Gå til innhold

Kynnere!!!!


Siilljjee

Anbefalte innlegg

Hvor mye kynnere er det normalt å ha?

 

Jeg får kynnere av å bare gå opp en trapp, eller går litt fort.. Det kan også komme når jeg ligger helt i ro.. av og til kan det komme 3-4 stk på rappen med bare noen minutters mellomrom.... De gir seg som regel etter et lite minutt.. Kjenner også pulsen stiger kraftig og at jeg blir varm...

 

Er sykmeldt 100% nå, men det er mest pga at blodtrykket har gått opp, og at jeg har litt bekkenplager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var nettopp innlagt pga premature rier...(er i uke 35nå..)som ble stoppet. Etter 2dager med konstant rie hemmende drypp, hadde jeg en god del kynnere (men ikke rier!). Legen og jordmoren mente at dette kunne roe seg, eller så måtte jeg bare gå slik fram til termin. De mente på at livmoren min var irritert og at dette kunne være grunnen til at jeg hadde så mye kynnere.

 

Kan hende du har irritert livmor du også. =) Men farlig er det ikke. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. kjekt å vite:) må vell følge litt ekstra med... har ikke noe med at jeg ikke tar det med ro heller, for de kommer på rekke å rad selv om jeg ligger helt i ro... Godt å høre at det ikke er farlig i allefall da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt kynnere, men ingenting regelmessig.

Men eg har fått beskjed om å ta kontakt med føden viss eg opplever at dei blir regelmessige og tette. For dei KAN utvikle seg til rier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du VONDE kynnere....da er det rier. Er det bare ubehagelige menssmerter er det ok (så lenge de ikke er regelmessige da) En grei huskeregel kanskje. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kjenner begynnende rier like godt.

Jeg var ikke klar over at jeg hadde begynnende rier når jeg ble lagt inn. For jeg kjente ikke kynnerene i starten. Men selvfølgelig er det best å ringe føden om man er usikker. =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns på en måte det er to typer kynnere, eller hva det nå er. Det ene er når magen blir hard ved diverse fysisk anstrengelse. Bøye seg, gå i trapper osv. Dette går over når jeg er i ro.

Det andre er de som kommer uansett om jeg ligger rolig eller ikke. Har hatt tydelige regelmessige kynnere ved et par anledninger. Ble veldig bekymret og var inne på sykehuset til sjekk, men det var ingen åpning. Denne typen kynnere har jeg egentlig bare fått av sex.. Og jeg får det hver gang. Så nå må jeg bare slutte med det, for med slike kynnere er det umulig å sove.. De varer i mange timer, gir seg ikke uansett hva jeg gjør. Stopper til slutt da, men det går altså menge timer. Noen som har opplevd ligende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på føden å fikk sjekka for et par dager siden. Ble tatt ctg for å sjekke rieaktivitet og fosterlyd. En times blodtrykksmåling, urinprøve å innvendig ultralyd for å sjekke om livmorhalsen var for kort ble også gjort, da dette kan være en årsak hvis man har mye kynnere med nedpress...

 

Konkluderte med at det bare er kraftige kynnere. Ellers var alt bra.. Litt høyt blodtrykk da, så fått beskjed om å ta det litt mer med ro.. Men veldig trygt å vite at alt er bra, og at det bare er kynnere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt utenfor temaet i tråden her.. Men jeg lurer på hvordan føles kynnere ut ? Er det bare at magen strammer seg ? Eller er det mer.. Magen min strammer seg endel, men har ikke noe ubehag eller andre ting som skjer i denne sammenheng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt individuelt hvordan det kjennes ut.. men til meg så strammer det seg skikkelig sånn at jeg bare må stoppe opp med det jeg driver med.. Alt blir ubehagelig.. Å så presser det ekstra på lungene, ribbeina, å for å ikke snakke om urinblæra.. Kjenner spesielt presset nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme følelsen som deg Siiiiilljjee, bare at jeg har lette menssmerter eller følelsen av at jeg ska ha mensen hvert sek.. (nesten så jeg løper å tar på bind av gammel vane, haha) Er så vanvittig lei av kynnere nå, har hatt det siden uke 16/17 denne gangen, trodde først det starta seinere, men oppdaget at jeg hadde skrevet det ned i uke 16/17, hyyyyyyyl... det er mange mnd med kynnere det:(

 

Med førstemann hadde jeg ikek kynnere før uke 20.. men var like plaget som jeg er nå.. til tider går det ikke an å sitte "rett", må liksom legge meg litt bakover slik at magen står "opp" haha... føler meg herlig om dagen, hehe.

 

*Gleder meg til hun kommer ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...