Gå til innhold

hva tror dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt på en jobb, og har fått tilbakemelding i form av en e-post hvor det står antall søkere, og at det planlegges intervjuer med aktuelle kandidater i uke 35-37.

Er dette kroken på døra, eller kan det fortsatt hende jeg får et brev/ en telefon i løpet av de nærmeste ukene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke akkurat ett avslag, heller en bekreftelse på at prosessen er i gang. Mulig får du innkalling til intervju ellers får du avslag. Det er nok bare å krysse fingrene og vente... Lykke til :)

Skrevet

Det er bare en formell tilbakemelding på at de har mottatt søknaden og når de vil ha intervjuer. Slik at du skjønner at du får vite det innen den tid om du skal inn på intervju.

Trenger ikke være kroken på døra. Jeg gjetter de sender slik mail til alle søkerne.

Hvor mange søkere var det? Var det gøyal jobb? Lykke til! :)

Skrevet

Takk, jeg satser på at det fortsatt er håp! Men det er jo på sykt mange søkere på de jobbene jeg søker på at jeg hadde blitt overlykkelig bare for et intervju. :)

Skrevet

Hei du! Jeg husker faktisk ikke hvilken jobb det var, hehe, tror jeg har søkt på rundt 5-6 stillinger i sommer. Skatt sør var alt det sto i mailen, er vel noe Nav-greier. 86 stakkars Blindern-sjeler eller folk uten yrkesretta utdan ning, tenker jeg. :)

Skrevet

Skatt sør er vel ikke nav, det er vel skatteetaten?

Lykke til uansett. 86 var ikke så mange. Og snart kommer du på intervjuer og slikt. Det blir jo gøy.

Husker det tok lang tid før jeg fikk noen intervjuer og jeg søkte jo minst 2 jobber i uka i en periode.

Har du snakka med nav om slike reserverte stillinger og slikt?

Skrevet

Ja, det er det selvfølgelig. Men kan ikke huske at jeg har søkt der. Topp. :P

Nei, hvordan får man sånne stillinger? Trodde de ikke kunne hjelpe deg om du ikke hadde vært langtidsledig, jeg.

Skrevet

Nei, jeg vet ikke. Kanskje ikke. Kanskje det var derfor jeg fikk.

Men de har jo forståelse for at akademikere har det vanskelig her. Og da formidler de jo folk til korte vikariat. Jeg fikk tilbud om to ulike ting pga det. Til da henholdsvis Bufetat og Sosialtjenesten.

Det går jo an å ta en tur ned og høre med de. Det verste de kan si er nei.

Skrevet

Dette er en standardmail som sendes til alle søkerne, antagelig bare sendt ut av en sekretær. Aktuelle kandidater kontaktes i etterkant, så du kan fortsatt bli kontaktet for intervju. Skatt sør er skatteetaten, herunder folkeregisteret.

Skrevet

Skal skvise det inn i timeplanen, takk fro tips! L har løs mage hun aldri blir frisk av, så jeg henger med henne om dagen, får ikke gjort så mye annet. Hvordan går lesinga og henginga på skolen? Åleit fag?

Skrevet

Takk 80 m/ osv! :)

På tide å begynne å spare på jobb-beskrivelsene. Greit å vite hva man har søkt på om man kommer til intervju, hehe.

Skrevet

Jo, lesinga går greit. Skal sette igang nå, har bare akkurat spist frokost. Var litt sliten etter forelesning til 20.30 i går kveld, så sov lenge. Lite effektivt av meg. tsk tsk til meg selv egentlig.

Faga er kjekke, men er ekstremt mye gruppearbeid. Og jeg havner midt mellom i studentgruppa, mellom de på 22 og de på 40/50. Førstnevnte gruppe syns jeg er gammel med mann og barn og sånn og sistnevnte tror jeg er 22. ha ha:)

Faga er litt gøye. Skal nå opp og lese om intervjuteknikk og utvelgelse av medarbeidere. I personaladministrasjonsfag. :)

Og på tirsdag begynner jeg i et engasjement så da blir det virkelig full rullle, som om det ikke var det fra før.

Hektisk semester med andre ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...