forandre vesentlig på kostholdet mitt! Skal til legen igjen om 5 uker og har i "lekse" å sette opp en langsiktig realitisk plan..
Virgo79 har fått prinsen sin Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Frokost: 1-2 knekkebrød med magerost på tube Lunsj: 2 grove skiver med f.eks. egg, ost eller makrell i tomat. Noen ganger varm mat i kantina, men pleier da å ha mye salat til (altså liten porsjon varmmat og resten salat). Eventuelt bare en stor salat med masse godt i og grovt brød til. Ett glass skummetmelk, juice eller vann. Middag: Vanlig middag, men bruker f.eks. fullkornsris og fullkornspagetti. Mye kyllingfilet. Sønnen vår har melkeallergi, så det blir ikke så mye fløtesauser på oss. Har mye tikka masala og karriretter med kylling og kokosmelk f.eks. Lager pastasaus selv, med paprika, løk, gulrot, squash og en boks hakkede tomater. Eller bruker Dolmio-glass eller lignende. Skal vi ha pølser, bruker vi God & mager produkter fra Gilde, siden disse er melkefrie. Karbonadedeig er supert å bruke i stedet for vanlig kjøttdeig hvis du vil ha et magert alternativ. Eller kylling- og svinekjøttdeig. Kvelds: Middagen blir ofte sein, så er ikke alltid jeg spiser kvelds. Men har jeg vært på trening, må jeg jo ha litt mat etterpå. Tar da 2 skiver med proteinrikt pålegg. Spiser ikke så mye snop til vanlig, men har jeg lyst på så spiser jeg. Tenker ikke så mye over dette, men det er kanskje derfor det ikke blir så mye. Drikker Cola Zero hver dag (men også vanlig Cola innimellom). I helgene har vi ofte noe godt, som biff med bernaisesaus eller kyllingretter og pizza. Spiser litt chips og snop i helgene, men ikke så mye. Er jeg på besøk og det serveres kake og snop, så spiser jeg. Jeg tror det er viktig å ikke tenke så mye på dette, og heller bare spise variert og sunt, og snop når man har lyst på (men da i begrensede mengder). Jeg prøver å trene 2-3 ganger i uka, men det er ikke alltid jeg får tid til det. Varierer styrke- og kondisjonstrening. Body pump, spinning, mage og rygg osv. Jeger naturlig tynn og har aldri hatt problemer med vekta. Men jeg liker å spise sunt og variert, og dette hjelper nok. Mine beste tips er: Spis regelmessig og variert (ikke hopp over måltider) Grove brødsorter, fullkornsprodukter, magert pålegg, mye grønt, kylling og annet magert kjøtt og fet fisk. Tren variert og regelmessig. Ikke glem å trene styrke, da muskler forbrenner fett. Ønsker deg lykke til, dette går sikkert kjempebra
La Perla Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Ja, kanskje det er vanskelig, men egentlig er det ikke så vanskelig. man får til mer enn man tror hvis man går inn for det. Sånn får jeg det til: De dagene jeg trener vekter, går jeg ekstra tidlig hjemmefra, får mannen til å levere i barnehagen. Har treningstøy på og vanlige klær i sekken. Så rekker jeg å være på kontoret til 09.00. Treningssenteret er 20 min. hjemmefra til fots og 5 min fra jobben. Ellers bytter mannen og jeg på å legge yngstemann på 4. Da er det egentlig - i prinsippet - mulig å komme seg ut på tur hver eneste kveld, enten etter at jeg selv har lagt sønnen min, eller mens mannen min legger ham (så går mannen en tur etterpå). Eller, og der er vi ekstra heldige, eldstejenta på 14 passer mens jeg er ute (og da blir ofte mannen med, så trener vi sammen). I helgene er det alltid mulighet til en tur på dagtid, og da gjerne litt lengre turer enn den ene timen. Vi er heldige og bor veldig nær flotte turområder, så å si rett utenfor døren. Og så har jeg satt av den dansingen 1 kveld i uken, så det blir da i stedet for en trimtur. Så om man ikke går tur hver kveld, er det ikke så dumt å ha litt høye mål, for man klarer som sagt gjerne mer enn man tror.
Knøttefrøken Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Hei! Jeg er naturlig tynn, og har alltid vært slank og ganske så veltrent(alltid drevet med en eller annen form for trening/idrett), men etter fødselen har jeg slitt litt med noen overflødige kilo, men er nå på god vei, og nesten tilbake til normalen. (jeg er 28 år, 160, og pleier å veie 52, er nå 54kg) Frokost: 2 knekkebrød med leverpostei/ost skinke e.l Mellommåltid: en frukt Lunsj: 2 brødskiver m/kalkun, ost, skinke, leverpostei etc.... og juice mellommåltid: en frukt Middag: svin, kylling, fisk med ris/potet og grønnsaker(ALLTID grønnsaker) :-) noen ganger kjøttdeig og spagetthi, men da alltid med Grov pasta. drikker vel 3-4 kaffekopper på jobben, og mye vann. spiser godteri i helgene(is, smågodt, potetgull, peanøtter etc, men prøver å ikke spise så mye) drikker sjelden brus. Trener 4 ganger i uka (styrke, og kondis). og prøver ellers å ha en aktiv hverdag... velge sunne alternativer..trapper istedenfor heis, gå istedenfor å ta bilen osv.....
glai3små Skrevet 27. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2008 Trodde jeg åt rimelig sunt, men jeg ser jo at jeg kan forandre på endel... Takker for oppmuntringen, det er motiverende for meg:)
alvis Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Jeg er normal vekt men av den typen som kjapt legger på meg. Jeg går til og fra jobb hver dag (ca 20 min en vei) og trener to ganger i uken. Av og til 3 ganger og av og til rekker jeg ikke å trene. Jeg spiser mye frokost. Ofte 3 skiver med ost eller skinke eller leverpostej. Etter ca 3 timer spiser jeg havregrøt og etter 3 timer igjen spiser jeg knekkebrød med magert pålegg ( ikke ost eller salami men kanskje kaviar, makrell i tomat, lett philadelfiaost) og frukt. Til middag spiser jeg normal mat. Kveldsmat kan være en skive eller naturell yogurth med musli, frukt og en kopp te. Jeg prøver å spise hver 3 time men på jobben får jeg det ikke alltid til. Jeg spiser snop/chips en dag i uken. Ofte lørdag. Jeg klarer ikke å gå sulten. Så hvis jeg skal slanke meg spiser jeg sunt og trener mer og dropper da snop dagen. Masse lykke til.
MurielAmanda Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 Sikkert noen som har nevnt det, men hvis du har noen venner som trener er det kjempelurt å ha en fast trenigsavtale i uka. Er så mye lettere å få gjort det da.
Lille Kolibri Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 Eg et variert og ofte, kvar tredje time. Måltid er: frukost, enten frukostblanding eller to skiver, lunsj; enten middagsrestar frå dagen før, salat, eller to skiver, middag: alt mulig, masse ris og grønnsaker og fisk, kjøtt osv., kvelds; litt ymse, men skiver eller gulrot eller salat eller yoghurt naturell med banan og nøtter eller frukt osv. Innimellom dette et eg meir frukt og grønnsaker. Eg drikk kun vatn og kaffi/te. Brukar ikkje lettprodukt, men velger t.d. yoghurt i staden for rømme, olje i staden for smør og melk i staden for fløte i mat. Kosemat til daglig er frukt, mørk sjokolade (ein bit til kaffien etter middag kvar dag), nøtter. Og eg er glad i kaker, vaflar eller søt bakst til ekstra kos, for eksempel på søndag :-) Ellers et eg det eg vil, og et meg mett, men har veldig sjelden lyst til å fråtse i godteri o.l., likar ikkje brus. Eg prøver heller å lage måltida til kos. Organisert trening er det lite av no, men har stort sett trent to gangar i veka, pluss at eg bevisst tenker å la bilen stå til fordel for beina, tar trapper i staden for heis og spring og herjar med ungane ute (det tar på!)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 Hva spiser du iløpet av en dag: (dette er når jeg er frisk, har hyperemesis nå) Frokost: 2 skiver med grovt brød, helst leverpostei og agurk på lunsj: 4 skiver grovt brød med forskjellig pålegg, servelat, kalkunpølse, smøreost, leverpostei osv. Alltid med agurk eller paprika på. Har også cherrytomater til lunsj for å ha noe å knaske på Mellommåltid: 2 frukt, stort sett et eple og en pære. middag: til middag har vi mye forskjellig, men vi lager stort sett alltid maten fra bunnen av. Spiser mye rent kjøtt og fersk fisk, har byttet ut vanlig pasta med fullkornspasta (det metter også bedre), har alltid salat, kokte eller stekte grønnsaker til middag. Det vi ikke er så veldig flinke med er sauser hehe, MYE fløte og creme fraiche i sausene våre mellommåltid: avocado og cherrytomater (jeg har dilla på begge deler) kveldsmat: 2-3 brødskiver eller rester fra middagen (for eks salaten fra middag med litt god olje på). Kosemat er vel egentlig all maten vi lager men vi spiser ofte litt dyrere mat på lørdager. Snop blir det i grunn ikke så altfor mye av, jeg kan godt ta meg to biter med sjokolade i hverdagene, men det er sjeldent vi sitter å snoper en hel kveld eller at vi spiser opp en sjokolade samme dag vi åpner den. Cola drikker vi ofte :-S men vi jobber med å trappe det ned til kun lørdag. Trene har jeg i grunn aldri gjort hehe, er glad i å gå tur og sitter sjeldent rolig, men jeg har aldri gått inn for å trene. Bor i 3 etg uten heis da, så blir jo litt trappeløping om dagen hehe.. I tillegg så tar jeg helst trappene ellers også Tenkte å skaffe meg satsmedlemskap når jeg er ferdig med graviditeten da, begynner å få litt dårlig samvittighet ovenfor kroppen min hehe..
hit og dit Skrevet 27. august 2008 #17 Skrevet 27. august 2008 Hei. Eg har veldig lav BMI. Har liten muskelmasse, og er spebygd generelt. Eg kan spise ca 1750kalorier per dag for å holde vekta. Mannen som er mykje større, han er lett overvektig, men har og ein godt over gjennomsnittet muskelmasse, han kan ete mykje meir enn meg for å holde vekta. Altså; eg spiser svært lite og holder vekta og han kan spise ein del meir, og framleis går han ned i vekt. =) Eg var med i sombody.no, og syntes det var god hjelp i kaloriutrekning og for å få oversikt over frukt og grønt inntaket mitt. Det er noko det samme som vektklubben.no Eg spiser to skiver eller to knekkebrød til frokost. Pålegg er enten philadelphia smøreost, med ruccola, cherrytomater, selleri eller rødløk på. Nokre ganger kvitost, spekeskinke og når eg er heime i Norge kaviar. Eg drikk eit glas skummamjølk og eit glas med juice, for vitaminer og mineraler. Til lunsj har eg ein salat, ofte isbergsalat, tomat, agurk kald kylling om me har rester eller kva som helst som ligg i kjøleskapet. I salaten har eg ofte eit par ostebiter (min kos), og ørlite olivenolje som dressing. Middag: mannen lager middag, og det varierer veldig kva han lager. Dersom det er mykje ost og melk i den så spiser eg mindre middag og meir av grønnsakene. Me har alltid grønnsaker og/eller salat til, og halve tallerken er grønnsaker. Eg spiser meir middag når me har kyllingfile til, eller anna reint kjøtt eller fisk. Lammefrikase skeier eg veldig ut på. Generelt er middagsporsjonen min liten og består hovedsakelig av det grønne. Dette er eit tap for meg. Før spiste eg store middagsporsjoner og eg elsker saus. Men så gjekk eg og opp i vekt før =( Men det hjelper å spise seinare, og drøye måltidet så det varer like lenge som då eg slukte maten før =) Kveldsmat: salat, knekkebrød eller skiver, som frokosten Kosemat er middag! Me lager taco nokre ganger, men den er ikkje nødvendigvis så usunn. Me bytter ut kjøttdeig med rein kylling, då eg ikkje er så glad i kjøttdeig. Kosen min er når eg har for mykje rømme og guacamole på, naaaammmmm. Me har ikkje fast lørdagskosemat, men det er noko eg vurderer å begynne med. Liker å kose meg på lørdagene, og så er det ein grei dag å skeie ut på Rødvin koser eg meg med i helgene når eg har fri. Ellers så er eg ikkje redd for å drikke litt brus (ikkje lett), spise ein pose chips eller ha litt snop. Det skjer hovedsaklig i helgene da. (eller når eg er heime i norge og gasser meg med sørlandschips og ostepop). Eg er egentlig heldig på den måten at eg bur i Ungarn, og her er det generelt dårlig snop. Sjokoladen kan ikkje måle seg med nidar og freia sin, og chipsen er heilt grei, men langt i fra sørlandschips. Eg går til og fra skulen kvar dag, tilsammen ein halvtime, og så går eg ein halvtime til ein times tur med bikkja. Utenom når eg leser til eksamener i mai-juli, og desember-januar. Da blir det lite tur. No skal eg ha mykje praksis på ulike steder i byen, og kjem til å sykle mykje, og det kjem nok til å merkast. Da får eg tillate meg litt meir kosemiddager =) Håper du når målene du har satt deg. Motivasjon er alpha-omega. Mannen holder på med slanking sjølv her, og han blir veldig motivert når det viser igjen på vekta. For kvar kilo så spis han sunnare og sunnare =) Og han sleit med å finne motivasjon i starten.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #18 Skrevet 27. august 2008 jeg er 160 og 56 kg. spiser det jeg vil, men hver 4. time ca... Ikke noe mellom måltidene. Men om kvelden osv så er jeg ikke flink, er sjokoman!!! trener 2 ganger i uka 4t til sammen. Spiller kamper, så noen uker trener jeg mer. Har en hund også som trenger mosjon.... Velger trapp forran heis med mindre jeg er lat :-) tenker på sprett rumpa man får :-) lol Du må leve livet slik du vil.. dropp godis, men ikke helt, man skal da kose seg også :-) dietter osv er jeg imot, tenker at det ødelegger livskvaliteten osv...??? Kanskje om en må ned i vekt så kan en holde seg til en diett over en periode for så å leve slik en vil, men begrense seg litt... Når en får mosjon osv så forsvinner også godis behovet osv da....
Gjest Skrevet 27. august 2008 #19 Skrevet 27. august 2008 Jeg er slank eller tynn. Har en BMI på 18. Spiser 2 brødskiver til frokost med masse kalkunpålegg. Drikker grønn te og vann. Brød og kalkunpålegg er det beste jeg vet. Spiser det samme til lunch Spiser det som er til middag til middag. Dvs pasta, kjøtt fisk, kylling etc Spiser sjokolade...masse..hver eneste dag. Det må jeg bare. Da trener jeg heller litt ekstra. Går tur hver dag og trener ca 3 ganger i uka Dette varierer selvsagt noe, men dette er en normal dag for meg.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #20 Skrevet 27. august 2008 Spiser ca 5 måltider pr dag med 3-4 timers mellomrom. Da spiser jeg 1 skive eller 2 knekkebrød stort sett til disse, evt en omelett, en skål suppe el, og så prøver jeg å ikke overdrive middagsporsjonen. Holder på å gå ned litt i vekt jeg da, selv om jeg teknisk sett er normalvektig, ligger i øvre grense her. Kosemat, tenker du på snop eller usunne middager en sen kveld? Snop er jeg blitt flink til å styre unna. Drikker aldri brus og prøver å kun spise mørk sjokolade om jeg er sjokoladesyk, ca 1-2 gang i uken eller noe sånt? Men da lite om gangen. Sen middag som er sånn både og sunn har vi ca 1 gang i uken, evt annenhver uke. Meningen er å trene 2 ganger i uken, men er ikke kommet igang enda fordi det nettopp har vært ferie og etter det har jeg vært syk...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 27. august 2008 #21 Skrevet 27. august 2008 Jeg er vel helt normalvektig... Veier 64 nå og er 170 høy. Pleier (vanligvis veie mellom 60-62..) Jeg klarer ikke slanke meg riktig og klarer ikke trene i bøtter og spann.. Jeg tror mere på den regelen at spis alt.., men spis med måte.. På den måten så er det jo også lettere og opprettholde den nye spisevanene.. For da er det ikke mat/godteri du må unngå .. Det er heller mat/godteri som skal begrenses... Av kjøttprodukter er jeg glad i rene kjøttstykker.. Som kyllingfileet kontra helstekt kylling bla. Jeg velger alltid kjøttstykker/steker ol hvor jeg ser minst mulig fettlag på.. Når det kommer til trening... Jeg kan i perioder trene mye.., men jeg er seriøst ikke lagd for trening.. Blir fort lei.., og det gjerne før jeg ser resultatene... Men jeg går mye.. Gjerne i skogen.. Og det holder egentlig for meg.. =) Masse lykke til.. =)
3 nøtter til Askepott Skrevet 27. august 2008 #22 Skrevet 27. august 2008 Hvorfor i helvete slanker kvinnfolk som er 168 høy og 58 kg seg, hallo??? då e du isje langt fra undervektige allså.
Norwegian by injection Skrevet 27. august 2008 #23 Skrevet 27. august 2008 Jeg spiser brød mat til frokost og lunsj....varm midddag (fisk, kjøtt)... trener 4/5 ganger i uken (trener til maraton)....Er 165cm og 58kg. Jeg må si at jeg spiser sjokolade HVER dag.....er helt avhengig!
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 27. august 2008 #24 Skrevet 27. august 2008 Jeg er 167 og 54 kg. Spiser det jeg vil ha, men forsøker å ikke spise meg så mett at jeg ligger å triller på sofaen etterpå, he he. Dvs jeg spiser til jeg er passe mett. Jeg drikker ikke så mye brus, litt i helgene. Jeg spiser godteri i helgene og ikke i ukedagene. Ellers helt normalt. Så forsøker jeg å gå litt turer. Trener lite.
1+1=2+1+x Skrevet 27. august 2008 #25 Skrevet 27. august 2008 168 og veier 58-60 kg ikke slank, men normalvektig Spiser Ingers Rugbrød (baker det selv, det er helt fantastisk) Ikke mer enn to skiver med magert pålegg til hvert måltid tre brødmåltider pr dag et glass melk til frokost, ellers bare vann (ikke ligth produkter eller vann med kullsyre!) middag hvor ca 1/3 består av grønsaker to frukter per dag trener 5-7 ganger i uken anbefaller å kjøpe en pulsklokke som viser hva pulsen ligger på når du trener - kan også se kaloriforbrenning er mindre motiverende å spise 100 g sjokolade når du vet at det tar en time å forbrenne den lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå