Gå til innhold

Da har jeg sendt inn søknad om avlastning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var godt. håper på kjapt svar :) har en jeg kjenner som har tilbudt seg jobbe med å ha ham 1 helg i mnd!

var litt vanskelig å gjøre dette, men vet det er til det beste for både meg og sønnen min :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det besøkshjem du ha søkt om?

Isåfall lykke til:) jeg har hadt det i 1 år nå og det er det beste som hr skjedd meg og sønnen min:) Vi ser begge frem til den ene helga i mnd!!

du må fortelle hvordan det går da:)

Skrevet

hvor gamle er barna deres?

Skrevet

vet ikke hva definisjonen er jeg :) de ba meg bare skrive en søknad om avlastning. gutten min er 2,5 år nå. Jeg har bedt om 1 helg i mnd, venter på tilbakemelding.

tror dette blir godt for oss begge jeg :)

HI

Skrevet

Hvor er det dere har søkt dette?

Jeg har gått via BV og det har vært en laaang prosess. Venter på en familie nå, men det kan enda ta noen mnd får det er i boks.

Hver 3. uke dette da, var vist det som var normalt her.

Skal bli fantastisk med litt tid for meg selv :)

Skrevet

det er gjennom barnevernet, men jeg har en familie som vil stille opp, så da tar det nok ikke lange tida :) Prøv å skaff noen selv, så går det såå mye fortere. Lykke til!

gleder meg også til å få litt tid for meg selv :)

HI

Skrevet

Hvordan formulerte dere søknaden? Jeg har ei som kan stille opp (en kusine som er lærer), men jeg vet ikke hvordan jeg best skal formulere en slik søknad. Jeg er vel litt redd for å fremstille det som at jeg ikke takler hverdagen, samtidig som det jo må komme frem at jeg faktisk trenger avlasting en gang i mellom for å være en god mamma. Jeg er egentlig ikke skeptisk til BV, men vil ikke ha dem mer involvert enn nødvendig. Hvor alene må jeg være for at de skal godkjenne en søknad? Jeg har ingen kontakt med barnefar, all familie bor min. 2 timer unna og alle venner er opptatt med sitt (altså, vi treffes jo, men de har nok å styre med om de ikke skal stille opp som barnevakt på fast basis i tillegg). Det hender jo jeg har avlastning, men det er så vilkårlig at jeg aldri kan planlegge noe særlig. Noen råd?

Skrevet

Det er bf og din sin unge, så at besteforeldre har kontakt er ikke et hinder for å få avlastning. De er besteforeldre, og ikke "tvungne" omsorgspersoner for barnet, slik som foreldre er.

Og du trenger alenetid, slik som alle andre gjør det. Det er jo dette med at når en er alene med barn, så blir en ekstra lett isolert fra alt sosialt liv. Og det er her avlastningen kommer inn. Den skal fungere forebyggende på at du ikke skal slite deg ut(det gjør en nemlig, dersom en aldri har påfyll av litt sosialt liv), og at dette til slutt går ut over barnet. Det har ikke med at du ikke takler hverdagen. Det har bare med at du trenger tid for deg selv, og samtidig får barnet nye opplevelser hos noen med overskudd:)

Jeg har ikke svart i denne tråden tidligere, men har avlastning til mine gjennom barnevernet. Har hatt det i mange år. Bf er litt inne i bildet, men ikke fast og det kan gå måneder mellom hver gang. Vi bor nær besteforeldre, men som sagt de skal ikke ha barna på fast basis, nettopp fordi de er besteforeldre.

Skrevet

HI her:

jeg forklarte rett og slett livssituasjonen min, og hvordan det har vært de siste 2-3 årene. Sikkert noen som kjenner meg igjen nå, men det spiller ingen rolle :)

mamma har vært alkoholisert/psykisk syk lenge - jeg har hatt hovedansvaret, da min far har reist mye- og de uheldigste episoder skjedde hver gang han var borte.... selvmordsforsøk osv osv

Barnefar bor på den andre siden av verden. jeg er nærmeste pårørende til mine besteforeldre som er gamle og syke, mamma tok livet sitt tidligere i år. ble 2 A4 sider den søknaden. med et vedlegg fra psykologn min hvor han anbefalte at jeg fikk innvilget søknaden min.

Jeg vil heller ikke ha dem noe mer involvert enn nødvendig, men dette ser jeg på som nødvendig.

Søk og se. De er mye lettere å få når du allerede har en som kan stille opp å gjøre "jobben"... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...