Frøken Svingtrapp Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 I egen oppvekst gikk jeg ofte glipp av klasseturer og språkreiser fordi mine foreldre alltid prioriterte sydenturer etc. For å være sikker på at vår lille øyesten ikke skal gå glipp av slike viktige ting, har jeg i dag startet hans egen sparekonto med månedlig trekk fra vår konto. Slik vil det forhåpentligvis bli god råd til språkreiser, førerkort og lignende ting når han vokser til. Føler meg veldig fornøyd med planen Hvis alt går bra, kan jeg kansje sette inn noe av barnetrygda på samme konto flere som har tenkt tanken?
Engelise Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg har ikke tenkt tanken før nå. For en utrolig god idé!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Jepp, har også tenkt den tanken. Mye som kan spares til! Feks bunad til konfirmasjon.. Førerkort, klasseturer. Sikkert en hel haug av andre ting også=P Men dette er en ting hun ikke får vite noe om, slik at hun skal lære seg å spare til slike ting selv også=) Akkurat slik som jeg har gjort, og da har ikke mine foreldre spart noe for meg... Men begynner ikke å spare før hun kommer da=)
LilleBjella Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Her i huset skal barnetrygden gå til store, dyre innkjøp som sykkel, parkdress, skiutstyr, osv. Mulig vi kommer til å sette av penger til utgifter til reiser osv, men kommer ikke til å spare et beløp som han skal få når han blir stor nok. Han må spare selv:) Vet det er mange som får et stort beløp utdelt når de blir myndige, og som foreldrene har spart hele oppveksten, men det syns jeg egentlig ikke noe om.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 vi opprettet også en konto til babyen den dagen vi fikk vite at jeg var gravid. dit går barnetrygden, pengegaver og slikt - om alt går etter planene. Greit å ha en "buffer" når man trenger det, til f.eks skole, førerkort, hvis vi står uten jobb en gang (alt kan skje) - greit å spare så lenge man har råd til det iallefall.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Oppretter konto etter at han er født vi,som vi også gjorde til søstera:) De får en del penger av besteforeldre til jul,bursdgarer dåp ol og ellers sparer vi barnetrygda - den. Har også startet fond for henne hvor vi setter inn penger fra den andre kontoen innimellom.Og barnetryda dekker forsikring for henne:)
L@boline Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Jeg setter stort sett barnetrygden inn på egen konto nettopp for å dekke større utgifter når barna blir eldre. Veldig greit å ha en buffer når de virkelig blir dyre i drift :-) Men kontoen står i mitt navn, så pengene er det opp til oss å disponere. Men forhåpentligvis er det en del igjen når de skal studere så vi kan hjelpe til litt. Ellers har jenta egen konto hvor pengegaver og innholdet i sparegrisen settes inn.
Flo_Isak Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Hei Dette er genialt! Har selv planer om å starte en konto til den lille, men om vi begynner nå, eller venter til h*n er født vet jeg ikke enda. Ble selv spart for når jeg var yngre, og disse pengene står den dag i dag på en konto - i fare for tungværsdager. En god trygghet å ha...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå