Gå til innhold

Vektøkning hos oss gravide.......


Siilljjee

Anbefalte innlegg

Ja, her går vektnåla kun en vei.... :(( Skjønner at jeg må legge på meg, men nå har jeg gått opp fra 63 kg når jeg ble gravid til 78 kg i uke 32... 15 kg.... Synes det er mye selv. Prøver å gå en god del turer og spiser forholdsvis sunt... Rompa mi har seriøst blitt tredobla... det samme har låra.. men men, får håpe det ikke blir for vaskelig å få av det meste etter fødselen. Flere som er i samme båt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Starta på ca. 60kg jeg, og nå veier jeg 72,5. Er 34+6 idag. Jeg har kun lagt på meg 1 kg mellom kontrollen i går og den som var 3 uker før der igjen. Så virker som om nå i denne perioden så har ikke vekta hoppa så veldig som tidligere.. Rompa mi er myyyye større en til vanlig og har samlet seg opp sikkert 100 strekkmerker + appelsinhud. Så her gleder jeg meg til å få stramma opp både her og der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje gått opp så mykje med tanke på at eg går med tvillinger, har fått opp fra 80 kg på første svangerskapskontroll, til 90 på forrige som var på tirsdag. MEN eg merker at rumpa og muskler ellers har blitt ganske så slappe... Så gleder meg virkelig til bebisene kjem ut og eg kan begynne å gå tur og stramme opp litt!! :)

 

Har vore heldig hittil (bank i bordet!!) og kun lagt på meg på magen... Verken rumpe eller lår er større, bare slappere... Huff... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gått opp 5 kg nå i uke 32, og fikk nesten beskjed fra jordmor om å dra hjem og legge på meg! Er med i trening i svangerskapet-studien, så det har kanskje gjort sitt til at vekta ikke har beveget seg så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått opp 18 kg og er i uke 32+4.. Jeg gikk opp 20 kg med førstemann totalt, men gikk ned igjen 25, så da jeg ble gravid denne gangen var jeg på randen til å legges inn pga kroppen min ikek tok til seg maten jeg spiste, jeg gikk bare nedover.. så håper jeg ikek går ned så mye etter snuppa er ute.. satser på å ha igjen 10kg når jeg er ferdig gått ned... så sånn sett veier jeg bare 8 kg mer enn jeg normalt burde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 12 kilo, er i uke 35 nå. Heldigvis kun magen og puppene som har vokst (skjønner ikke helt åssen det kan komme 12 kilo bare der, men det er jo tungt, så...!).

 

Håper ikke at det blir så mange fler kilo, har hatt som mål å holde meg under 15 totalt, men merker at jeg ikke bryr meg så fryktelig mye nå de siste ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått opp 9 kg og er nå i uke 33. Har ikke lagt på meg andre steder enn på magen og puppene, kanskje heller gått ned andre steder. Har vært ganske aktiv helt til nå, men det skyldes vel også at jeg ikke har den største matlysten. Har liksom ikke plass til så mye mat. Har slitt med svangerskapsdepresjon og har til tider heller vært bekymret for at jeg ikke har lagt på meg. Men jordmoren sier at alt er i skjønneste orden. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått opp 13 kg og er i uke 35. alle prøver og målinger på alle kontroller har vært helt perfekte og magen vokser nøyaktig etter skjema, men i dag når jeg var hos en ny lege sa han til meg at jeg hadde lagt på meg for mye og ville sjekke sukkermålinger på meg!

jeg ble helt satt ut og superfortvila for jeg vet at jeg godt kan gå ned noen kg forutenom magen, men jeg slanker da meg ikke under svangerskapet! og så lenge jeg spiser variert og normalt kosthold så syns jeg rett og slett at det var uhørt!

 

jeg syns jeg har gått opp helt passelig og vil selvsagt stramme inn her og der etter fødselen, men med bekken og ryggplager er det begrenset hvor mye jeg kan være i fysisk aktivitet de siste ukene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 35 nå og veier 85 kg! Iiiiik!! Veide 66 kg da jeg ble gravid, så til nå har jeg lagt på meg 19 kg. Blir litt svimmel av å tenke på det. Lår og rompe vokser veldig for tiden og har dessverre en alt for god appetitt. Men, jeg spiser mye frukt og ikke sjokolade og godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* har lagt på meg ca 15 kg... Dvs 85kg. 32+2. Jeg skriver ca fordi jeg ikke vet hvor mye jeg veide da jeg ble gravid (tror det var ca 70kg). Det var hardt å se vekta tippe over 80kg! Nå skal det sies at jeg ikke aner hvor disse kiloene har havnet, bortsett fra magen, selvsagt... Føler liksom ikke at jeg veier så mye. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 12,5 kg og er nå 34 uker på vei. Fikk en vanvittig matlyst i begynnelsen som har vart ut sommeren. Spiste helst 3 brødskiver med pålegg pluss cornflakes til frokost. Så 3 skiver og litt salat til lunsj. Og så spiste jeg mye mer middag enn vanlig og frukt innimellom. Jeg har ikke spist usundt, bare mer av det vanlige. Jeg trodde jo at jeg var flink som fikk i meg masse frukt, men jordmor sa at det er mye sukker i frukt, så selv om det er sundt i forhold til sjokolade osv får man likevel i seg mye sukker. Bær var noe helt annet. Det kunne man spise så mye man ville av. For å være ærlig kan jeg ikke si at jeg ser hvor de nesten 13 kg har lagt seg. Joda, litt mer på rumpe, hofter og bryster. Men 13 kg??? Jeg veide 52 kg når jeg ble gravid og håper at kiloene vil renne av etter fødsel, ved hjelp av amming og mange trilleturer. Jeg lever iallefall i håpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 34 og har lagt på meg ca 8kg så langt. Jeg har vel egentlig vokst på magen og krympet litt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34+2 ute i svangerskapet nå, og har gått opp fra 68 til 77kg. Trodde det skulle bli mer enn 9kg på denne tiden! Det skyldes ikke at jeg er flink til å holde meg unna snop, men har vært så heldig å være i god form omtrent hele tiden og kunne ha gått masse i fjellet og vært i normal aktivitet. En knallflott sommer har også en del av æren for at jeg har tilbragt lite tid på sofaen, og jeg har hittil sluppet unna væskeopphopninger:) Nå tar forresten junior så stor plass i magen at å spise veldig mye blir rett og slett umulig. Har til nå ungått ekstra flesk på rompe&lår, og har ingen strekkmerker. Men jeg bør kanskje ikke juble for høyt, for det er jo noen uker igjen ennå;) Og kommer det noen striper her og der er det ingen krise. Å kunne sprade rundt med bar, lytefri mage har aldri vært, og kommer heller ikke til å bli så fryktelig viktig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 34 og har gått opp 8kg...så det er kun puppene og magen som har vokst. Men de siste dagene nå har vannet begynt å inntatt kroppen, så kan hende jeg blir ganske oppblåst etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er ganske nær deg... i samme båt altså... I begynnelsen av uke 32 veide jeg 81 kg... gått opp fra ca. 62...Har vært mye kvalm...og da har spising hjulpet litt... Til trøst gikk jeg både opp like mye og ned igjen alt sammen etterpå over tid... Det skal nok gå denne gangen også bare jeg får til ammingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kjenner meg godt igjen ja... Jeg veide 64 kg når jeg ble gravid og nå i dag på kontroll veier jeg 80 kg!! har bare 30 dager igjen da så vekten går sikkert ikke så mye mer opp men jeg syns det er mer enn nok likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er IKKE alene..

Før jeg ble gravid varierte vekten mellom 52-54 kg, rett før jeg ble gravid var jeg 56.. nå har jeg gått opp til 75 kg!! og d er ganske masse på en liten kropp som min(er 158 cm)

Her er d også rompe og lår som har fått polstra seg ekstra godt;) jeg synes ikke selv at jeg er stor i forhold til "resten av verden", d gjelde både andre gravide og andre ikke-gravide..men i forhold til sånn jeg var før jeg ble gravid så er jeg jo kjmpesvær! og jeg liker ikke forandringen, selv om den gir meg gulljenta mi som er verdt mer enn alt i verden!!

 

Jeg gr også turer og spiser relativt sundt, og jeg tror at så lenge d ikke er kilo som er resultat av wienerbrød og mc junk food og sofasliting, så tror jeg ikke vi har så mye å bekymre oss for.. jeg tror ikke kiloene vil være stuck:)

Hvertfall IKKE så lenge vi går inn for å få dem av igjen:) og d blir vel nok av trilleturer med lille gull=)

 

Dessuten tror jeg at når vi får nurkene i armene våres, at d kompenserer sååååå sterkt for at vi har "mistet fasongen" at vi rett og slett glemmer hele kroppen, og bare bryr oss om nurkene=) =)mens nå er d litt vanskelig å godta fordi JEG hverken skjønner eller tror at d er noen baby inni her før jeg SER DEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke veid meg siden første kontroll hos jm jeg, befriende herlig:). Føler meg mye mindre og lettere enn med de andre to. Har ikke hatt plager som hevelse i kroppen. Syntes det var lett å gå ned i vekt med førstemann, litt verre andre gangen. Så får vi se hvordan det går denne siste gangen, har heldigvis et avslappet forhold til det:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Veide også rundt en 55/56 kg når jeg ble gravid, og nå er jeg på 66kg.

Såå en 10kg til nå..mest mage å pupper da..men ser at rumpa også har tatt sin del..hehe.. 21 dager igjen til termin, så blir spennende å se hva vektnålen stopper på;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 cm høy. Veier 65 kg vanligvis. Sist svangerskap gikk jeg op til 80 kg ved fødsel altså 15 kg. Men kiloene raste fort av igjen. Det var ikke mange månedene før jeg var nede i 65 kg igjen. Denne gangen har jeg kun gått opp til 75 kg. Har termin om 3 dager. Har en liten mage. Sist fikk jeg gutt. Denne gangen venter jeg jente. Jordmor mente at med en gutt på 2,5 år fra før og en baby som blir ammet, kommer jeg til å ta ganske mye av etter fødsel og bli ned mot 60 kg. Det er veldig mange som blir slankere enn de var før graviditeten etter at de har født fordi man stresser mer, går mer turer og er mer aktive når man har barn. Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men vil bare at dere ikke skal fokusere så mye på vekta. Den går raskt ned hos de fleste etter fødsel. Slanke folk legger ofte på seg mer enn de som har en del fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...