WODAN Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Heisann. Har vært hos legen i dag, og hun fant ikke hjerelyden. Er "bare" 13.1 i dag, så jeg vet det er tidlig. Noen andre som har mått vente en stund på å høre hjertelyden? Er litt godt polstret akkurat rundt magen da.. hjelper vel ikke akkurat det... Fikk time til ultralyd i dag også, den 24 sept, er da 17.1. Er det et ok tidspunkt gor ul??? MVH Usikker og litt urolig i sjelen sin... (har hatt spor av gammelt blod i går, og lett lyserosa/gulaktig spotting i 2 dager, er prøverører så lista er forferdelig lav om dagen merker jeg)
<3Nynne<3 Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Med hensyn til at hun ikke fant hjertelyd synes jeg ikke du skal være usikker, det er helt normalt at man ikke hører den så tidlig, særlig med polstring:-)) Har selv polstring rundt magen, så jeg valgte selv hos jordmor i uke 16 at hun ikke skulle høre etter den, siden hun sa at det var mulig hun ikke kunne finne den pga polsteret:-)) Tenkte jeg bare hadde blitt urolig hvis hun ikke fant den. Jeg hadde i uke 13 en kraftig blødning, så mye at jeg var 100% sikker på at det hadde gått galt, men det hadde det ikke:-) Så det hender faktisk slike ting, uten at man kan finne en god forklaring på det. Er nå i uke 21 og alt er vel. Men synes du skal kontakte legen, for blødning etter uke 12 skal taes på alvor. Du blir da sendt på UL, så får du hvert fall sjekket,
Giinaღ Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Var også hos jordmor i uke 13. Heldigvis advarte hun meg på forhånd om at jeg kanskje ikke ville høre noe, noe som selvfølgelig skjedde. Allikevel ble jeg litt mer engstelig til tross for at jeg hadde sett fosteret levende på ul uken i forveien. Tok en ekstratime hos legen for å sjekke hjertelyden 3 uker etterpå og da fant hun den med det samme Så IKKE bli urolig. Det er faktisk helt normalt!
Gutt09 + jente juli11 Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Hei Jeg blødde en del i uke 12. Legen fortalte at hvis man mister så sent i svangerskapet ville jeg ha følt en del smerter. Legen fant heller ingen hjertelyd i uke 12 da han sjekket. Jeg var på ultralyd i uke 15 og da så jeg en frisk aktiv liten krabat der inne :-) Du har helt sikkert ingen grunn til å bekymre deg, selv om jeg forstår godt at du gjør det. Lykke til videre i svangerskapet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå