olebrum78 Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Mannen i huset ønsker det lørdag, og vi skal ha gjester.... Hva er deres beste Raclette-tips?
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 skaff luftfriskner, huset lukter som et helvette etterpå:s
mor til 4 i mars Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 , hm lurer på hva mammaen til thea har på racletten sin ? eg pleiier å ha forskjellige typer kjøtt som eg marinerer ,sånn som småstrimlett svinekjøtt ,biffkjøtt og kylling, kjøper ferdige marinader og marinerer dette . pleier også og ha strimlet bogskinke ,bacon og masse forskjellige grønnsaker , ost og ris .i tilleg har eg sursøt saus på glass som de som vil ha kan spise . grønnsakene eg bruker er brokkoli, blomkål,løk,mais. babymais. salat og avogtil ferdigkjøpte frossen wokblanding. har masse småskaåler på bordet med de ingrediensene eg har og gjetrene lager selv maten , kjempe koseligt og det blir garantert god stemning rundt bordet. du finner mnge gode marinader der de har ris og asiatiske matvarer i butikkene ,min favoritt er østersaus .
tante grusom master of law Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 reker, forskjellige typer sopp, marinert strimlet kjøtt, mais, løk, andre grønnsaker etc.
sol2002 Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Har alldri opplevd at det setter lukt i huset, men for sikkerthetsskyld så skruer vi ventilasjone opp et hakk i det vi skruer på raclette :-) Vi pleier å ha svinekjøtt, biff i tynne skiver, kylling og reker/scampi. Men det er veldig viktig at kjøttet er mørt, ved siden av så har jeg et stort fat med masse små skåler som jeg har diverese i som feks. ost, løk, paprika, osv. + i tillegg så har jeg ris og baguetter. Til små skålene til å ha under racletten så har jeg forskjellige kremoster. Det er kjempe godt, får vann i munnen av å tenke på maten :-)
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 vi spiste raclette med mange forskjellige typer kjttog alle mulige tenkelige typer ost som vi smeltet å hadde over poteter å kjøttet. men er jo mange forskjellige måter å gjøre det på da;)
St.Sunniva Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Nam nam....har spist det en gang, og da hadde vi poteter, bacon, ost (selvfølgelig) og diverse oppskjærte grønnsaker
cherry coke Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Synes det er desidert best med raclette ost. Ingen andre oster kan måle seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå