Gå til innhold

Raclette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen i huset ønsker det lørdag, og vi skal ha gjester.... Hva er deres beste Raclette-tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skaff luftfriskner, huset lukter som et helvette etterpå:s

Skrevet

,

hm lurer på hva mammaen til thea har på racletten sin ?

eg pleiier å ha forskjellige typer kjøtt som eg marinerer ,sånn som småstrimlett svinekjøtt ,biffkjøtt og kylling, kjøper ferdige marinader og marinerer dette . pleier også og ha strimlet bogskinke ,bacon og masse forskjellige grønnsaker , ost og ris .i tilleg har eg sursøt saus på glass som de som vil ha kan spise .

grønnsakene eg bruker er brokkoli, blomkål,løk,mais. babymais. salat og avogtil ferdigkjøpte frossen wokblanding.

har masse småskaåler på bordet med de ingrediensene eg har og gjetrene lager selv maten , kjempe koseligt og det blir garantert god stemning rundt bordet.

du finner mnge gode marinader der de har ris og asiatiske matvarer i butikkene ,min favoritt er østersaus .

Skrevet

reker, forskjellige typer sopp, marinert strimlet kjøtt, mais, løk, andre grønnsaker etc.

Skrevet

Har alldri opplevd at det setter lukt i huset, men for sikkerthetsskyld så skruer vi ventilasjone opp et hakk i det vi skruer på raclette :-)

Vi pleier å ha svinekjøtt, biff i tynne skiver, kylling og reker/scampi.

Men det er veldig viktig at kjøttet er mørt, ved siden av så har jeg et stort fat med masse små skåler som jeg har diverese i som feks. ost, løk, paprika, osv. + i tillegg så har jeg ris og baguetter.

Til små skålene til å ha under racletten så har jeg forskjellige kremoster.

Det er kjempe godt, får vann i munnen av å tenke på maten :-)

Skrevet

vi spiste raclette med mange forskjellige typer kjttog alle mulige tenkelige typer ost som vi smeltet å hadde over poteter å kjøttet.

men er jo mange forskjellige måter å gjøre det på da;)

Skrevet

Nam nam....har spist det en gang, og da hadde vi poteter, bacon, ost (selvfølgelig) og diverse oppskjærte grønnsaker

Skrevet

Synes det er desidert best med raclette ost. Ingen andre oster kan måle seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...