Gjest Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 I min turnus har jeg to uker med 52 og 54 timer på ei uke.. Noen som vet om dette kan være skadelig? At det kan bli for tøft for kroppen å gå så lange uker mens man er gravid? Har også helger hvor jeg jobber tilsammen 34 timer fra fredag til søndag kveld.. Noen som veit noe om hvor uheldig dette er? Jobber også mye med en veldig krevende bruker; mye fysisk tungt arbeid og denne personen kjefter og skriker mye. Redd det kan bli for mye stress... Neste helg skal jeg sannsynligvis jobbe 34 timer med denne personen... Jeg skal til legen i morra og vil stille forbredt. Er så usikker på om jeg skal be han sykemelde meg noen prosent eller ikke.. Jeg er jo ikke syk, bare redd jobbinga kan bli for tøff for den lille i magen.
Underveis --> Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg tror nok egentlig at det skal gå helt fint. Fosteret er ikke i noen fare selv om en selv blir sliten, men man må ta hensyn til kroppen også. Jeg ville gjort et forsøk og sett hvordan det går. Litt avhengig av hvor langt man er på vei, så blir de fleste forferdelig trøtte, og noen blir også veldig kvalme. Da kan det være vanskelig å fungere normalt. Man må bare ta det som det kommer, rett og slett.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 hmm.. takk for svar, selv om jeg ikke ble så mye klokere Men det blir man vel ikke heller.. sikkert lurt å se det an som du sier.
Guttemamma75 Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Er nok litt vanskelig å få en lege til å gi deg en sykemelding I TILFELLE det blir hardt.. Best å se det an og dersom det viser seg at det ER for tøft SÅ kan du snakke med legen ang en gradert sykemelding.. Best å ikke ta sorgene på forskudd vel - du har jo et laaangt svangerskap foran deg - og tro meg - å gå lengre tid hjemme sykemeldt er drit kjedelig!!!!!!!! Dersom det viser seg at jobben etterhvert blir for hard kan du også snakke med leder ang tilrettelegging, dette har du krav på og om de gjør seg vanskelig så ta kontakt med nav!!!
Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Tenkte bare på en gradert sykemeld ut 1.trimester. 2.trimester er jo bare fryd og gammen;) For øyeblikket orker jeg ikke mer enn å jobbe. Når jeg kommer hjem er jeg så sliten og kvalm at jeg gleder meg til gutten på 2 skal legge seg, og da sovner jeg selv også. På fridagene er jeg utslitt og sender gutten i bhg - har dårlig samvittighet for det, vi skulle egentlig kose oss sammen på fridagene mine, men jeg er for sliten. I dag er en slik da.. sitter her på BIM og ser dr.phil mens husvasken roper etter meg.. *sukk*
Lykke X 4 Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Snakk med legen din om dette, så kan hun/han gjøre en vurdering av din arbeidssituasjon. Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge for deg i svangerskapet, bla. slik at du blir fritatt for nattarbeid, dersom du ønsker det. For nattarbeid gir bla. økt risiko for spontanabort. http://www.stami.no/?nid=6949&lcid=1044 http://www.sykepleien.no/article.php?articleID=12841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå